Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 10, 2017

Katja en dieren hier

Om zeven uur al heb ik een hondenneus in mijn nek.  Dat is me toch echt te vroeg en Rick heeft ook nog geen zin om op te staan.  Hij houdt Orion bij zich en om half acht is er geen houden meer aan. Rick neemt Orion mee naar beneden en ik val toch nog even in slaap.

Als zij weer naar boven komen ben ik ook klaar om op te staan. Het helpt zo dat de zon weer uitbundig schijnt.  Het is zelfs warm genoeg om op het deck te ontbijten.  Ik maak weer een paar eieren met tomaat en kaas.


Het is zo lekker buiten en ik kan mezelf er niet toe krijgen naar de sportschool te gaan. Ik besluit op het deck op de plaats hard te lopen. Als ik net begonnen ben gaat de telefoon.  Het is Christine en we kletsen gezellig bij.  Tegen de tijd dat ik ophang heb ik mijn tienduizend stappen bijeen.

Na nog wat been- en buikspieroefeningen vind ik het wel weer genoeg voor vandaag. Ik ga met Orion in de tuin spelen en doe dan een kwartiertje training met hem.  Vooral de voordeur trainen we en Orion is perfect. Ik hoop dus dat hij straks als Lisa komt voor mijn massage ook niet zal blaffen.

Voor mijn lunch ga ik naar Viet Aroma.  Er zit een groepje mannen en een ervan haalt telkens heel luid zijn neus op.  Ik bestel mijn lunch en hoop maar dat die mannen weg zullen zijn voor ik mijn eten krijg.  Het maakt me ietwat misselijk.

Gelukkig is dat het geval en kan ik genieten van mijn gegrilde garnalen, salade en een Vietnamees loempiaatje. De serveerster herinnert zich dat ik mijn vermicelli niet at vorige keer dus in plaats daarvan krijg ik salade, helemaal goed.

Katja is intussen in aantocht en heeft mij een boodschappenlijstje gegeven.  Daarvoor moet ik naar twee supermarkten en ik begin met de Giant.  Daar vind ik een heel aantal dingen, maar geen Quest repen.

Ook bij Whole Foods kan ik die niet vinden, maar de rest van mijn boodschappenlijstje wel.  Katja zegt dat ze toch echt bij supermarkten te krijgen zijn en ik besluit later nog bij Safeway te proberen. 

Thuis geniet ik van een uurtje rust op het deck, want het is werkelijk heerlijk weer. Dan gaat de deurbel en pak ik snoepjes voor Orion.  Lisa is ervan onder de indruk hoeveel beter hij reageert dan een aantal weken geleden.  Hij blaft geen moment! Ik voel me ook stukken beter met de positieve discipline.

De massage maakt me zoals altijd doodmoe, maar ik heb nog een aantal dingen te doen.  Ik neem Orion mee in de van en haal wat honden dingen bij Pet Valu.  Bij Safeway vind ik ook de Quest repen niet, maar wel andere repen, die lekker klinken. Die neem ik dus maar mee.

Thuis werk ik wat administratie af en maak de zoete aardappelen klaar voor vanavond.  Dit alles buiten, want het is heerlijk weer.

Rick komt thuis en vlak daarna Katja met Django en Zorro.  Ze doet Django in de achtertuin en we houden de honden apart.  Dat vindt Orion maar niets, want Django kan zo met Mia rennen en hij niet.
Katja heeft een boeket mee voor mij voor Moederdag

Rick maakt zijn befaamde filet mignons en gegrilde wortels.  Ik bak de zoete aardappel "frietjes" met olijfolie en rozemarijn.  Het neemt allemaal nogal wat tijd en we eten dus vrij laat. Het smaakt gelukkig voortreffelijk.

Dan moeten we Django naar binnen halen en opeens lijken de honden het goed te kunnen vinden.  Dat duurt even en dan vliegen ze elkaar toch letterlijk in de haren (Django heeft een bek vol van Orions vacht).  Dat lijkt echter nodig, want daarna wordt het rustig en respecteren de honden elkaar.
Dat is natuurlijk wel heel fijn want zo kunnen ze gewoon loslopen binnen.  Het is werkelijk opmerkelijk hoe ze opeens zonder gedoe samen functioneren! We kunnen zelfs rustig tv kijken.  Ik wou dat we zoiets met Orions geblaf naar vreemdelingen konden doen!

4 reacties:

Wentje zei

Oh wat fijn dat de troubles tussen Orion en Django zijn opgelost! Ik zie helemaal voor me hoe dat "gesprek" is gegaan haha
Mooie foto waar ze allebei op liggen!
Groetjes Wendy

Becs zei

Wat fijn dat het zo veel beter gaat met Orion bij de voordeur. En ook fijn dat het er op lijkt dat de honden elkaar nu respecteren. Hopelijk blijft dat nu verder goed gaan.

Anoniem zei

Vaak lossen de honden onderling uit wie de baas is. Fijn dat het ook bij Django en Orion opgelost is.
Gezellig Katja een paar dagen bij jullie.
Wat een prut weer, ik zie dat het paar dagen doorbijten wordt.
Groetjes, Bea

Petra zei

@Wentje - Opgelost is een groot woord, maar ze tolereren elkaar meestal.

@Becs - Respecteren is het inderdaad, hoewel ze elkaar af en toe nog in de haren vliegen

@Bea - We zijn zo verbaasd hoe goed het gaat, af en toe nog een ruzie, maar voornamelijk negeren ze elkaar. Ja, dat weer, ik ben blij dat ik afleiding heb!