Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 04, 2017

Een mooie lentedag

Rick moet vanochtend weer om kwart over zeven op en Orion gaat zoals altijd met hem naar beneden.  Ik heb een paar rare half wakkere dromen en dan komt het paar weer naar boven.  Als Rick om acht uur afscheid neemt stelt hij voor Orion in zijn bench te doen, maar ik wil toch al opstaan.

De zon schijnt vrolijk, maar het waait flink en is maar een graad of zestien.  Ik bak een paar eieren met tomaat en Parmezaanse kaas in mijn nieuwe Gotham stalen pan.  Dat ding is fantastisch!  Ik hoef geen olie of boter te gebruiken, de eieren glijden er zo uit.


Met een jasje aan in de zon is het best te doen om buiten te ontbijten. Ik zie dat de vloeistof in de kolibrie voeder lager staat.  Zou het?  Maar er komt geen vogeltje drinken terwijl ik daar zit.  Dat is altijd echt het begin van de zomer voor mij.

Vroeger dan gewoonlijk doe ik Orion in zijn bench en ga naar Anytime Fitness.  Daar doe ik een rigoureus uur cardio en wat gewichten op de machines met als laatste een minuut planken.  Ik vind dat ik weer goed bezig geweest ben en ben ook weer heel blij klaar te zijn!

Thuis speel ik "voetbal" in de tuin met Orion.  Mia komt ook naar buiten en ze rennen langs het hek, maar Orion blaft niet.  Ook niet als Lorraine met haar Deense doggen naar buiten komt.  We kunnen zelfs een heel gesprek houden met Lorraine op haar deck en ik in onze tuin.

Dat was voorheen niet mogelijk.  Ik merk verder niets aan Orion behalve dat hij ophoudt met blaffen. Volgens mij had Cosmo een andere reactie gehad. Die was zo timide en angstig en Orion heeft daar absoluut geen last van.

Na een uur neem ik Orion naar binnen en fris mezelf op.  Ik ben net klaar als de schoonmaaksters binnenkomen.  Vroeger dan ze hadden gezegd want ik had al weg willen zijn met Orion in zijn bench.  Orion blaft even tegen ze, maar zijn heerlijke kniekluif leidt hem meteen af en hij rent zijn bench in.

Met fototoestel mee vertrek ik.  Ik heb een heel lijstje af te werken vanmiddag. Als eerste breng ik een te kleine skort naar de UPS Store om mijn geld terug te krijgen van Amazon.  Soms lukt het zelfs na het lezen van de commentaren van andere mensen niet de juiste maat te bestellen.

Bij Safeway haal ik wat boodschappen, maar vind niet wat ik had gehoopt voor ons avondeten.  Hun benzine is wel de goedkoopste in de omgeving dus ik gooi de van ook meteen maar vol.

Dan rijd ik naar het centrum van Vienna en ga lunchen bij het Koreaanse restaurant Maru.  Ik ben in een Aziatische bui deze week.  Het restaurant zit vol Koreanen, maar er is nog een stoel aan de bar.  Ik bestel een kimchi soep en die is zo ontzettend lekker!  Heel veel groentes dus erg licht en ik krijg er koude kimchi bij. 
Ondanks dat ik bijna wegwaai besluit ik vandaag wel naar Meadowlark Gardens te gaan.  Daar bloeien de pioenrozen mooi.  Nog niet allemaal, maar genoeg voor een aantal mooie foto's.  Verder bloeit er jammer genoeg nog weinig dus lang blijf ik niet.







Terug in Vienna ga ik op jacht naar een lekker avondmaal.  Christine belt en heeft een luisterend oor nodig.  Ik parkeer en voor ik het weet is het een uur later.  We missen elkaar erg, vroeger zouden we gewoon lekker voor een lange wandeling zijn gegaan. 

Als Christine naar haar doktersafspraak moet ga ik mijn boodschappen halen.  Rick en ik bespraken gisteravond wat we vanavond wilden eten.  Gegrilde verse worst wisten we al en ik haal een bratwurst en een andouille Cajun worst voor Rick en twee kip, spinazie en feta worstjes voor mij bij Whole Foods.

Wij hadden bedacht dat een aardappelsalade daar voor de verandering eens lekker bij zou zijn.  Die wordt bij iedere supermarkt verkocht, maar tot mijn verbazing trekt die van Whole Foods me niet.  Bij Giant hebben ze maar liefst zes verschillende vers gemaakte aardappelsalades!  Wat nu te kiezen?  Ik neem de "home style" maar, volgende keer een andere.

Dan bedenk ik me dat ik vergeten ben melk mee te nemen.  Gelukkig is Fresh Market aan de overkant en daar haal ik gauw een halve gallon.  Hier komen we eigenlijk vrijwel nooit terwijl ze erg lekkere dingen hebben en goedkoper dan Whole Foods.

Orion wacht geduldig in zijn bench, ik ben zo blij dat we hem daarvoor niet hoefden te trainen.  Ik neem hem mee de achtertuin in en hij vindt dat voetballen wel erg leuk.  Binnen vul ik het formulier in voor de dierenarts waar we maandag over een week heen gaan.  De vragen lezend denk ik dat Orion een lam is vergeleken bij andere honden, gelukkig. Hopelijk kan  ze ons verder kan helpen.

Terwijl ik daar zit denk ik een kolibrie te zien vliegen, maar Orion is buiten en wat het ook is het vliegt ook weer weg.  Niet veel later komt er inderdaad een kolibrietje drinken! Dat maakt me zo blij!  Zij is het dus die het suikerwater opdronk, alleen zag ik haar niet.

Als Rick thuiskomt grilt hij de worstjes en ik "kook" de spinazie in de magnetron.  Met de aardappelsalade erbij is het een simpel, maar lekker maal.  Culinaire chefs zullen we nooit worden, maar zo eten we ook zeer smakelijk.

Alweer ben ik doodmoe van de dag en Rick ook.  We kijken dus lekker tv terwijl Orion op zijn botjes knauwt en Snickers naast mij slaapt.  Een gezellig tafereel is het.  Wat zouden we zonder huisdieren doen?

3 reacties:

Tineke zei

Gezellig veel samen thuis aan het eten deze week.
Mooi dat Katja een beurs heeft gekregen en ik ben benieuwd hoe het Saskia gaat bevallen in Australie. Heb je al gepland om haar daar dan ook te gaan bezoeken.
De pioenrozen bloeien hier nog niet, mijn tuin kleurt prachtig blauw met de boshyacinten, vergeet-me-nietjes en korenbloemen.
En ja wij zijn heel gelukkig zonder huisdieren, hebben genoeg aan elkaar, de kids, kleinkids , , familie , vrienden en vrijwilligerswerk.

Petra zei

@Tineke - Dat jullie dat allemaal hebben komt omdat jullie familie ook allemaal redelijk dichtbij woont. Zonder huisdieren zou ik het hier maar heel stilletjes en vaak eenzaam vinden. Orion vooral geeft me toch iedere dag weer een doel.

Charly zei

Mooie foto's van de pioenrozen Petra. Ik zou inderdaad ook niet weten we zonder huisdieren zouden moeten. Onze honden zijn ook een belangrijk onderdeel van ons gezin. Heb weer genoten van je verhalen!