Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 16, 2017

Zomers Paasweekend

Zaterdag

Orion maakt ons om acht uur wakker en Rick werpt zich op om hem uit te laten. Gelukkig, want ik ben nog lang niet klaar om op te staan.  Pas tegen negenen lukt het me mijn pijnlijke lichaam uit bed te hijsen. 

Rick heeft de koffie al klaar staan en ik maak een paar crackers met kaas en tomaat.  Saskia is met Kaylee naar de veganistische donut bakkerij hier een uur rijden vandaan.  Ik draai voor Nederlandse begrippen mijn hand niet om voor verre afstanden, maar voor donuts twee uur rijden gaat zelfs mij wat te ver.

Het is wel heel gezellig Saskia even hier te hebben met haar katten. Die verbazen zich over Orions kap en vooral Flapjack voelt zich een stuk moediger. Hij heeft kennelijk door dat Orion beperkt in zijn doen en laten is op het moment.

Rick neemt Orion mee voor een lange wandeling en Saskia gaat aan haar huiswerk.  Ik ren op de plaats terwijl ik naar House Hunters International afleveringen kijk.  In een ervan is Saskia ook geinteresseerd, want die speelt in Australie.

Nu is dat een groot continent dus ik denk niet dichtbij Perth waar zij, als ze haar uitwisselingsplaats krijgt, gaat studeren (aan Curtin University voor de nieuwsgierigen).

Halverwege mijn gehuppel zoals Rick het noemt, belt Rick dat er twee jonge vossen bij het zwembad zitten. Gauw neem ik mijn fototoestel mee en inderdaad.  Het is moeilijk foto's te nemen met alle hekken in de weg, maar een lukt redelijk.  Op de terugweg naar huis zag Rick ook nog de moeder.
Over iets meer dan een maand zal ik daar vlakbij liggen zonnen!
 
Terwijl ik me douche en aankleed gaat Rick met Saskia haar recept voor Ritalin ophalen.  Dat medicijn helpt Saskia het best. Ze doet het zo goed dit jaar op school! Wij zijn er heel dankbaar voor.

Saskia wil de rest van de middag studeren en werpt zich op als Orion puppysitter.  Rick en ik gaan een picknick halen bij Whole Foods en rijden dan naar het westen.  We willen een paar wijngaarden bezoeken bij Middleburg.

Het is een mooie rit erheen met het prille lentegroen en de vele bloeiende bomen.  We besluiten bij Cana te beginnen en nemen onze picknickmand naar een van de tafeltjes.  Met ieder een glas van hun rose' genieten we van de verschillende snacks, kaas, crackers en meer. Ik ben helemaal weg van een Frans product, "crepes" gevuld met pesto.  Wauw, wat zijn die heerlijk!!
Er is live muziek en het is heerlijk weer dus we ontspannen helemaal.  Ondanks de voorspellingen schijnt de zon uitbundig en is het een graad of vijfentwintig.  De eigenaren van de wijngaard komen even vragen of het allemaal naar wens is en voor we het weten zijn we diep in gesprek.
Zij zijn zeer bereisd en dat geeft veel gesprekstof. Bovendien ben ik altijd gefascineerd door wijngaarden.  Deze wint de ene na de andere prijs voor hun wijnen en de rose' is daar een van.  Ze zijn pas zes jaar oud, dus ze doen zeker iets goed!  Als ik jonger was zou ik viticulture gaan studeren, zoals Saskia's vriendin Laura.

Mijn favoriete wijnglazen zijn van Chrysalis, een van de oudste wijngaarden in Virginia.  De afgelopen tijd zijn er een aantal gebroken dus hoog tijd om een nieuwe lichting te halen.  Alleen is Chrysalis niet meer waar het was.

De wijngaard zelf nog wel denk ik, maar wij worden met borden naar een heel nieuw gebouw geleid.  Ik heb er gemengde gevoelens over.  Aan de ene kant vond ik de oude locatie bijzonder, want die was gebouwd rond het graf van de tiener Sarah uit de achttiende eeuw waarnaar veel van hun wijnen genoemd zijn.  Aan de andere kant was het er inderdaad te klein voor de vele bezoekers.
Dit gebouw heeft prachtig uitzicht en een grote tuin om buiten te genieten van de wijnen.  Ik koop zes nieuwe glazen voor $1 per stuk (zeer schappelijk!). Rick weerhoudt zich van meer wijn, maar ik kan niet helpen een glas van hun rose', de Mariposa, te nemen.  Het voelt net als een minivakantie vanmiddag.
Terug thuis wil Saskia naar de mall.  Mijn nek en schouders zijn niet blij en geven me flinke hoofdpijn, maar Rick zegt wel met haar te gaan. Ik houd Orion gezelschap en we zitten op het deck.  Althans, ik zit en Orion blaft naar alle buurhonden, zucht!  Hij moet zich rustig houden, ha!

Voor het avondeten gaat Saskia naar Laura's huis.  Rick en ik besluiten naar Artie's te gaan.  We vergeten vaak dat dit restaurant zo dichtbij is terwijl het een heel goed restaurant is.  De bediening is attent en mijn in pecan noten gebakken forel met rucola in een citroen dressing is heerlijk.  Ook Rick vind zijn jambalaya pasta voortreffelijk.
Het ziet er zwaarder uit dan het is, erg lekker.
 
Rick helpt Saskia haar spullen en katten weer in de auto te zetten en dan vertrekt zij weer.  Haar jaar zal over een drietal weken ongeveer over zijn.  Dan komt ze wel een paar weken naar huis, maar gaat ook zomerklassen volgen in Richmond.
Wat doet dat rare beest met zijn kap op?

Paaszondag

Alweer is Orion rond acht uur wakker.  Wij weten dat meteen want die kap slaat overal tegenaan.  Hij is een letterlijke olifant in een porceleinkast! Mijn benen zijn al niet blij van alle keren dat die kap er tegenaan heeft geslagen!

Rick drukt me op het hart lekker uit te slapen.  Hij gaat zich over Orion ontfermen.  Daar zeg ik geen nee tegen.  Het is heel stil in huis en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Rick hazenoren aan heeft gedaan en Paashaas speelt.

Rond negenen ga ik naar beneden en komen Rick en Orion net thuis.  Rick heeft een grote paasmand in zijn handen met een groen pluche haasje, chocola, plastic eieren (die hij eigenlijk wilde verstoppen, maar ik ben te vroeg op) en een heel lieve kaart!

Ook heeft hij ijskoffies gehaald bij Starbucks.  Mijn "Paashaas" doet ook een schort voor en maakt een heerlijk ontbijtje van gepocheerde eieren op beschuit, plakken tomaat met Goudse kaas erop gesmolten en frambozen.

Het voelt als Aruba buiten, zegt Rick.  Inderdaad is het al lekker warm.  Dit seizoen is altijd zo genieten, de hele zomer nog voor ons, de mooi bloeiende bomen in de achtertuin.  Het geeft een vakantiegevoel.
Rick gaat verder zijn auto programmeren en ik was eens de eekhoornplas en hondensnuit"kunst" van de ramen.  Ook maak ik de buitentafel schoon, maar dat is een beetje vechten tegen de bierkaai want binnen het halve uur is hij alweer groen van de pollen.  Onze hele oprit is groen uitgeslagen en ondanks dat we niet echt allergisch zijn niezen we regelmatig.

Zin om echt te sporten heb ik niet dus ik loop tot ik vijfduizend stappen bijeen heb.  Dat is ook beweging denk ik maar. Morgen weer serieus aan de gang met personal training en cardio. Ik heb Sharon gemist, zij is toch wel mijn stok achter de deur voor krachttraining.

Rick en ik kleden ons netjes aan en vertrekken voor onze Paas lunch naar Eddie V.'s, een relatief nieuw visrestaurant.  Al kunnen we van het hele menu bestellen, wij verkiezen het prix fixe, drie gerechten Paas menu.

Rick neemt een bloody Mary en ik een mimosa en we toasten op een gezellige Paasdag.  Mijn voorgerecht is drie gevulde eieren met truffel, caviaar en gerookte zalm.  Rick heeft de gerookte zalm, die er ook goed uitziet.
Als hoofdgerecht heeft Rick de biekstuk met eieren en ik de kreeft florentine quiche.  Ik vind het werkelijk heerlijk!  We genieten ook van de ambiance met een live pianospeler.

Het dessert is ook voortreffelijk.  Als er caramel op het menu staat bestel ik het en dat wordt voor mij dus de zoute caramel panna cotta.  Rick neemt de bananas foster, meer spectaculair met de flambe'.  De panna cotta is werkelijk de lekkerste die ik ooit gehad heb!  Niet te zoet en lekker romig, jammer genoeg is het veel te veel.

Thuis verkleden we ons en nemen Orion dan ook mee in de van naar Home Depot.  Zo hoeft hij niet weer in zijn bench met die kap.  Zijn bench is groot genoeg, maar ik vind het toch zielig.  Een van de Home Depot medewerkers neemt foto's van Orion terwijl hij achter het stuur zit.  Hij denkt dat zijn kinderen dat leuk zullen vinden, ha ha.  Het is inderdaad een schattig gezicht.
Wij halen de geraniums voor het deck en voor voor het huis.  Ook koop ik nieuwe potten voor de laatsten, want de vorige waren helemaal kapot.  Thuis zetten we alles in de bakken en zo ziet het er nu alweer zomers uit.


Het is intussen ook dertig graden, al dreigt er wat regen.  Rick gaat zijn computerspel spelen en ik kijk Boer Zoekt Vrouw.  Erg leuk dat drie boeren de liefde gevonden lijken te hebben.  De Canadese en Amerikaanse liefdesavonturen gaan niet goed.  Ik kan me daar ook wat bij voorstellen. 

Van de kant van de boer wil je heel zeker zijn, want je vraagt iemand haar hele leven op te geven om bij jou te komen wonen. En als vrouw moet je toch ook wel heel zeker zijn dat dit het is en van beide kanten is dat na vijf dagen of zo niet te bepalen.  Bovendien is het verschrikkelijk moeilijk om zonder vrijwel meteen te trouwen te emigreren naar de VS en Canada zal niet heel veel makkelijker zijn.

Het spettert wat, maar echt regenen doet het niet.  Tegen de tijd dat Rick en ik weer een klein beetje trek krijgen schijnt de zon weer. Rick vindt dat hij vrijdagavond Matchbox gemist heeft dus we gaan daar aan de gezellige bar zitten.

Veel trek hebben we niet dus we delen een voorafje, het trio. Dat bestaat uit twee crab cakejes, twee St. Jacobsschelpen en twee mini burgertjes met Gorgonzola.  Rick houdt niet van die laatste en vroeg een van de burgers met Goudse kaas.

Ze komen echter beiden met Gorgonzola en Steve achter de bar merkt meteen de fout.  Rick krijgt nog een burgertje en ik heb er zo twee.  Ik dacht nog dat dit niet genoeg eten zou zijn voor mij, maar het is perfect.  Waarschijnlijk het goedkoopste avondmaal dat we in tijden in een restaurant hebben gegeten grapt Rick.

Weekends gaan te snel voorbij en zo ook dit weekend!  Orion heeft een manier gevonden om zijn botjes zonder pootjes te gebruiken te eten. Dat leidt tot een rustige avond lekker tv kijken. Ik zie een beetje op tegen de week, want Orion mag zich niet te druk maken, maar heeft eindeloos veel energie.

Volgens mij gaan die paar hechtingen echt niet openbarsten als ze het nu al niet gedaan hebben, maar Rick staat erop de instructies van de dierenarts precies op te volgen.  Morgen wil ik toch eens kijken of ik een zachtere kap kan vinden, zowel voor Orion als voor mijn benen!

7 reacties:

Anoniem zei

Het ziet er weer heel gezellig uit bij jullie,
met die geraniums in de bakken en potten.
Zie dat altijd graag als er weer van alles bloeit zo rondom het huis.
Met die temperaturen bij jullie,
zul je ze wel bijna iedere dag water moeten geven he.
Heb hier ook zo van alles staan,wat geregeld water nodig heeft.
Typisch dat katten altijd hoger willen liggen,deed mijn kat ook altijd.
Dan hebben ze een beter overzicht ook!
Hier is het nog zondag nu 2e Paasdag,het heeft hier wat regen gedruppeld,
maar de regen stelt niet veel voor,het is erg droog hier,dus meer regen is welkom.
Vind het altijd erg als de natuur en de tuin het droog hebben.
De tuin kan ik gelukkig zelf beregenen met de regeninstalatie,
heb een krachtige waterpomp,maar als het vanzelf regend is het groeizamer voor alles!

groetjes Joke

Marion2 zei

Wat een heerlijk weekend! En wat een lieve Paashaas was er in jullie huis.
Het zijn de kleine dingen die het doen en daaraan ontbreekt het niet bij jullie.

Het is helemaal waar wat je zegt over BZV. Ik was er niet bij, maar ik vermoed
dat het voor Sandra misging toen Olke haar zo onder druk zette om meteen maar
te emigreren. Toch vind ik het heel sneu voor hem zoals ze zich nu opstelt.
Eerst kon het niet op en van het ene op het andere moment ging ze zich in feite
erg onaardig/afstandelijk gedragen. Van Riks heb ik wel begrip. Eigenlijk zouden
ze allemaal wat meer tijd moeten hebben om rustig aan elkaar te wennen.

babarage zei

ik weet niet of het bij reutjes werkt maar bij de sterilisatie van ons teefje kreeg ze een soort van rompertje aan. werkte perfect.

Anoniem zei

Je hebt weer een heel gezellig weekend achter de rug. Aan planten kopen hoeven wij hier voorlopig niet te denken vanwege de kans op nachtvorst.Het kriebelt wel als ik al die geraniums zie. Voor mij helaas geen Paashaas maar wel een Paasbrunch.
Mike, de jongste zoon, nodigde me uit . Voorheen hielden we zo'n brunch in de familiekring. Nu hij inmiddels weer een jaar alleen is vond hij wel zo gezellig dit samen eens in een restaurant te doen. Hij kon nog net op tijd een reservering maken.Zodoende was de 1e Paasdag toch heel gezellig verlopen.
En 's avonds uiteraard naar BZV, je bent toch nieuwsgierig hoe dit allemaal zal verlopen. Weet niet wat ik van die David moet denken met zijn opmerking voor beide; jullie zijn allebei SUPER leuk.. En altijd met die bodywarmer en zijn handen in zijn zakken.
Olke wil alles veel te snel door drukken en ik begrijp dat Sandra daar behoorlijk huiverig van is. Even op stel en sprong beslissen en uiteindelijk alles in Nederland achter laten. Ze reageerde ook wel vreemd ineens.
Leuk dat Saskia straks misschien in Perth gaat studeren. Mijn nichtje heeft daar ook een gedeelte van haar opleiding gedaan. Kom je nog eens ergens. Mijn familie woont in de omgeving van Melbourne / Sydney. Sinds hun emigratie in 1950 zijn ze nooit meer terug geweest.
Ik vind $ 1 voor een wijnglas een koopje. Bloemen bij jullie zijn daarentegen wel heel duur. Cathy d'r man werkt voor een bloemenwinkel en als ik zie wat ze daar voor een bloemstuk rekenen, ja dan val ik steil achterover.
Tulpen $ 1 per stuk, je gelooft het niet. Ik betaalde laatst 2 euro voor een bos van 10 stuks.
2e Paasdag heeft praktisch iedereen vrij, alleen de winkels en supermarkten zijn gewoon open. Laat ik daar vandaag gelukkig niet naar toe hoeven.
Groetjes Wil

Petra zei

@Joke - Ja, hier hebben we ook hard regen nodig. Vandaag is er een beetje gevallen.

@Marion - En dat laatste is dus supermoeilijk met zulke afstanden. Het kost ook nogal wat om heen en weer te vliegen. Ik zou trouwens absoluut niet daar waar Riks woont willen gaan wonen! Brr, op alle fronten!

@Babarage - Ik zou niet weten waar zo'n rompertje op de kop te moeten tikken. Het klinkt wel erg handig.

@Wil - De bloemenprijzen hangen wel wat af van waar je bent. Maar natuurlijk wel stukken duurder dan in NL, bij Whole Foods is een bos van tien tulpen $7,99 en soms in de uitverkoop. Zijn wel gewoon tulpen uit Virginia.

babarage zei

tis zoiets
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00W2EHOUG/ref=mp_s_a_1_2?ie=UTF8&qid=1492439736&sr=8-2&keywords=medical+pet+shirt+for+dogs

Petr@ zei

Fijn dat het zo goed gaat met Saskia op school. Dat is als moeder toch het belangrijkste, dat het met je kinderen goed gaat.
Grappig idee dat er vossen bij het zwembad lopen, waar jij binnenkort ligt te zonnen.