Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 05, 2017

Cinco de Mayo

Midden in de nacht hoor ik de regen op het dak klateren! Rick hoeft eindelijk niet vroeg op en omdat het zo donker is in de kamer staat hij pas om acht uur op.  Ik volg een half uurtje later.

Grappig is hoe rustig Orion is als we er beiden zijn.  Als ik alleen ben met hem is hij een duiveltje.  Nu ligt hij schattig op een botje te knauwen.  Zo krijgt Rick nooit te zien wat een deugniet Orion 's ochtends vroeg is.

Als ontbijt maak ik een paar beschuiten met kaas en tomaat.  Jammer genoeg geen kans op buiten eten voorlopig, vandaag al helemaal niet want het plenst. Met een sterke kop koffie word ik weer een beetje mens.


Rick en ik vertrekken tegelijkertijd.  Hij gaat naar zijn werk en ik naar Anytime Fitness.  Ik heb veel pijn en wat is het verleidelijk om gewoon weer in bed te kruipen.  Beweging is echter hard nodig dus ik plant me maar weer eens op ARC trainer en doe daar bijna een uur op.

De rest van mijn stappen doe ik tijdens een wandeling met Orion.  Dit keer neem ik een zakje met Goudse kaas mee, zijn absoluut favoriete snoepje.  Ik breek ze in kleine stukjes en hij wandelt perfect. Er zijn geen andere mensen en hij is de ideale hond zolang er niemand anders op ons pad komt.

Een half uurtje later ga ik douchen en Orion gaat zoals altijd mee naar boven.  Hij is gefascineerd door die plaatselijke regenbui, die douche heet.  Hij gaat er nog net niet samen met mij onder staan!  Wat dat betreft is hij zo anders dan Cosmo die water maar niets vond.

Op zo'n regenachtige dag, al is het inmiddels droog en warm met een graad of tweeentwintig, heb ik zin in pho.  Bij Pho Thang Long word ik als een oude bekende begroet en zegt de serveerder dat het de perfecte dag voor soep is.  Dat is het zeker en ik smul van mijn kip pho.

Om de hoek ligt Pro Nails 3 en mijn nagels zijn aan een schoonheidsbeurt toe. Dit keer krijg ik Alinda die alle sieraden aan mij fantastisch vindt.  Van mijn kersenbloesemoorbellen tot mijn horloge en mijn ketting met Disney prinsesjurken.

Mijn keuze valt dit weer eens op een blauwe nagellak.  Hun glitter gel lakken zijn zo mooi!  Ik kies een soortgelijke kleur op mijn tenen zonder de glitter.  Een uurtje later ziet het er allemaal weer keurig uit.

Orion is zo dol op die runderknietjes en ik kijk of Pet Valu er nog heeft.  Die zijn uitverkocht dus ik rijd nog even naar Petco waar ze ze wel hebben.  Op de terugweg speel ik wat Pokemon Go en vang eindelijk een Snorlax en ga naar level 29.  Ik weet niet of iemand dat hier nog speelt, maar ik blijf het leuk vinden zo af en toe tussendoor.

De zon laat zich intussen warempel weer zien en thuis ga ik met Orion op het deck zitten.  Hij jaagt eerst nog een eekhoorn weg.  Orion is zoveel rustiger als we buiten zijn dan binnen. 

Het lijkt zo bijna of alles normaal is tot Rick hem als hij thuiskomt uitlaat en Orion op kleine kinderen afrent en gromt.  Dat is het enige probleem met hem, hopelijk kan die dierenarts daar over iets meer dan een week mee helpen.  Het is echt Dr. Jekyll en Mr. Hyde!

In Nederland wordt vandaag bevrijdingsdag gevierd, maar de Amerikanen vieren Cinco de Mayo.  In Mexico zelf is dat niet eens zo'n grote feestdag, maar de Amerikaanse Mexicanen hebben deze dag gekozen om hun afkomst te vieren.  Net als met St. Patrick's Day zijn de Amerikanen altijd bereid feest te vieren.

Gisteren heb ik gereserveerd bij La Sandia, een echt Mexicaans restaurant in Tysons Corner.  Maar goed ook blijkt, want er staat een rij om binnen te komen.  Ik laat weten dat we er zijn en gelukkig kunnen we een kwartiertje later aan tafel. 

Er speelt een live band met leuke authentieke Mexicaanse muziek en de sfeer zit er helemaal in. Natuurlijk bestellen Rick en ik margarita's.  Die van mij is de lichtere variatie met minder calorieen maar net zo lekker.

Ook het eten smaakt prima.  Ik heb garnalen fajita's met mais tortilla's in plaats van de gewoonlijke meel tortilla's.  Die vind ik lekkerder.  Rick heeft carne asada, biefstuk.  Het smaakt ons prima en is gezellig met de muziek.

Het is een goed begin van het weekend.  Terwijl ik dit schrijf ligt Orion voor mij stoel lief een botje te knauwen.  Iedereen een heel fijn weekend gewenst!
Waar is mijn botje?

2 reacties:

Anoniem zei

Wat balen van je pijnen, toch knap dat je er iedere keer niet aan toegeeft....ik wens jullie ook een mooi en gezellig weekend....jij aftellen naar Katja en ik naar mn vakantie want t voorjaar schiet hier niet op, dus dan maar naar de zon toe!
Groetjes,
Evelyn

Petra zei

@Evelyn - Veel plezier op vakantie!