Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 24, 2017

Orion is een jaar oud!


Een ding (en er is echt maar een ding) dat goed is van deze week met grijs en grauw weer is dat Orion lekker uitslaapt.  Ik blijf tot half negen liggen en ik hoor hem pas als ik de fan uitzet.  Gelukkig regent het niet dus ik kan de jarige, want Orion is vandaag een jaar oud, makkelijk uitlaten.

Net als gisteren neem ik hem daarna mee als ik ontbijt ga halen.  Vandaag haal ik ijskoffie van Starbucks, die lekker sterk is, niet die slappe hap van Peet's.  Mijn broodje haal ik van Panera waar ik de koffie ook niet vertrouw qua sterkte.  Ik deel hem met de jarige job, althans, hij krijgt de helft van het brood.


Dan is het tijd om Orion in zijn bench te doen.  Zonder vrieskast is dat moeilijker, want ik geef hem meestal een Kong "ijsje".  Rick belt toevallig over de ijskast.  Hij is in contact geweest met LG en ze hebben ons een noodgeval gemaakt.  Ze zullen mij z.s.m. bellen om een afspraak te maken (ha!).

Bij de sportschool doe ik vijftig minuten cardio op drie verschillende machines.  Met dit weer is het iedere keer weer een noodzaak om te gaan bewegen, want alles doet pijn.  Na afloop gaat het ietwat beter, al voelen mijn voeten alsof ze me niet meer willen dragen.

Toch lijn ik thuis Orion aan voor een wandeling.  Ik loop eens rond het zwembad en er zijn overal chipmunks.  Orion gaat achter eekhoorns aan, maar de chipmunks zijn hem kennelijk te klein want hij negeert ze.  Ik vind het zulke schattige beestjes, die Knabbels en Babbels! Ze kunnen echter heel wat schade berokkenen dus veel mensen hebben ze liever niet in de tuin.

Voor de lunch vandaag heb ik afgesproken met Sara.  Ik ben blij deze week drie lunches met anderen te genieten.  Het breekt het alleen zijn even.  We gaan shabu shabu eten bij California Shabu Shabu.  Sara heeft dit nog nooit gedaan.

Kennelijk ben ik echter al een bekend gezicht daar, want als ik buiten wacht op Sara komt een van de serveersters naar buiten.  Zij herkent me als iemand, die er al "vaak" (dat valt ook wel weer mee) is geweest.  Ze biedt me een stoel in de bar aan om op Sara te wachten, erg aardig.

Als Sara komt krijgen we stoelen aan de lange fondue, correctie shabu shabu, bar.  Zo druk als het 's avonds is is het nu niet, maar we zijn zeker niet de enigen.  Sara en ik nemen beiden half zalm, half biefstuk en het smaakt weer prima. 

Na afloop kletsen we nog een tijdje door en dan gaat Sara bij Walgreens foto's ophalen en nemen we afscheid tot volgende maand.  Ik haal eerst medicijnen voor Orion en mij bij Rite Aid.  Daar betaal ik voor met onze speciale medische credit card.  Er wordt gevraagd of Orion een familielid is.  Wat mij betreft wel dus ik beantwoord die vraag beamend.

Bij Petco ga ik op zoek naar verjaarscadeautjes voor Orion.  Ik zie een leuk gekleurd slang speeltje met piepers erin.  Voor een botje of zo wil ik eens iets anders dan het geijkte.  Ik zie lange gedroogde stierenstaarten hangen, volgens het etiketje favoriet van iedere hond.  Die lijkt me perfect voor Orion!

Voor zijn avondeten neem ik nog een blikje zalm en zoete aardappel mee, want Orion krijgt gewoonlijk enkel droog voedsel. Dit is dus een traktatie (waar hij zeker dol op is!).  Er is een hele schap met allerlei verjaarskaartjes en hoedjes voor honden en katten, maar dat is me wat teveel van het goede.

Na de van nog even volgegooid te hebben geef ik Orion zijn cadeautjes.  Daar is hij zeer blij mee!  Hij rent rond met de slang en begint dan aan de stierenstaart.  Die is zijn geld dubbel en dwars waard, want dat gaat uren knauwen worden om die op te krijgen.

Intussen heeft LG nog steeds niet gebeld.  Ik zie dat vandaag dus weer niet gebeuren.  Rick is razend (en dat wil wat zeggen), want hij heeft al een garantieplan gekocht dus we zijn nu van hun afhankelijk.  Dit weekend zijn we er niet, maar als het volgende week nog niet gemaakt gaat worden ga ik er serieus werk van maken.

Voor mijn avondeten ga ik naar Natta Thai. Daar krijg ik een tafeltje naast een andere dame, die ook alleen eet.  We kletsen even, maar doen dan ieder ons ding.  Tenslotte kennen we elkaar absoluut niet. 

De kip sate, die ondanks dat het met pindasaus wordt geserveerd toch anders is dan de Indonesische, smaakt me prima.  Hun knapperige boerenkool (licht gefrituurd) salade met garnalen en pinda's en meer is echter helemaal mijn favoriet!

Thuis is het wachten op Rick, die terugkomt uit Knoxville, Tennessee.  Orion, Snickers en ik hebben de afgelopen paar dagen weer goed doorbracht met elkaar. Het lijkt altijd zo lang voor Rick vertrekt en dan is hij opeens weer terug. Ik weet niet hoe mensen het doen, die maanden of zelfs voor altijd hun partner niet meer zien!

4 reacties:

Anoniem zei

Een paar dagen zonder partner is wel te overzien maar lange tijd zonder hem zou ik echt niet fijn vinden.
Wat een waardeloze service van LG! Niet te geloven.
Fijne donderdag.
Anja L

Unknown zei

Gefeliciteerd met Orion! Hoe gaat het met zijn gedrag? Met onze puberende Appenzeller van bijna anderhalf gaat het een stuk beter nu we hem van de brokken afgehaald hebben en op vlees/karkas gezet hebben. Van een zenuwachtige, slopende ontsnappingskunstenaar (hekwerk van 2 meter ging hij overheen) is hij veranderd in een tevreden huishond die ook buiten de familie een stuk socialer is. Echt opmerkelijk hoe snel dat dat ging. Brokjes krijgt hij nu als snoepje en als je ziet hoeveel granen en suikers daar in zitten, klopt dat ook wel.

Marion2 zei

Inderdaad om razend van te worden, dat gedoe met de ijskast. Werkelijk ongelooflijk
en ik geloof dat ik dat merk niet meer zou willen kopen.

Dat Orion alweer een jaar is! Dan moeten jullie hem toch al weer een maand of acht
hebben. De tijd gaat snel!

Mijn man is net twee maanden op reis geweest. De planning was twee weken, maar het
liep allemaal vreselijk uit. Binnenkort weer weg. Ik denk altijd maar aan de mensen
die helemaal alleen zijn.

Petra zei

@Anja - We beginnen echt wanhopig te worden om die ijskast!

@Jolanda - Orion krijgt graanvrij eten, al vanaf zijn geboorte en ook zijn snoepjes zijn allemaal graanvrij en eerlijke ingredienten. Men is daar hier heel erg streng op.

@Marion - Jee, wat lang dat je man weg was! Petje af voor jou!