Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 11, 2017

De meisjes zijn thuis voor het weekend!

Rick moet er voor dag en dauw uit en doet Orion in zijn bench als hij vertrekt. Ik hoor daar helemaal niets van!  Als ik om half acht wakker word lijkt het nog wel nacht en ik werd gewekt door een donderslag. 

Het mooie weer van gisteren is ver te zoeken!  Ik ga naar beneden en laat Orion los.  Hij gaat ook even de tuin in en komt kleddernat weer binnen. Ik geef hem gauw een botje voor Django naar beneden komt.  Die is heel bezitterig met botjes en dat kunnen we niet hebben.

Als Katja en Django naar beneden komen pak ik het dan ook gauw af. De honden doen het nog prima samen, af en toe vliegen ze elkaar letterlijk in de haren, maar het is een enorme verbetering met vroeger. Orion is natuurlijk nu ook volgroeid en ze zijn beter op elkaar ingesteld.

Katja en ik drinken koffie en ik eet beschuit met kaas en tomaat als ontbijt.  Ik vraag Katja of ze mee wil naar de sportschool, maar zij wil eerst verder wakker worden.  Dan ga ik maar alleen, de honden onder Katja's hoede latend.


Sharon sms-t en vraagt of wij om half elf hadden afgesproken.  Ik had tien uur in mijn agenda, maar half elf is ook prima, zo kan ik nog veertig minuten cardio vooraf doen. Met deze constante regen heb ik de beweging hard nodig.  Mijn spieren zijn niet blij!

Terwijl ik sport laat Katja zien dat de honden zelfs samen spelen.  Wie had dat ooit gedacht!  Het eindigt dan wel in ruzie, maar wie daarnaar kijkt is een kniesoor. Wij dachten dat we de honden eeuwig aan de lijn zouden moeten houden.
Het regent en wij kunnen niet naar buiten

Over die lijn gesproken, als ik thuiskom is Katja aan het sporten en ik bedenk dat ik de honden vast wel samen uit kan nemen.  Ik lijn ze aan en meteen weet ik dat het een slecht idee is!  In plaats van naast elkaar lopen vallen ze elkaar aan.  Orions tanden geven Django zelfs een wondje in zijn zij.

Gauw breng ik ze dus weer naar binnen en neem eerst Django mee voor een rondje.  Ik hoor Orion boos blaffen maar dan had hij zich maar moeten gedragen.  Django doet al zijn behoeftes en dan is het Orions beurt.  Het plenst nog steeds.

Katja en ik geven de honden een kluif, Orion in zijn bench.  Dan gaan we lunchen bij Viet Aroma.  Katja zag mijn lunchfoto van gisteren en heeft ook zin in Vietnamees wat ze niet makkelijk bij hen in de buurt kan krijgen.

Natuurlijk heb ik er absoluut geen probleem mee dat twee dagen achtereen te eten.  Ik bestel de kip pho, perfect met dit koele en regenachtige weer.  Katja neemt een lunchbox met roergebakken groentes, garnalen en vermicelli. 

Dat ziet er ook heerlijk uit. De bediening is ook altijd heel vriendelijk en we moesten op een tafeltje wachten.  Ik ben blij dat dit restaurant zo populair is!

Eigenlijk wilden we nog andere dingen doen, maar Kevin is in aantocht uit West-Virginia.  Katja wil er natuurlijk zijn als hij komt.  Er is veel verkeer dus hij komt later dan verwacht.  Voor Kevin is het ook leuk om te zien hoe goed de honden het samen doen.
Af en toe is het helemaal rustig in huis
 
Kevin blijft een uurtje en intussen is Saskia ook onderweg hierheen.  Katja en ik gaan naar Whole Foods om ingredienten voor het avondeten te halen.  Katja gaat vanavond een van haar favoriete maaltijden voor ons maken en daar zeggen wij natuurlijk nooit nee tegen.

Bijna tegelijkertijd met Rick zijn we weer terug en Saskia laat ook niet lang op zich wachten.  Het eten ziet er heerlijk uit en voor Saskia hebben we ook lekkere veganistische "kip"nuggets met Thaise saus.  Het smaakt allemaal net zo goed als het eruit ziet.

De honden spelen echt terwijl wij met champagne  toasten op het academische succes van de meisjes. We hebben nog flessen van Epernay en het smaakt prima. Het is zo gezellig met Katja en Saskia hier!  En ze blijven tot zondag, dus een groot moederdag cadeau!
Ze worden nog echt vriendjes!

3 reacties:

Marion2 zei

Wat ontzettend gezellig om de meisjes een weekend thuis te hebben.
Bleef Kevin maar een uurtje? Ik kan me dat haast niet voorstellen,
gezien de grote afstand.

Fijn weekend!

Sally zei

Gezellig de meiden thuis en wat super dat de twee honden zo samen spelen !!

Petra zei

@Marion - Kevin was op weg naar New Jersey vanuit West Virginia en had "even" anderhalf uur omgereden om Katja te kunnen zien. Ware liefde!

@Sally - Ja, heel leuk en gezellig