Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 30, 2017

Dag 4 Outer Banks: Nog een ochtendje strand en dan huiswaarts

Jammer genoeg is het mooie weer van gisteren verdwenen.  Ik kan bij het wakker worden al zien dat de zon niet schijnt.  Het heeft vannacht ook geregend en op de radar zie ik een onweersbui net te noorden van ons. 

Gelukkig schijnt er een waterig zonnetje als we gaan ontbijten.  Op Yelp heb ik goede dingen gelezen over het Treehouse cafeetje.  Alleen is het even zoeken waar dat is.  Het ligt mooi verscholen tussen de bomen in een parkachtig winkelcentrumpje.  De naam is dus zeer toepasselijk.

We bestellen ijskoffies en biscuits, die van mij met brie, een appel kip "burger", spinazie en rode chili's jam.  We smullen er buiten aan een tafeltje van, want het is heerlijk!

 
Vorig jaar kochten we mijn hangmat stoel bij Nags Head Hammocks en daar wil ik graag een voetstoel bij hebben.  De winkel is aan de overkant en we worden begroet door Dillan, dezelfde man die ons vorig jaar hielp.  Er ging met de stoel van alles mis dus hij herkent onze namen nog. De voetstoel is snel besteld en zal opgestuurd worden.

Terug in het appartement ruimen we op, brengen de recyclables en vuilnis weg en laden dan de van weer in.  We brengen de sleutels terug en checken uit.  Het was weer leuk een paar dagen hier.

Voor de lunch willen we eigenlijk nog een strandwandeling maken, maar het weer werkt niet mee.  Het regent af en toe dikke spetters.  De zee is ook veel wilder dan de afgelopen dagen en we vermaken ons een tijdje met het kijken naar een paar surfers.



Onze laatste lunch nuttigen we bij Fish Heads.  Dit keer neem ik de gestoomde garnalen, die ik al zo vaak langs heb zien komen.  Ik moet ze wel pellen, maar het is het helemaal waard want ze smaken zoet en pittig, super lekker!

Dan zit ons Outer Banks reisje er weer op en zetten we de bijna vijfhonderd kilometer tocht naar huis in.  Onderweg kopen we nog wat taffy (een toffeeachtig snoepje) voor de buren en ik waag er weer eens een telefoontje aan LG aan.

Er was ons beloofd dat we vrijdag voor sluiting gebeld zouden worden met informatie over een andere reparateur voor de ijskast.  Natuurlijk bleef het in alle toonaarden stil.  Nu word ik dan eindelijk doorverbonden met de afdeling, die de afspraken maakt, en voel ik me voorzichtig optimistisch dat er donderdagmiddag een monteur voor de deur zal staan.

De rit naar huis gaat redelijk makkelijk.  We stoppen een keer om te tanken en ik probeer eens een Bai drankje.  Het heeft watermeloen smaak en is lekker fris.  Dan komen we bij Quantico in een flink onweer terecht, het bliksem spektakel is prachtig.  Gelukkig rijden we net door het begin en missen we het ergste deel.

Thuis is het zo fijn om Orion weer te zien!  Hij heeft ons ook duidelijk gemist want hij komt constant knuffelen.  We zijn net op tijd terug voor alweer een onweersbui.  Als eten bestellen we makkelijk pizza van Zpizza.
Mijn Thai kip pizza met pindasaus

De hele avond blijft het door donderen en bliksemen.  Gelukkig is Orion niet bang zoals Cosmo was.  Hij knauwt lief verder op zijn botje. We hebben genoten, maar het is ook fijn weer thuis te zijn. 
Lief knauwen op zijn botje
Het ene na het andere onweer vanavond! (de paarse stip zijn wij)
 

5 reacties:

Anja L. zei

Wat een lekkere mini vakantie hebben jullie gehad. Jammer dat nou net de laatste dag het weer niet mee werkte.
Wat fijn dat Orion niet zo bang voor onweer is.
Ik hoop dat de monteur morgen ook echt komt voor de koelkast.

Anoniem zei

Leuke trip samen.
Wel fijn dat Rick genoeg dagen heeft voor jullie reizen.
Ik hoor toch vaak andere geluiden uit de US over vakantie dagen.
Groet, Bea

Sandrah zei

Dat waren een paar lekkere dagen, die kun je alvast in je zak stoppen. Jammer dat het weer de laatste dag tegenviel.

Heel fijn dat Orion niet bang is voor onweer. Mijn hond is, net als Cosmo was, heel bang voor onweer, vuurwerk, etc. Altijd dolle pret met oud en nieuwjaar. NOT!

Hopelijk komt die monteur nu echt langs. Ondanks dat je nog een koelkast hebt, lijkt het me zeer vervelend, zeker als het warm is.

Sandra

Petra zei

@Anja - Nou, ik hoop het ook, ik mis dat ding enorm!

@Bea - Rick heeft 5,5 weken dus inderdaad heel schappelijk. De meeste grote bedrijven geven langer vakantie, maar ik heb inderdaad jaren gewerkt met maar twee weken. Ook daar wen je aan trouwens

@Sandra - Ja, de hele tijd naar beneden lopen is onhandig en bovendien haalt Orion hondenkwaad uit in de basement.

Anoniem zei

Wat een toffe vakantie ! Heel mooie foto's trouwens !!!
Miek