Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 08, 2017

Dag telefoon, hallo telefoon

Uitbundige zonneschijn lacht ons tegemoet als we de lamellen opendoen.  Dat geeft energie!  Orion vindt dat ook en gaat helemaal uit zijn dak.  Als een dolle rent hij de trap op en af en door het huis.  Rick en ik liggen er dubbel om.

Een doordringende piep klinkt van ergens in het huis, signalerend dat een rookalarm een nieuwe batterij nodig heeft. Maar welke?  Na heel wat gezoek vind ik uit dat het degene in Saskia's kamer is en Rick verwisselt de batterij.

Dan neemt hij afscheid en vertrekt naar zijn werk.  Ik schenk een mok koffie in en beleg een paar beschuitjes met kaas en tomaat als ontbijt.  Intussen geef ik Orion een Kong zodat ik in alle rust kan genieten van mijn eten.

Na de Kong zijn de sterren van zijn puzzel aan de beurt, maar beter dan iets van ons

Na nog even in de tuin "gevoetbald" te hebben met Orion doe ik hem in zijn bench en vertrek naar Anytime Fitness.  Daar heb ik nog net tijd voor tien minuten cardio voor Sharon me komt halen voor personal training.  Het halve uur gaat zoals gewoonlijk snel en ik heb het gevoel mijn spieren flink getraind te hebben.

Na afloop besluit ik nog wat cardio te doen.  Alleen stoot ik mijn telefoon van de machine en die krijgt daarvan nog een trap na.  Natuurlijk overleeft de telefoon het niet en zielig dood zonder werkend scherm pak ik hem van de vloer.  Ik baal, want deze Lumia 950 wordt niet meer gemaakt en is niet meer voorradig.

Zin om nog verder te sporten heb ik niet meer (als ik dat al ooit heb) en met mijn andere telefoon in de van bel ik Rick om steun.  Hij bevestigt dat we die Lumia telefoon enkel nog duur en tweedehands via Amazon kunnen krijgen. Niet praktisch dus, maar ik wil wel weer een Windows Phone. 

Rick raadt aan vanavond te kijken of ik het nieuwe model wil en dan kunnen we een besluit nemen.  Mijn Android Samsung moet vandaag dan maar mijn hoofdtelefoon zijn. Ik gebruik mijn telefoon zo veel om foto's te nemen en dat is vooral waar ik de Lumia om ga missen.

Thuis speel ik een half uurtje met Orion in de achtertuin en train hem dan binnen.  We werken voornamelijk aan "heel" waarbij hij naast mij moet blijven lopen.  Het valt me weer op hoe snel Orion leert.  Dat wil niet zeggen dat hij altijd doet wat ik zeg, maar hij weet drommels goed wat ik bedoel!

Voor mijn lunch heb ik zin in dumplings en word bij District Dumplings als een oude bekende begroet.  Ik kies twee van vijf verschillende vullingen gestoomde dumplings.  Zoals altijd smaakt het weer heerlijk.

Dan ga ik mijn boodschappenlijstje afwerken.  Dat bevat voornamelijk lekkernijen voor onze hondenbaby.  Bij Pet Valu koop ik een paar gevulde botten, maar de Whimzees, die Orion ook lekker vindt zijn hier weer duurder dan bij Petco.

Bij Safeway haal ik nog wat benodigdheden en rijd dan naar Vienna.  Bij Walgreens haal ik wat toiletspullen en ernaast bij Petco dan de Whimzees waar Orion van smult. Alles om die pup weg te houden van onze spullen!  Hij heeft volgens mij veel meer behoefte te knauwen dan Cosmo vroeger.

Intussen meldt Katja dat ze bijna blind is door de pollen in haar contactlenzen.  Haar bril ligt bij ons thuis en ik bied aan die op te sturen zodat ze hem morgen heeft.  Dat wil Katja heel graag.

Natuurlijk moet ik de bril thuis ophalen en ik neem Orion weer mee naar buiten.  Dan mag hij mee de van in en rijd ik naar de UPS Store.  Daar word ik heel vriendelijk geholpen want de bril heeft geen bescherming en de Libanese eigenaar pakt hem in alsof het zijn eigen bril is.  Morgenmiddag zal hij al in New Jersey zijn en daarvoor hoef ik niets extra te betalen!

Rick komt vroeg uit zijn werk om met mij naar de Microsoft Store te gaan.  Het is goed dat hij mee is want nu krijg ik een nieuwe HP Elite X3 telefoon voor maar $50!  Het is een prachtige telefoon, wel een stuk groter dan de Lumia, maar ook zo modern!

Als we met nieuwe telefoon vertrekken knorren onze magen.  We willen al een tijdje Ledo Pizza in Vienna eens proberen dus dit is de perfecte kans. Hun pizza's zijn vierkant in plaats van rond (we don't cut corners (we lopen de kantjes er niet van af)).  Het smaakt prima en ze hebben ansjovis, helemaal goed!

Thuis laad ik mijn apps op mijn nieuwe telefoon.  De camera werkt alvast heel goed.  Het is altijd weer wennen zo'n nieuwe telefoon, maar ik vind de Windows telefoon veel fijner dan de Android, die ik ook heb. Je kunt de Windows telefoons veel persoonlijker maken.  Jammer genoeg zijn de apps wat de andere platforms aantrekkelijker maakt.
Mijn "ander perspectief" foto van vandaag, wat is dit?

8 reacties:

Irene zei

De overgang van voet naar steel vaneen glas?

Yvonne en Rob zei

Altijd even lichte paniek als je mobiel op de grond valt, tenminste het is mij ook al wat keren gebeurd;-) Ik heb er gelukkig een stevig hoesje omheen zitten dus "so far so good" ! Maar je hebt voor een leuk prijsje nu wel weer een nieuw mobiel.
Toch nog een druk dagje vandaag geweest.

Anja L. zei

Het voetje van een wijnglas?
Ik heb mijn tablet ook eens van de crosstrainer geslagen tijdens het sporten, gelukkig was hij niet kapot. Maar je schrikt je rot als je dat doet!
Mooie prijs voor je nieuwe telefoon.

Marion2 zei

Balen van je telefoon. Maar gelukkig geen probleem om een mooie nieuwe te kopen.
Ik heb toevallig ook net een paar dagen een nieuwe telefoon (Samsung). Ook ik hechtte enorm aan mijn (te) oude, voornamelijk vanwege de kleur haha, maar ben nu toch wel heel erg in mijn nopjes met de nieuwe.

Is het een tafelpoot op de foto?

grietdm zei

de voet van een (wijn)glas (ik dacht eerst een bierglas maar wijn is meer jouw ding denk ik ;-) )

Anoniem zei

Het raadplaatje,kan ook de voet van een vaas zijn.
Om je vraag te beantwoorden Petra,van Quinoa had ik nog nooit van gehoord.
Maar het kan zijn dat vele anderen het in Nederland wel kennen,
maar het schijnt wel heel gezond te zijn,te lezen op een site.
Wat een pech zeg met je telefoon ,maar ik keek het even na,
volgens mij is die hier nog wel te koop,tenminste als die hier bij staat die jij bedoeld:

https://www.google.nl/search?q=Lumia+950&oq=Lumia+950&aqs=chrome..69i57j0l5.6599j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Hoop dat je de nieuwe weer snel onder de knie hebt..
Groetjes Joke

Sandrah zei

Oh, dat is balen van je telefoon. Mijn Sony Xperia (helaas een android, maar hij maakt fantastische foto's) viel afgelopen zaterdag en ja hoor, scherm gebroken. Alleen de onderste helft van het touchscreen werkte nog en dat is best lastig als je je telefoon overal voor gebruikt. Gelukkig vergoedt mijn inboedelverzekering de reparatie en is ie inmiddels weer gemaakt.
Hopelijk wen je snel aan de HP. Het is wel een mooi toestel. En dat voor een leuke prijs.

Ik denk ook dat het de voet van een wijnglas is (waar het hart vol van is! Haha!).

Sandra

Petra zei

@Irene - Bijna goed, de overgang van het glas naar de steel

@Yvonne - Ja, nooit een saai moment hier!

@Anja - Onderkant van het glas zelf

@Marion - Ik heb ook een Samsung, maar vind de Windows telefoon fijner. Het is een wijnglas

@Griet - Ja, het is inderdaad de onderkant van een glas met witte wijn

@Joke - Quinoa vind ik heerlijk, maar Rick is er minder van gecharmeerd. Zo is dat met veel dingen vandaar dat ik het ook zo fijn vind uit eten te gaan zodat ik een van de vele dingen waar Rick niet van houdt kan kiezen.

@Sandra - Het is dus de onderkant van het glas met witte wijn