Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 06, 2017

Wild weer!

Midden in de nacht werd ik wakker door harde donder en kon daarna niet goed meer in slaap komen.  Het is ook heel donker in de kamer vanwege het slechte weer dus wakker worden is moeilijk.  Rick is ook langzaam en pas om half negen komt hij met Orion weer boven. 

Dan sta ik ook maar op.  Gelukkig heeft Rick Orion al uitgelaten want ik heb moeite op gang te komen.  Ik denk wel dat de meeste mensen als ze zich zo zouden voelen als ik terug in bed waren gekropen en er niet meer uit waren gekomen vandaag.

Helaas (of misschien maar goed ook) heb ik vele jaren geleden uitgevonden dat dat het slechtste is wat ik kan doen.  Ik drink dus een flinke kop koffie en maak crackers met kaas en tomaat als ontbijt.

Dan train ik wat met Orion en doe hem vervolgens in zijn bench.  Ik moet maar niet naar hem kijken voor ik naar buiten loop, want hij staat er zo zielig (hij vindt het verder prima in zijn bench, volgens mij, maar weet dat ik wegga).

Onderweg naar Anytime Fitness plenst het. Gelukkig kan ik in de garage parkeren en word dus niet nat. Ik warm een kwartiertje op en dan komt Sharon me halen voor een half uur krachttraining.  Volgende week gaat zij op vakantie dus zal ik het zelf moeten doen.  Oef!

Nat!

Als ik nog wat cardio doe gaat de plensregen over in super plensregen.  Het klatert op het dak en dondert en bliksemt links en rechts.  Dit systeem heeft zware tornado's ten zuiden van ons veroorzaakt met veel schade.  Tornado's zijn hier gelukkig zeldzaam, maar komen wel voor.

Orion lijkt niet de angst voor onweer te hebben, die Cosmo had, maar toch haast ik me naar huis. Af en toe moet ik stoppen, want het regent zo hard dat ik niet zie waar ik ben.  Orion wil dan duidelijk graag naar buiten dus ik waag het er maar op.

Met een enorme paraplu loop ik een blokje om en Orion vermaakt zich met het water van de "riviertjes" op straat te drinken.  Hij schudt zich ook regelmatig uit en ik ben dus toch doorweekt als we weer thuiskomen.  Ik probeer de loopband boven even met Orion voor zijn beweging, maar dat is geen succes.

Hoe hem dan bezig te houden vandaag?  Ik ga me erover beraden, maar neem eerst een douche.  Het is inmiddels lunchtijd en droog, hoera!  Ik besluit Orion mee te nemen in de van.
Onze achtertuin staat blank
 
Bij Pho Thang Long ben ik van plan pho te eten terwijl Orion in de van op me wacht.  Op de radio hoor ik echter waarschuwingen voor zwaar weer dat onze kant opkomt.  Ik wil het Orion niet aandoen dat in de van mee te maken en het risico te lopen ook hem bang voor onweer te maken.
Deze lucht zegt toch alles!

Het lijkt me toch beter de pho mee naar huis te nemen.  Als ik de soep heb en terug naar de van loop ben ik blij die beslissing gemaakt te hebben, want de lucht ziet er zeer dreigend uit.  Gauw rijd ik naar huis want zulk weer komt heel opeens, zo schijnt de zon, zo spookt het.

Onderweg beginnen zowel de radio als mijn telefoon angstaanjagend te piepen. Dat van de telefoon is voor het eerst ooit en ik maak er een foto van.  Rick doet ergens verder weg hetzelfde, grappig genoeg.  Wij hebben vrienden, die in tornado gebied wonen, die dit soort alarms heel vaak krijgen.  Gelukkig is het voor ons ongewoon en ik ben dan ook niet echt bang voor een tornado.

Toch ben ik blij om net voor het allemaal losbarst weer binnen te zijn.  Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe het kan huishouden. Lisa, mijn massage therapeute, sms-t dat er bij haar enorme hagelballen vallen en de wind gevaarlijk is.  Zij vraagt of we de massage van vanmiddag kunnen uitstellen.

Eigenlijk heb ik die massage heel hard nodig, maar ik zie ook wel dat de natuur hier het laatste woord heeft.  We verplaatsen de massage naar volgende week en ik probeer Orion wat bezig te houden.  We doen allerlei spelletjes, maar ik voel me ook niet lekker dus van harte is het niet.
Met zijn tong zo is hij wel weer schattig, maar ik mis Cosmo zo!

Helaas komt Mia iedere keer als het even droog is ook naar buiten en gaat Orion onwijs tekeer.  Hij wil natuurlijk met haar rennen, maar zolang onze achtertuin een modderbad is gaat dat echt niet gebeuren! 

Dat maakt mijn middag wel een beetje een nachtmerrie eigenlijk.  Later vraagt Rick waarom ik niet de basement in ben gegaan zodat Orion haar niet kon zien.  Niet aan gedacht, maar een volgende keer zeker wel!  Ik merk dat ik het op pijndagen moeilijk vind een puppy bezig te houden, maar dat was vroeger met de kinderen net zo.
Het lukt me wel een bos nimf in te kleuren

Als het dan eindelijk droog wordt laat ik Orion gauw uit.  Natuurlijk net als Chuck van hiernaast ook zijn honden uit wil laten.  Het wordt een enorm geblaf en ik ben onder de indruk hoe Chuck zijn Deense dog onder controle houdt.  Phil en Orion kunnen elkaar duidelijk niet uitstaan!

Rick komt thuis en neemt Orion nog een keer mee voor een wandeling.  De hond heeft zeker genoeg aandacht gehad en mag nu zijn bench weer opzoeken. Grappig genoeg doet hij dat zielige kijken helemaal niet als Rick hem erin zet.

Wij gaan taco's eten bij Taco Bamba.  Eindelijk is de regen weg, maar we worden getrakteerd op een mooie regenboog.  Gelukkig zijn er ook twee krukken open in het restaurant en we smullen van de bijzonder lekkere taco's. 


Thuis is er nog een prachtige regenboog.  De voeten gaan omhoog en ik hoop dat mijn pijnen morgen een stuk beter zullen zijn. We leven gewoon ons leven maar en genieten ervan zoveel we kunnen.


En dan komt het nieuws dat de VS Syrie aan heeft gevallen.  Nummer 45 heeft vanuit zijn rijke Mar-A-Lago daartoe het bevel gegeven. Zonder toestemming van het Congres zoals hij in 2013 nog op Twitter eiste dat Obama moest doen. Geen idee hoe dit verder gaat met Rusland (misschien heeft Putin nu spijt zijn marionet president gemaakt te hebben?).

5 reacties:

Yvonne en Rob zei

Nou dat was een onstuimige dag. Gelukkig geen ernstige schade door het slechte weer. Dan is zo'n regenboog toch wel weer prachtig om te zien, jammer dat die pot met goud dan weer niet te vinden is;-)
Morgen weer een nieuwe dag, hopelijk met minder pijn.

Tineke zei

Triumph lijkt echt een ongeleid projectiel; zo gevaarlijk voor de wereld.
Wij hebben een kou golfje maar krijgen een lekker weekend.
Volgende week lekker een midweek naar Texel en vanmorgen vrijwilligerswerk in de wereldwinkel.
Fijn weekend toegewenst.

Anoniem zei

Voor de vogelliefhebbers is er nu in Nederland:

beleefdelente2017 met webcams bij de kerkuil, slechtvalk, de steenuil, koolmezen, ijsvogels, ooievaars, bosuilen, blauwe reigers in Amsterdam en gierzwaluwen. Vooral de slechtvalken bieden soms spectaculaire beelden op hoogte.
Veel kijkplezier.

Anoniem zei

Zo zeg,dat was wel een heftig regen gebied bij jullie.
Moeilijk rijden ja,als het zo regend,dan ben je blij als je weer thuis bent.
Aardige waterpoel bij jullie in de tuin,de vooruitzichten van het weer bij jullie,
zijn zomers zie ik.Voorlopig even water genoeg he.
Wat heb je die bos nimf geweldig mooi ingekleurd,
die kleuren combinaties zijn prachtig.
Wens jullie een mooi weekend toe.

groetjes Joke

Petra zei

@Yvonne - Die regenbogen waren prachtig. Er blijken nu drie tornado's geweest te zijn in de omgeving!

@Tineke - Jij ook een fijn weekend!

@Anoniem - Dank voor de tip!

@Joke - Dank je wel, jij ook een fijn weekend!