Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 07, 2017

Feest en film, een leuk weekend

Zaterdag

Om tien over zeven heb ik een koude hondenneus in mijn nek.  Ik ben nog lang niet klaar om wakker te worden, laat staan op te staan.  Gelukkig was het alleen even een check of ik er nog was en gaat Orion weer lief liggen.

Een uurtje hoor ik hem aan Ricks kant van het bed en Rick staat op.  Een kwartiertje later volg ik ook.  Tot mijn verbazing zie ik Orion in zijn bench en is Rick weg.  Niet veel later komt hij terug met ontbijt. 

Het is een regenachtige grijze koude dag dus Rick weet dat dat mijn slechte dagen zijn en wilde me trakteren.  Erg lief! De ham en kaas croissant en Americano gaan er goed in.  Rick neemt Orion mee voor een regenachtige lange wandeling.


Voor mij is het op dagen als vandaag heel belangrijk te bewegen, maar mijn spieren protesteren wel heel erg.  Ik besluit op de plaats te gaan "hardlopen" en kijk een aflevering van House Hunter International, die zich in Amsterdam afspeelt. 

Als Rick en Orion terug zijn vind ik het wel weer genoeg geweest.  Rick nog niet, die trotseert de regen nog eens met een fietstocht.  Ik klets intussen bij met Canadese broer.  Mijn neefje en nichtje daar worden ook steeds ouder.  Neef van twintig studeert artistieke fotografie in Toronto en verkoopt zijn werk al.

Voor de lunch gaan we naar Panera.  Ik bestel een kop kippensoep en stel een flatbread samen met kip, spinazie en mozzarella, heel lekker.  Rick heeft ook een kop soep en broodje.  Het restaurant zit vol en ik zie dat vrijwel iedereen soep heeft.  Daar is het echt de dag voor.

Om genoeg energie voor vanavond te hebben ga ik rusten en tv shows op mijn laptop kijken.  Rick neemt Orion mee naar de schuur, die hij gaat opruimen.  Het regent nog steeds en ik probeer tussendoor meer te bewegen al voel ik me doodmoe.
Soms zou ik een kat willen zijn

Tegen vijven maken we ons klaar om naar het vijftigste verjaardagsfeest van Ricks collega en vriend Cliff te gaan. We kennen Cliff en Angie al meer dan twintig jaar maar hebben ze de afgelopen jaren weinig gezien.

We rijden naar Ashburn, zo'n drie kwartier rijden. Daar verwelkomen Cliff en Angie ons.  Er zijn verder vooral buren en vrienden van hen en Rick en ik zijn een tijdje elkaars gezelschap.  Het is altijd moeilijk om tussen de gesprekken van mensen, die elkaar goed kennen, te komen. 

Het eten is BBQ en ik schep mijn bord vol met bbq varkensvlees en bbq kip, aardappelsalade en rauwkost.  Dit is nooit mijn favoriete eten, maar ik heb zoveel trek dat het toch prima smaakt.  Nu raken we ook in gesprek met andere mensen aan de tafel.

Om kwart voor zeven kijken we allemaal naar de Kentucky Derby.  Ik kies altijd het paard waarvan ik de naam het leukst vind voor de race begint en dat is dit keer Always Dreaming.  Meestal eindigt "mijn" paard ergens in het midden, maar dit keer wint hij zowaar!  Ik ben er belachelijk blij om.

Dan is het tijd voor Cliff om de vijf en nul kaarsen op zijn taart uit te blazen.  We zingen eerst  natuurlijk "Happy birthday" voor hem.  Angie snijdt gigantische stukken taart en Rick overhandigt mij er een.
Denkend dat we die zullen delen doe ik mijn vinger in de frosting.  Maar Rick neemt zijn eigen stuk taart.  Nu houd ik eigenlijk helemaal niet van cake of taart en ik ga dit enorme stuk echt niet eten.  Nu ik de frosting al heb aangeraakt kan ik het niet terugzetten.  Ik neem er dus maar een paar hapjes van en gooi het dan hopelijk ongezien weg.  Zelfs die paar hapjes liggen als een steen op mijn maag!

De hele dag al heb ik rare krampen en zijn de helft van mijn linkerarm en -voet aan het tintelen.  Waarschijnlijk zitten er een paar zenuwen vast maar het voelt in ieder geval niet fijn.  Gelukkig hebben we Orion als excuus en we nemen afscheid.

Orion is blij ons weer te zien en ik om mijn benen omhoog te doen.  Hopelijk gaat het morgen beter, de zon is dan tenminste weer voorspeld.
Orion met zijn teddy beer, die hij al vanaf zijn geboorte heeft

Zondag

Orion maakt dit keer Rick om kwart over zeven wakker.  Rick laat hem even uit en dan komt hij terug naar bed.  Gelukkig gaat Orion ook weer kalm liggen.  Ik krijg soms het gevoel dat Orion rustiger is als hij weet dat wij er beiden zijn.

Om negen uur ben ik klaarwakker en ga op mijn telefoon liggen lezen.  Een kwartiertje later is Rick ook voldoende uitgerust.  Het blijkt dat we beiden slecht hebben geslapen.  Ik zag Rick al lezen toen ik maar niet in slaap kon vallen ver na middernacht.

We halen koffies bij Starbucks en Rick neemt er ook een broodje van mee.  Ik wil eens een broodje van Peet's Coffee proberen.  Ik kies dat met ei, kaas en wat ze hier worst noemen, een soort ontbijt hamburger met kippenvlees gemaakt in dit geval.  Het smaakt me heel goed, dit ga ik vaker nemen.

Thuis lijnt Rick Orion weer aan voor een wandeling en daarna werken in de tuin.  Ik zoek de elliptical op en doe een half uur intensieve interval, twee minuten zo hard mogelijk, twee minuten rust.  Dan een half uur gewone cardio en been- en buikspieroefeningen met gewichten.  Dan vind ik dat ik goed bezig ben geweest.

Rick gaat een stukje hardlopen.  Gelukkig is het weer stukken beter dan gisteren en komt de zon zelfs af en toe tevoorschijn.  Het is een graad of zeventien, koel voor ons voor mei, maar zo blijft alles wat langer bloeien.

Voor de lunch gaan we naar Cava en ik maak een salade van spinazie, linzen, feta, quinoa, tomaat, komkommer, tomaat en een yoghurt dille dressing.  Ik sla de vleesgerechten, die er ook nog op kunnen, over.  De jongen bij de kassa roept uit dat ik geen proteines heb.  Natuurlijk wel!  Linzen, quinoa, feta en yoghurt hebben allemaal ook proteines.
De keuze aan drankjes hier is erg lekker en bijzonder.  Dit keer kies ik de gember, limoen en turmeric "tonic", heel verfrissend.   De salades smaken ons ook heel goed, zo grappig hoe anders die van Rick is dan die van mij.  Ik las een artikel dat te veel restaurants nu voor elk wat wils hebben, maar ik vind dat juist fijn.
Rick gaat het gras maaien en ik geniet met Orion van de zon voor het huis.  Voor we het weten is het tijd om naar de mall te gaan.  We hebben kaartjes voor Guardians of the Galaxy 2.  Ik heb de eerste film niet gezien dus ik ben heel benieuwd.
Eerst zijn er ik weet niet hoeveel voorfilmpjes

"Heb ik je een fan gemaakt?", vraagt Rick na afloop van de superleuke film .  Nou, dat zeker!  Ik wil nu de eerste film ook zien en kan niet wachten op de volgende. De film heeft alles wat je in een film wil, humor, romance, avontuur en meer.

Als we weer buiten staan is het etenstijd.  We kiezen voor Neisha Thai vlakbij de mall.  Dat restaurant heeft een leuke atmosfeer en goed eten.  We delen zalm rolletjes als voorafje en dan heb pad Thai, maar dat is zoveel dat het wel lijkt of ik er nauwelijks van gegeten heb!  Rick vindt zijn groene kerriegerecht ook lekker, maar daar zit kokosmelk in en daar ben ik niet dol op.

Zo is het weekend weer voorbij gevlogen!  Ik zie uit naar de komende week want beide meisjes zullen thuiskomen!  Zij hebben hun laatste examens morgen en dinsdag, voor Katja van het semester voor Saskia alweer van het schooljaar!

5 reacties:

Anoniem zei

Hier in Nederland is het weer niet veel beter.
Best frisjes smorgens de laatste tijd.
Grappig Cosmo met zijn beertje,voor hem zijn troost ding he.
Ja katten slapen veel overdag,het zijn eigenlijk ook nachtdieren.
Maar toen ik katten had,bleven ze snachts mooi binnen.
Wat er in die salade van je zit is dat cous-cous? Het ziet er zo lekker uit.
Als dat zo is,dan is dat van tarwegries,de grovere variant en hetzelfde als van griesmeel
Waar je pudding of pap van maakt.

Groetjes Joke

Anja L. zei

Hier krijgen we waarschijnlijk weer nachtvorst de komende nachten!
Wat een leuk gezicht Orion met z'n beertje.
Wij zijn vrijdag ook lekker in de tuin bezig geweest, dan geeft toch een voldaan gevoel. Weer heel veel onkruid tussen de tegels weggehaald.
Wat lekker dat je dochters komen, geniet er maar van!
Fijne maandag.

Anoniem zei

Ik zie de temperaturen omhoog gaan, hopelijk helpt dat je spieren ook.
Toch wel jammer dat je de jacuzzi niet hebt kunnen gebruiken.
Honden met hun knuffels, zo vertederend.
Wat gaat een schooljaar toch snel voorbij. Zeker voor Saskia komt er een prachtig avontuur aan.
Groetjes, Bea

Nina zei

Heeft het zin als Orion elke ochtend na het wakker worden gewoon weer terug de bench in gaat? Scheelt slaap, denk ik.
Geweldig voor Saskia haar semester in Australië. Wat heb je toch avontuurlijke kinderen.

Petra zei

@Joke - Nee, dat graan is quinoa, hier heel populair, in Nederland ook?

@Anja - Grappig, hier ook maar net boven nul de komende nacht.

@Bea - Orion is schattig tenzij er andere mensen op hem af komen!

@Nina - Nee, hij slaapt niet in zijn bench 's nachts en als hij weet dat wij er zijn gaat hij piepen. Onze kinderen zijn inderdaad avontuurlijk, is ze ook wel een beetje met de paplepel ingegoten ;)