Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 12, 2017

Gezellige dag met onze dames

Het is weer grijs buiten als we opstaan, maar gelukkig droog.  We laten de honden in de achtertuin en Rick heeft de koffie al gezet dus Katja en ik nemen een kop. Ik maak ontbijt, beschuiten met gerookte zalm en tomaat. Het smaakt ons zeer goed, ik ga dat vaker eten!


Dan maken we ons klaar voor de sportschool.  Katja volgt een programma wat ik eerst ook wilde volgen, maar het is veel te intensief met veel springen e.d.  Dat is niet goed voor mij.  Ik doe dus mijn eigen ding, cardio en dan bovenlichaam oefeningen.  Katja neemt langer dus ik rol mijn spieren zo goed mogelijk met de schuimrol.

Saskia heeft op de honden gepast en die kunnen het steeds beter met elkaar vinden.  Ze spelen echt, al valt er af en toe nog een boze uitwisseling.  Orion gaat Django straks nog missen, wie had dat gedacht!


Saskia gaat lunchen met Kaylee, maar Katja en ik gaan samen naar True Food Kitchen.  Met dit grijze weer heb ik zin in warm en bestel een kop soep en hun edamame dumplings. Katja heeft een quinoa bowl, die er ook lekker uitziet. 

We kletsen gezellig over van alles en nog wat en Katja laat me een aantal bruidsjurken zien, die zij mooi vindt.  Ik moet zeggen dat ik haar smaak zeer kan waarderen, maar wij hebben altijd wel een beetje een soortgelijke smaak.  Ik weet zeker dat ze een prachtige bruid gaat zijn.

Na het eten besluiten we naar Target te gaan, want we hebben "een paar" dingen nodig.  Maar ze hebben leuke gymschoentjes, sport shirts en meer.  Voor we het weten hebben we toch een vrij vol wagentje en geef ik meer uit dan ik had verwacht ondanks dat Target vrij goedkoop is.

Katja wil terug naar huis, maar ik moet nog wat boodschappen doen dus zet haar af. Bij Safeway is het druk, maar de self checkout rij gaat snel.  Dan haal ik medicijnen voor Saskia en mij op bij Rite Aid.  Inmiddels regent het weer, geen wonder dat ik vandaag zoveel pijn heb.

Thuis zijn de honden uitgeteld en krijgen Katja en ik eindelijk wat rust.  We lezen wat en computeren wat tot Rick thuiskomt.  Saskia is bij een vriendin maar zal ons bij het restaurant ontmoeten.
De eekhoorntjes komen nog steeds ondanks Orions geblaf

Vanavond gaan we Japanse fondue eten, shabu shabu, bij California Shabu Shabu.  Ik ben blij dat ik gereserveerd heb want het restaurant zit vol.  Dit is voor Katja de eerste keer en zoals altijd bevalt het zeer goed. 

Katja heeft dus ook nog nooit kwal gegeten en ik bestel een bakje.  Zij is echt mijn dochter want vindt het nog lekkerder dan ik zelfs!  Het is gezellig dat Saskia ook mee kan doen, voor haar is er een enorm bord met allerlei groentes en paddestoelen.

Zoals iedere keer neem ik de biefstuk en zalm.  Katja gaat voor de biefstuk en St. Jacobsschelpen en Rick heeft kip en garnalen.  We kunnen ook de bouillon smaak kiezen, Saskia neemt tomaat en de rest van ons pittige miso. Het is heerlijk en gezellig en gezond. 

Thuis gaan de meisjes naar trouwjurken kijken in de keuken.  Niet alleen vind ik het super dat ze nu echt samen tijd hebben zonder anderen erbij, maar ze spreken ook nog steeds Nederlands onderling.  Katja klaagde vanmiddag dat haar Nederlands echt lijdt onder het gebrek aan kansen om het te spreken.  Het is daarom erg leuk ze zo samen te horen.

Mijn moederdagweekend kan al niet meer stuk, maar we hebben nog anderhalve dag samen.  Hopelijk gaat het weer wat meer meewerken, maar alleen al mijn meisjes hier hebben warmt mijn hart!  Jammer dat Kai er niet bij kan zijn, alleen.

6 reacties:

Yvonne en Rob zei

In ieder geval super gezellig met de meiden thuis. Dat wordt een heerlijke Moederdag zondag!
De trouwdag komt ook steeds dichterbij, dat is natuurlijk ook wel erg leuk om dat met je moeder en zus te bespreken. Grappig dat ze dat in het Nederlands doen.
Geniet nog maar lekker van de "meiden";-)

Sophie zei

Wat leuk dat de meiden Nederlands spreken! En trouwjurken kijken samen, zo leuk om dat samen met je zus te doen (ik mocht onlangs mee met mijn zus die gaat trouwen). Weet Katja al wanneer ze gaat passen?

En over dat Nederlands, je vindt het geloof ik altijd wel fijn als mensen alert zijn op anglicismes van jouw hand toch? Ik las deze zin:

Katja neemt langer dus ik rol mijn spieren zo goed mogelijk met de schuimrol.

Katje neemt langer (Katja takes longer) is een typisch anglicisme. Katja neemt langer de tijd kan uiteraard wel! :)

Fijne Moederdag morgen!

Tineke zei

Gefeliciteerd met het geweldige studie succes van Katja en Saskia; echt genieten voor jullie.
Fijn dat ze zo lekker een aantal dagen bij jullie zijn en weer als zusjes onder elkaar.
Hier zakt het engels bij de kleindochter van 7 wel wat weg , onze kleinzoon van 9 kan het beter behouden.
Wij hebben het molenweekend en gaan zo treinen naar leuk stadje met kleindochter van 8 naar een biologische markt waar ze ook voor kinderen konijntjes, te knuffelen hebben.
gezellig weekend toegewenst.

Anoniem zei

Wat super dat de honden elkaar gevonden hebben.
En wat goed dat de meiden nederlands praten met elkaar. Je raakt een taal gauw kwijt.
Geniet van ze het weekend, Bea

Marion2 zei

Ik kan me zo goed voorstellen hoe het fijn het is de meisjes even voor je
alleen te hebben. Dan zijn er helemaal geen Moederdag cadeaus meer nodig
(hoewel die er vast ook zullen zijn).

Wat ontzettend leuk dat de meisjes onderling Nederlands spreken!
Houden zo! En zo gezellig om samen naar trouwjurken te kijken.

Veel plezier dit weekend!

Petra zei

@Yvonne - De tijd vliegt en binnenkort gaan we naar New Jersey om Katja te helpen een jurk uit te kiezen.

@Sophie - Dank je voor de verbetering, ik zal er op letten, maar ik ben me ook bewust dat er na al die jaren inderdaad anglicismen in sluipen. Leuk dat je zus gaat trouwen!

@Tineke - Ik kwam als bijna elfjarige terug uit Senegal en ben mij Frans nooit verleerd. Mijn broers, twee en vier jaar jonger, wel.

@Bea - Hopelijk blijft het bij de kinderen hangen, ze hebben het hun hele jeugd gesproken en spreken het met ons en onderling dus nog.

@Marion - Dank je! Ik hoop dat jij ook een leuke Moederdag hebt.