Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 11, 2017

Capital Pride weekend

Zaterdag

Om tien voor negen (!) komt Orion kijken of ik nog leef. Tot mijn verbazing ligt Rick ook nog te slapen.  Zo laat werd het gisteren nu ook weer niet, maar kennelijk hadden we het beiden nodig.

Rick gaat naar beneden en laat Orion uit.  Ik moet nog even verder wakker worden, maar volg al snel.  Bij Starbucks halen we koffies en bij Peet's Coffee hun lekkere kip sausage met ei en kaas broodje. 


Het is heerlijk op het deck en ik kan me er weer eens niet toe zetten binnen te sporten.  Ik besluit op het deck op de plaats hard te lopen en een uur later heb ik tienduizend stappen bijeen. Het is niet zo intensief als mijn gewoonlijke sporten, maar het verbrandt calorieen.

Intussen maken Saskia en Kaylee zich klaar om naar de Capital Pride parade in Washington te gaan.  Saskia heeft een heel leuk pakje ervoor, wit met de kleuren van de regenboog.  Ook heeft ze haar oogschaduw prachtig in regenboog gedaan.

Orion blaft vandaag helemaal niet tegen Kaylee.  Zouden de medicijnen toch beginnen te helpen? Van de dierenarts krijg ik een DNA test toegestuurd om mee te doen aan onderzoek voor honden met ADHD.  Ik doe daar graag aan mee.

Het is inmiddels lunchtijd en Rick en ik gaan erop uit.  Rick haalt garnalen taco's bij Baja Fresh en ik een kaart en geld bij Safeway als graduation cadeautje voor vanavond.  Ik kan het niet laten weer die heerlijke Melrose grain bowl bij Chop't als lunch te halen.  Die is zo ontzettend lekker!
Buiten op het deck eten we lunch en dan ga ik in mijn hangmat stoel liggen lezen.  Het is zo ontspannend!  Rick is intussen een bezige bij en ruimt mijn van uit en laat die en zijn auto wassen.  Voor de van was dat zeker hard nodig!
Met de warmte vindt Orion zijn badje ook erg lekker.  Ik denk er nu over een grotere voor hem te kopen.

Die hangmat stoel en mijn nieuwe voetstoel erbij zijn ietwat gevaarlijk.  Als ik er eenmaal inzit wil ik er niet meer uit!  Ik zou er zo een dutje in kunnen doen.
Alleen heb ik opeens enorme zin in een dropje.  Ik kies een drop fruit duo van Redband en kauw erop. Opeens hoor ik een knak en weet ik dat een van mijn kronen los is gekomen.  Balen!  Het is er een die volgens mij gewoon weer teruggezet kan worden.  Hopelijk is dat het geval want het is helemaal achterin mijn mond.

Tegen zessen moet ik er wel uit want we gaan ons klaar maken om naar een graduation feestje te gaan.  De jongste dochter van Serena en Niall heeft haar high school graduation vrijdag en vanavond wordt dat gevierd.

We lopen erheen en worden naar de achtertuin geleid. Ik doe de kaart met wat erin voor de graduate in de daarvoor bestemde mand. De tuin is leuk versierd in de high school kleuren zwart en rood en wij zijn de eerste vrienden van Niall en Serena, die komen.  Er zijn wel al heel wat vrienden en vriendinnen van Aisling aanwezig.

Al gauw wordt het erg gezellig met veel bekenden.  Het eten is ook erg lekker, schalen met verschillende salades, kaas, hummus en gamba's. Net als wij al vaker hebben zij die van Wegmans besteld. 

We praten met deze en gene en voor we het weten is het tegen negenen.  We laten het feest verder aan de tieners en gaan huiswaarts.  Daar zien we ook het Internationale Ruimtestation overvliegen, altijd zo bijzonder!

We maken het vanavond niet laat.  Saskia heeft geen stem meer na de Pride parade en weet niet of ze morgen weer zal gaan. Moe zoeken we ons bed op.

Zondag

De zon wekt ons bijtijds vanochtend maar we blijven nog even liggen tot Orion ook wakker is. Net na achten staan we op en het is al zevenentwintig graden buiten!  Na Orion uitgelaten te hebben gaan Rick en ik ontbijt halen.

Voor Saskia, die zich nog steeds niet lekker voelt en keelpijn heeft, halen we een acai bowl bij South Block.  Daar vrijwel naast ligt Starbucks en de barista, die mijn naam al vaker perfect gespeld heeft, geeft er opeens een nieuwe klank aan. Die klinkt lekker zomers dus helemaal goed.

Onze broodjes halen we vandaag van Dunkin Donuts.  Die hebben allang niet meer alleen donuts en ik vind hun flatbread met groenteomelet erg lekker.  Rick neemt een ham en kaas broodje. Om ons heen eet men de donuts, maar die vind ik hier niet te pruimen.  Geef mij maar de verse Duck Donuts als ik dan toch teveel zoete calorieen in ga nemen!

Op het deck genieten we van de lekkernijen en dan gaat Rick een stukje hardlopen met Orion.  Ik zou dat zo graag nog willen doen, maar heb teveel voet- en kniepijnen.  In plaats daarvan doe ik een interval op de elliptical boven.  Dat gaat allemaal prima.

We krijgen boodschappen bezorgd van Peapod en eten lunch op het deck.  Dan gaan we met Saskia en Kaylee naar Washington voor het Capital Pride Festival.  Voor beiden is het de eerste keer dat ze open zijn over hun andere geaardheid.  Ik leer nog iedere dag van alles van Saskia. Voor ons is vooral belangrijk dat zij gelukkig is en we steunen haar op alle manieren.
Vandaag heeft Saskia een regenboog met oogpotlood gemaakt

We rijden naar de stad en vinden wonder boven wonder een heel fijne parkeerplaats vlakbij het festival.  Het is intussen zesendertig graden en ik neem een flesje water mee.  Langs Pennsylvania Avenue waar ik gewoonlijk met klanten loop staan allerlei standjes.
 
 
Het is enorm druk en ik kijk mijn ogen uit.  Omdat het zo warm is (denk ik) hebben sommige mensen wel heel weinig aan.  Een dame heeft enkel regenboog hartjes op haar tepels en een bikini broekje.  Het is in ieder geval heel kleurig en gezellig allemaal.


Het Witte Huis weigert Pride Maand te vieren, maar de Canadese ambassade denkt daar anders over

Rick en ik willen eigenlijk meer bekijken, maar Saskia voelt zich al snel gespannen en te warm met zoveel mensen.  We nemen dus gauw wat foto's en lopen dan terug naar de auto.  Onderweg kopen we nog een flesje water voor $1 van een man met een koelbox. Die mensen verdienen goed op een dag als vandaag, want wat is het heet!

Terug in Vienna zetten we Kaylee thuis af en ik ga in mijn hangmat stoel liggen lezen en af en toe met Orion spelen. Rick gaat naar het zwembad en moet wachten met binnengaan, omdat het vol is.  Hij neemt een duik en gaat er dan meteen weer uit.  Dat klinkt nog niet als een temperatuur, die ik lekker vind!

Rick wil graag naar Open Road, een restaurant met een enorme buiten bar.  Meestal is het er super druk dus we hebben een paar alternatieven.  Maar tot onze verbazing is het er vrijwel leeg!

We nemen plaats aan de gezellige bar en delen calamari met twee lekker sauzen.  Als hoofdgerecht nemen we beiden een salade.  Ook veranderen we beiden wat ingredienten wat hier altijd makkelijk kan.  De serveerster zegt het allemaal onthouden te hebben, maar mijn salade komt met de dressing er al op en Rick heeft geen gele bieten.

Geen probleem, het wordt allemaal gecorrigeerd en dan hebben we heerlijke koele salades. Eigenlijk is dit het enige eten wat met deze hitte lekker is.  We kijken intussen naar de honkbalwedstrijd tussen de Washington Nationals en de Texas Rangers.  Helaas verliezen de Nationals en Rick en ik vragen ons af waarom wij bijna altijd verliezende wedstrijden kijken.  Een vloek op onze ogen?

Moe van de hitte en het lange weekend gaan we in de airconditioning tv kijken.  Vanavond gaan we later ook het ruimtestation weer over zien vliegen en hopen ook de kleuren van een raketlancering van Wallops eiland (NASA) te zien.  En zo eindigt weer een bijzonder weekend.

12 reacties:

Pascale zei

Ik vond Saskia's make-up echt prachtig! Het zal in het begin wel wennen zijn om openlijk anders-geaard zijn, dat is een hele stap, maar fijn dat er deze maand in het hele land zoveel steun geuit wordt. Hopelijk zal de huidige regering niet ook op dit gebied de vooruitgang terugdraaien die tijdens de Obama jaren geboekt is. Heeft Saskia jullie ook over PFLAG verteld?

Hier werd ook weer volop honkbal gekeken, maar dan college niveau omdat onze zoon 3 jaar voor college baseball teams gewerkt heeft. De 2 teams waar hij voor werkte moesten dit weekend tegen elkaar spelen, en dat was wel spannend! Persoonlijk geef ik er niet veel om, maar goed, ik ben met een man getrouwd die dolgraag allerlei sporten kijkt, dus dan krijgt ik wel het een en ander te zien natuurlijk.

Sylvia zei

Wat fijn voor Saskia dat ze gewoon kan zijn wie ze is en daar ook voor uit kan komen. Ik hoop dat haar Coming Out haar ook rust geeft. In Nederland hebben we ook een heerlijk warm weekend achter de rug. Fijne maandag!

Anja L. zei

Wat heeft Saskia haar ogen prachtig opgemaakt. Heel knap dat ze ervoor uit durft te komen, dat zal niet makkelijk zijn in het huidige klimaat.
Ik denk dat Orion wel in een groter badje past :-)
Fijne maandag!

Sally zei

Fijn dat jullie kind(eren) kunnen en mogen zijn wie ze zijn en zich gesteund en ge- support voelen door hun ouders. En ik denk idd dat jullie hondekind wel een groter badje kan gebruiken :-)

Gr Sally

Unknown zei

Zo dat zal Saskia een hoop opluchting gegeven hebben om achter haar gevoelens te komen en ze te uiten. Goed zo, want van opkroppen word het niet beter. Dingen zijn pas abnormaal als je er een punt van maakt. En wat is er vreemd aan liefde voor een ander, voor elkaar te zorgen en gewoon gelukkig zijn?

Anoniem zei

Wat goed van Saskia dat ze kan aanvaarden dat ze anders is. Logisch dat je als ouders achter haar staat, je houdt toch van je kind. Als ze maar gelukkig zijn !
Die extreme kleding, een bikinibroekje en versierde tepels, dat zie je in Amsterdam ook met de Gay Parade. Daar is de uitdossing vaak zo extreem en dat vind ik nu echt niet nodig. Moet je op deze manier aan tonen dat je anders geaard bent ?? Nee dacht het niet.

Sandrah zei

Wat fijn dat Saskia zichzelf kan zijn en helemaal fijn dat jullie haar steunen. Ik hoop dat voor Kaylee hetzelfde geldt. Helaas is dat niet altijd het geval.

En het Witte Huis staat toch voor alle mensen/inwoners? Onbegrijpelijk de houding van de nieuwe regering.

Haha! Orion kan inderdaad wel een groter badje gebruiken. Het ziet er wel heel schattig uit.

Sandra

Anja zei

Fijn dat jullie Saskia steunen en zij zichzelf kan zijn. Het geluk van je kinderen gaat voor alles!!
Wat zal Orion genieten van een groter badje.

Petra zei

@Pascale - Wij wisten het al een aantal jaren, maar ze is er nu ook echt open over naar de buitenwereld. Van PFLAG had ik nog nooit gehoord, ik zal er haar eens naar vragen.

@Sylvia - Het is voor haar wel fijn dat ze heeft besloten er open over te zijn. Ik merk dat het haar goed doet.

@Anja - Ha ha, ja het grotere bad is besteld

@Sally - Ik heb mensen die hun kinderen om zulke redenen afstoten nooit begrepen

@Jolanda - Precies, ik zei dit weekend net zoiets

@Anoniem - Ach, het is hun kans om zich uit te drukken denk ik maar

@Sandra - Dit Witte Huis staat duidelijk niet voor alle bewoners.

@Anja - Inderdaad, niets belangrijker dan dat je kinderen zich fijn voelen

MoJuffie zei

Wat zien jouw hangmatstoel en voetenbankje er heerlijk uit. Het is een erg leuke hoek op jullie deck. Ik hoop dat je er deze zomer vaak van kunt genieten.

boormachine zei

Wat een leuk artikel weer geschreven.

Petra zei

Dank je wel!