Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 03, 2017

Wat is de lente toch heerlijk!

De zonnestralen wekken mij eerder dan Orions natte snuit vanochtend. Het belooft een heerlijke lentedag te worden en dat maakt opstaan een stuk makkelijker.  De temperaturen voor de komende weken stemmen mij zeer blij.  Nog niet te warm, maar lekker om buiten te zijn.

Het is warm genoeg om ontbijt buiten te eten.  Ik warm een Smart Ones (Weight Watchers) ontbijt quesadilla op en met een kop koffie geniet ik daarvan op het deck.  Orion rent intussen lekker met Mia langs het hek.


Sharon sms-t of ik een kwartier eerder kan komen dus ik haast me naar de sportschool. Ik warm op en dan doen we een half uur gewichten.  Ook bespreken we hoe ik mijn dagelijkse routine wat interessanter kan maken.  Ik ben een beetje op een plateau en te gefixeerd op de 10000 stappen per dag.

Iedere dag hetzelfde is niet goed mentaal of fysiek.  Sharon raadt aan dat ik minder lang cardio doe, maar dan intervals.  Na de personal training begin ik er meteen mee en doe een minuut hoge hartslag, twee minuten rust.  Dat is inderdaad een uitdaging!

Fijn is wel dat ik nu geen uur hoef te zweten. Ik ben om elf uur al klaar en thuis neem ik Orion mee de achtertuin in.  Ik heb gelezen dat een moe gemaakte puppy makkelijker te hanteren en trainen is tijdens de wandeling.  Ik gooi dus een discus met hem en laat hem wat van zijn energie (waarvan hij heel wat heeft!) eruit rennen.

Dan lijn ik Orion aan en probeer eens de neus halter waar hij een hekel aan heeft.  Ik krijg hem wel aan, maar twee minuten later heeft de smiecht die nota bene doorgebeten!!  Dat gaat hem dus niet worden en dan probeer ik maar de metalen prikhalsband. 

Die gaat wel goed.  Orion heeft zoveel haar dat die prikdingen zijn huid niet bereiken, maar hij voelt wel beter dat ik wil dat hij minder trekt.  Hij wil graag luisteren, zie ik, en dat stemt me hoopvol.

Na een vijftal "waterbommen" gevuld te hebben gaan we op pad.  Om Orion even te herinneren aan die "bommen" gooi ik er een voor hem op de oprit.  Hij vindt dat duidelijk niet leuk en alleen doen alsof houdt hem al in het gareel.

Deze tijd, net voor twaalven, is een drukke tijd in de buurt en we komen allerlei mensen en soms honden tegen.  Ik vermijd direct contact, maar dat lukt niet altijd helemaal.  Orion doet het echter goed, vooral als ik snoepjes gebruik.  Zolang hij zich goed gedraagt krijgt hij die en daar reageert hij heel goed op.


De buurt staat weer mooi in bloei

Volgens mij zijn we beiden uitgeput als we een half uurtje later terug thuis zijn! Orion slaapt althans in de badkamer terwijl ik douche.  Dan is het alweer ruim lunchtijd geweest.  Met zijn Kong doe ik Orion in zijn bench en rijd naar het Mosaic District.

Daar bestel ik gestoomde dumplings bij District Dumplings en word hartelijk terug verwelkomd.  Het smaakt zoals altijd werkelijk heerlijk!  De gestoomde versie is duidelijk mijn favoriet.

Dan ga ik Vienna's centrum in en haal nog wat botjes voor Orion en extra "prikdingen" voor zijn halsband, die te moeilijk uit te doen is, bij Petco.  Bij Giant en Whole Foods werk ik mijn lijstje boodschappen af en ga dan weer huiswaarts.

Het is zulk lekker weer dat ik in mijn hangmat schommelstoel op het deck ervan ga genieten.  Eerst rent Orion weer met zijn vriendin Mia.  Jammer, dat elke poging met die buren te praten letterlijk "op dove oren vallen" (Engelse uitdrukking). Anders zouden de honden samen kunnen spelen.

Dan kruipt Snickers op mijn schoot (heel ongewoon!) en valt Orion naast mijn stoel in slaap.  Als het bewolkt wordt en er een koeler windje opsteekt gaan we naar binnen.  Orion heeft duidelijk een goede dag gehad, want nadat ik hem eten heb gegeven heb ik geen hond meer aan hem. Ik hoop de komende weken veel training met hem te doen. 
Helemaal omdat ik Orion ook zo graag naar de natuurpaden waar ik Cosmo altijd heen nam wil nemen.  Dan moet hij echter niet meer tegen alles wat langskomt blaffen.

Vandaag heeft hij weliswaar tegen niemand geblaft, maar wel af en toe hard getrokken om dat te doen. Toch ben ik tevreden want ik zie verbetering. Al ben ik niet blij als ik na deze overpeinzingen een plons hoor en mijn puppy in de vijver ligt te zwemmen.  Het is me er een!

Rick komt thuis en we hebben een lekker maaltje van gegrilde zalm (door Whole Foods gegrild, de beste zalm ooit, altijd weer!), spinazie en zoete aardappelfrietjes uit de oven. Orion is helemaal rustig, die heeft de perfecte dag gehad volgens mij!

5 reacties:

Anja L. zei

Ik neem me ook steeds voor om eens wat anders te doen met sporten maar ik val steeds terug op mijn vaste routine. Misschien toch eens wat meer krachtoefeningen en wat minder cardio.
Jammer dat er geen contact met de baasjes van Mia. Ze ziet er uit als een energieke hond.
Wat bloeit alles weer mooi bij jullie, hier komt het langzaam op gang.
Fijne dinsdag!

Silke zei

Wat jammer dat er geen contact is met de baasjes van Mia. Dat zou Orion vast ontzettend fijn vinden.

In dovemans oren is trouwens ook een uitdrukking in het Nederlands. (Toch zeker in Belgiƫ.)

Anoniem zei

Een van de redenen waarom ik triathlons doe is omdat het me dwingt om drie verschillende sporten te doen, en daar een routine van te maken. De afwisseling is echt heel fijn, en ik kan me voorstellen dat jij dat ook zoekt. Heb je wel eens yoga overwogen? Ik doe dat ook wel eens (niet vaak genoeg), en vind het echt goede krachttraining.

Oh, en ik lag helemaal in een deuk om jouw plons verhaal - ik zag het helemaal voor me!
Grts,
Judith

Marion2 zei

"Op dove oren vallen'?. Horen ze je aan en doen ze er dan niets mee (tegen de muur praten) of verstaan ze je niet/spreken een andere taal? Ik ben benieuwd wat het betekent.

Het is me wat, zo'n energieke hond. Wel grappig (voor jou wat minder) dat hij ineens in
de vijver sprong. Doet me denken aan onze hond vroeger, die hield ook zo van water. Ooit
stonden we stil voor een stoplicht en sprong hij ineens uit het open raampje en plonste zo in het kanaal naast de weg, haha. Zijn voorliefde voor water en modder is nooit verdwenen.

Petra zei

@Anja - Ik heb vandaag tien minuten op iedere machine gedaan. Beviel me wel.

@Silke - Ok, goed om te weten, die kan ik dus voortaan gebruiken (soms "verlies" ik bepaalde uitdrukkingen)

@Judith - Daarom kan ik niet wachten tot het zwembad opengaat (en warm genoeg is).

@Marion - Ze spreken gewoon Engels, maar volgens mij hebben ze een Latijns Amerikaanse achtergrond. Ik heb een paar keer geprobeerd een gesprek te beginnen over het hek, maar ze negeerden me, dus tja.