Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 10, 2017

Zomers weer, heerlijk!

Rick staat al net na zevenen op en dat is mij nog veel te vroeg!  Een uurtje later komen Orion en hij terug en dan is er geen slapen meer aan voor mij.  Orion vraagt zijn knuffels en steelt meteen ook de Disney tsum tsums van boven mijn hoofd, de stouterd!  Donald en Eeyore worden er niet mooier op, maar ik moet er stiekem om lachen.

Als Rick klaar is sta ik ook maar op, want Orion wil ook naar beneden.  De koffie staat klaar en het is lekker genoeg om op het deck te ontbijten.  Ik doe een Weight Watchers quesadilla in de magnetron en ga van het mooie uitzicht genieten.  Onze achtertuin geeft me een vakantiegevoel in de lente met alle bloeiende bomen.

Sharon is op reis vanwege spring break dus ik heb geen personal training vandaag.  Ik vind het altijd heel moeilijk mezelf te motiveren krachttraining te doen.  Zin om naar de sportschool te gaan heb ik met dit weer al helemaal niet.

Dan bedenk ik dat ik ook buiten een gewichtenroutine kan doen, of althans een groot deel ervan. Ik haal mijn gewichten naar beneden, stel mijn telefoon in op een tabata routine en begin.  Ik moet toegeven dat ik er helemaal niets aan vind, maar mijn spieren worden goed uitgedaagd.

Na een half uur ben ik klaar en besluit Orion mee te nemen voor een lange wandeling.  De waterzakjes worden gevuld (maar een paar dit keer) en we lopen een uur door de buurt.  Orion moet goed opletten en behalve als we langs een paar blaffende honden in hun tuin komen gaat het goed.

Het is alweer twaalf uur als we terug zijn en Orion is lekker uitgeteld.  Ik hoop dit soort lange wandelingen een aantal keren per week met hem te doen.  Hij moet dan echt op mij letten en ik hoop dat dat ook helpt bij andere training.

Het is inmiddels al 24 graden dus ik kleed me in zomerkleding.  Orion vindt het prima in zijn bench te gaan, zo moe is hij.  Dat hoopte ik al want zo voel ik me niet zo schuldig hem alleen te laten.

Mijn plan is eerst lunch bij District Dumplings.  Na vijf maaltijden daar krijg je er een gratis en die kan ik vandaag eten.  Ik bestel half shumai en half gestoomde dumplings en geniet er met volle teugen van aan een tafeltje buiten.  Alleen jammer dat er enorm gebouwd wordt tegenover dus niet echt idyllisch.

Eigenlijk wilde ik nu naar het Nederlands carillon om foto's van het tulpenveld daar te nemen.  Mijn lichaam protesteert echter tegen iets wat ik gisteren heb gegeten, neem ik aan.  Het lijkt me niet slim om ergens heen te gaan zonder toiletten vlakbij.

Dan maar terug naar huis waar ik Orion in de achtertuin laat en prompt vindt hij weer net dat ene gat om de vijver in te gaan!  Rick heeft het hek zo goed versterkt, het is echt een gevecht tussen Rick en de hond.  Grappig, ware het niet dat Orion zo modderig wordt!

Langzamerhand staat onze achtertuin weer helemaal in bloei

Als hij niet de hele tijd in de vijver zou duiken zou ik in de hangmat gaan liggen, maar blijf nu maar op het deck met het hek gesloten.  Zo kan Orion opdrogen.  Gelukkig heb ik mijn lekkere hangmat stoel daar staan.

Telkens zwemmen in de vijver maakt moe

Gisteravond heb ik Boer Zoekt Vrouw gemist en ik vermaak me niet alleen met de aflevering, maar ook met de blogs, die erover werden geschreven.  Voor degenen, die ook kijken, niets verbaasde me eigenlijk deze aflevering, al was hij smeuiger dan de voorgaande.

Opeens komt Rick alweer thuis, zo was ik opgegaan in de boeren en hun al dan niet liefdes!  Rick is soms ook mijn reddende ridder, al is hij geen boer, want ik voel me niet zo lekker en Rick werpt zich op de spuit op modderige Orion te zetten. Mijn held, want dat is een gegarandeerd waterballet!

Voor het avondeten bestellen we kabobs, voor mij zalm, van Friends.  Niet te zwaar en ik eet veel van de rijst vooral.  Hopelijk is morgen alles weer normaal, zucht.  In ieder geval ziet het weer er prima uit.

2 reacties:

Anja L. zei

Wat zien die dumplings er lekker uit!
Nee, boer zoekt vrouw gaf eigenlijk geen verrassing. Maar ik denk dat de enige relatie die overblijft die in Frankrijk is.
Als ik Marit was in Canada had ik ook meteen mijn koffers gepakt na die opmerking dat hij niet van haar wakker lag.
Fijne dinsdag!

Petra zei

@Anja - Anne Kim en Marc zie ik ook wel samen blijven. Maar die Riks, pffff!