Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 29, 2017

Dag 3 Outer Banks: Strand en shoppen en meer

Alweer maakt de zon ons wakker wat op zich natuurlijk goed is, want dat betekent mooi weer. We willen echter niet  om half zeven al opstaan en proberen met onze lakens al dat licht te weren.  Dat lukt tot half negen en dan maken we ons klaar.


Het is inderdaad heerlijk weer en voor het ontbijt nemen we plaats aan een picknicktafel op het terrasje van de Duck Deli.  Het is hier heerlijk vertoeven, zacht briesje en precies de goede temperatuur. 

De koffie is lekker sterk en mijn gebakken eieren met ham en grits smaken heerlijk.  Rick heeft de French toast en ook die ziet er lekker uit.  De bediening is super vriendelijk maar niet snel en daarvoor verontschuldigt ze zich ook. Ze wil de koffie van de rekening halen ter vergoeding, maar vergeet dat telkens dus Rick zegt dat het niet uitmaakt.  Die $1,79 kunnen we ons nog net veroorloven.

In het appartement halen we onze strandspullen op en rijden naar het strand.  Eerst gaan we daar een stukje lopen.  We lopen langs de pier en zien een aantal schepen net voor de kust liggen.  Verderop is men bezig het strand op te vullen.  Dit blijkt een project van vele mijlen te zijn. 

De Outer Banks zijn barriere eilanden, die met de jaren veranderen door de zee. Tegenwoordig zijn er zoveel huizen vlak langs het strand dat men de natuurlijke erosie niet kan laten gebeuren. De schepen verderop pompen zand uit de diepe zee, die gebruikt wordt voor het aanvullen. 

Rick vindt het heel fascinerend en neemt er filmpjes van.  Ik vind het ook interessant maar geen foto's waard. Inderdaad is het strand hier veel nauwer dan verder naar het zuiden.  Het blijft een interessant gebied qua geschiedenis en geologie.

De vuurtoren op Hatteras Island, hier zo'n ander half uur rijden vandaan, werd zo'n twintig jaar geleden verplaatst omdat hij in zee dreigde te vallen door erosie.

Terug bij de van nemen we onze strandstoelen en parasol mee naar het strand.  Voor het eerst ooit hier gaan we eens een tijdje gewoon op het strand zitten en genieten. Ik heb een leuk boek en ik zou hier wel uren kunnen zitten.  Jammer genoeg heeft Rick minder leesmateriaal.

Hij gaat nog even op krabbenjacht en brengt mij er trots een terug.  Inmiddels is het al na enen en ruim tijd voor de lunch.  Mijn strandstoel begeeft het ook prompt en die van Rick staat op het punt. We gooien de stoelen dus meteen in de grote afvalbakken hier. 

Met wat moeite verlaten we het ontspannende strand.  We hebben nog zoveel op ons lijstje. Als eerste natuurlijk die lunch. Rick wil altijd graag bij lokale restaurantjes eten, die hij "dive bars" noemt.  Gelukkig heb ik de perfecte gevonden via Yelp, Goombays.

Geen toerist te bekennen hier, iedereen kent duidelijk iedereen.  Wij vinden nog een paar stoelen en de man naast mij grapt dat ik mag gaan zitten als ik hun rondje betaal. We lachen hartelijk, maar nee.

Op het menu staat een soft shell krab sandwich en daar kan ik geen nee tegen zeggen.  Rick neemt de gegrilde vis sandwich.  Het smaakt allemaal even lekker, de bediening is wat minder, hoezeer ze iedereen ook Honey, Dear en zelfs tot ieders vermaak een man Cupcake noemt.

Als we klaar zijn gaan we wat shoppen, voornamelijk voor mij. Ik ben geen grote winkel liefhebster, maar eergisteren zag ik een dame van mijn postuur met een mooie bikini.  Ik vroeg haar waar ze die gevonden had en dat was bij Shore Fit Sunwear.

Daar helpt de dame van mijn leeftijd me heel goed.  Eerst probeer ik een topje (want dat is mijn probleemgebied) van Sunsets, waarvan ik in het verleden ook bikini's heb gehad.  Dat zit echter niet lekker. Een andere bikini past perfect en die koop ik.

De volgende stop is Parrot Bay, Een leuke winkel met allerlei souvenirs. Hier koop ik een grappige Duck bedel voor mijn armband.  Ook vind ik iets voor Katja wat aan haar bruiloft doet denken.

Een van de dingen, die we hier graag doen, is midget golf (hier heet dat mini golf).  Rick en ik gaan naar Professor Hacker's Lost Treasure. Er is hier een gouden en een diamanten baan.  Wij krijgen de gouden toegewezen.

Rick en ik zijn goed aan elkaar gewaagd en als we zo'n anderhalf uur later de punten optellen heb ik met een punt verschil gewonnen!  Even overwegen we ook het diamanten parcours te gaan doen, maar we hebben dorst dus laten dat voor een andere keer.


Bij de Fish Heads bar op de pier is het een stuk minder druk dan vrijdagavond.  We krijgen dan ook snel een paar barstoelen.  Chase, de bartender, overhandigt ons drankjes en we luisteren naar het karaoke zingen.  Daar doen wat mensen mee die goede stemmen hebben.
Opeens zie ik Karen lopen waar we vrijdagavond kennis mee maakten. Dat is toeval!  Zij komen naast ons zitten en we kletsen gezellig.  Wij waren eerst van plan ergens anders te gaan eten, maar besluiten nu samen met Karen en Don garnalen taco's te bestellen.  Ze smaken prima!

Karen en Don gaan huiswaarts en we nemen afscheid tot wie weet volgend jaar.  Het is al laat als wij terug zijn in ons appartementje en ik laat dit blog dus tot morgen liggen.

2 reacties:

Petr@ zei

Heerlijk genieten daar!! En fijn dat je goed geslaagd bent voor een bikini. Ik vind dat ook altijd weer lastig en tijdrovend.

Petra zei

@Petra - Nou, inderdaad, een ramp vind ik dat! Goed geholpen worden is echt heel fijn.