Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 08, 2017

De podcast over mijn rondleidingen staat online!

Alweer heb ik slecht geslapen.  Als dat zo is herinner ik me mijn dromen en vannacht heb ik de hele nacht geprobeerd te ontsnappen aan een instortend gebouw. Men zegt dat dromen iets zeggen over je onderbewustzijn, maar ik zou niet weten waar deze vandaan komen!

Rick blijft wat langer liggen dan gewoonlijk en ik ben eigenlijk al klaarwakker als hij om kwart voor acht opstaat. Ik heb het alleen zo koud en blijf nog een kwartiertje liggen.  Dat koude gevoel geeft me rare rillingen en dan weet ik het alweer, dit gaat een van mijn "rare" fibromyalgie dagen worden.


Het is prachtig weer en ik maak een paar gebakken eieren met tomaat en kaas als ontbijt.  Op het deck geniet ik ervan. Mijn darmen zijn echter niet blij met de heel pittige chicharrones van gisteren.  Ik kan steeds slechter tegen erg scherp eten, helaas.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik naar de sportschool.  Ik heb nog steeds die rare rillingen en ook heel wat buikpijn.  Toch volbreng ik het halve uur personal training met Sharon. 

Als ik daarna cardio wil gaan doen blijkt dat mijn Fitbit opeens leeg is en mijn buik vertelt me dat ik maar beter snel huiswaarts kan gaan.  Vandaag dus zeker geen tienduizend stappen voor mij!  De massage, die ik vanmiddag zou krijgen, stel ik maar uit tot volgende week.

Saskia heeft intussen ook geschreven dat ze zich vreselijk voelt.  Ze komt met haar katten naar huis en daar meet ik 39 graden koorts bij haar. Oei!  Ik geef haar gauw wat ibuprofen en ze wil graag een acai bowl van South Block.

Om Orion wat vertier te geven neem ik hem mee Vienna in.  Eerst haal ik mijn lunch, een dunne bagel met gerookte zalm en cream cheese van Manhattan Bagel.  Dan melk en Off! tegen muggen van Walgreens en als laatste de acai bowl, die Saskia met dank opeet.

Saskia gaat slapen en ik maak het deck zomer klaar.  Ik wil voornamelijk meer plaats voor mijn hangmat stoel, want de voetstoel daarvoor is aangekomen.  Ik breng een koelbox, die we alleen met feestjes gebruiken, en de oude lelijke voetstoel naar beneden en zo passen de eettafel en stoel en de rest goed.

Het enige wat nog ontbreekt is een hibiscus plant.  Ik neem Orion weer mee, want het is nog niet te warm  voor hem (dat gaat vanaf morgen veranderen). Bij DePaul's Urban Farm koop ik een Bonaire Wind hibiscus, geel met oranje en roze.


Nu ziet het deck er precies zo uit als ik het wil.  Ik voel me nog steeds gammel dus ga van mijn "ligstoel" gebruik maken en liggen lezen.  Ik val bijna in slaap!  Of misschien doe ik dat ook even want opeens is het na zessen.
Dit drankje heb ik herontdekt.  Lekker fris, maar niet zoet, voor zomeravonden

Het wordt wat koel buiten en ik verbaas me erover dat Rick nog niet thuis is. Als dat om zeven uur nog niet het geval is begin ik me zorgen te maken.  Hij beantwoordt telefoon of sms ook niet.  Ik schrijf in onze Facebook groep dat ik me zorgen maak en dan blijkt dat Saskia me had moeten vertellen dat Rick eten voor haar aan het halen is.  Pfff!!!

Rick stelt voor bij Tom Yum Thai te gaan eten.  Dat is lekker dichtbij en snel.  Ik blijf ver weg van pittig en bestel groente dumplings en garnalen pad thai.   Rick heeft wel pittig eten want hem deert het scherpste pepertje niet.  Het smaakt ons prima.
Vanavond kopen we eindelijk Saskia's ticket naar Australie.  Zij gaat achttien juli weg en blijft tot half december (de laatste paar weken reist ze met ons door Australie zoals het er nu uitziet).

Misschien herinneren jullie je nog dat ik een paar weken geleden een podcast deed over mijn rondleidingen.  Die staat nu online en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden (het is vreemd voor mij mijn eigen stem te horen!).  Klik hier om hem te horen: Podcast


12 reacties:

Nina zei

Wat gaat Saskia al snel weg. Spannend!! ...en beterschap voor nu. Dan zijn alle kinderen ineens ver weg! Ik hoop ook dat jij je weer gauw beter voelt, je rare fibromyalgie-dag klinkt heel naar.
Leuk om je stem te horen. Doet een beetje denken aan Eva Jinek? Maar je eigen stem horen is altijd vreselijk!! Ik denk dan altijd: wat klink ik raar...

Anoniem zei

De podcast vond ik van slechte kwaliteit. Niet jou verhaal maar heel storend die achtergrond geluiden.

Hester

TOG zei

Ik vond de podcast heel leuk. Interessant en met een aantal dingen die ik ook niet wist.

Anoniem zei

Leuk om te horen, je podcast !
Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
Caroline

Ditty zei

Wat leuk om je stem eens te horen.
Heel netjes, een beetje "ouderwets" en dat bedoel ik niet vervelend 😃
Je Nederlandse accent is stil blijven staan de tijd dat je in Amerika woont denk ik....
Je weet Washington en omgeving goed te verkopen hoor.
Jammer dat ik.niet in de omgeving kom anders zou ik zeker een rondleiding boeken.

Anoniem zei

De podcast is heel leuk. Je vertelt zo leuk over de stad! Ik ben al in Wahington geweest dus alles zo herkenbaar!
miek

Sandrah zei

Heel leuk om de podcast te horen. Je hebt een heldere en duidelijke stem. Prettig om naar te luisteren. En zo herkenbaar wat je vertelt over de stad. Het is echt zonde als mensen maar 1 dag voor DC uittrekken. Het heeft zoveel meer te bieden dan de monumenten.

Wat een heerlijk vooruitzicht om een paar weken door Australië te reizen. Dat staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje.

Hopelijk zijn de rare rillingen weer snel verdwenen en kun je volop genieten van de lekkere temperaturen.

Sandra

Petra zei

@Nina - IK moet eens naar Eva Jinek luisteren. En ja, hoe ver weg kunnen onze kinderen gaan? Maar goede ervaringen voor hen!

@Hester - Ja, helaas wonen Pascal en ik nogal ver van elkaar zeker voor NL begrippen. Een restaurant was de beste ontmoetingsplek dus wat achtergrond lawaai was niet te vermijden.

@Tosca - Hopelijk komen jullie ook weer eens deze kant op

@Caroline - Dank je wel!

@Ditty - Zou best kunnen na bijna 35 jaar. Ik klink in ieder geval niet al Paul Verhoeven ;)

@Miek - Dank je!

@Sandra - Hopelijk luisteren veel mensen naar deze podcast, zodat ze minder teleurgesteld zijn

Marilon2 zei

Wat een leuk interview. Je spreekt nog steeds perfect en accentloos Nederlands. Als ik niet wist dat je in de VS woont, zou ik het ook niet opmerken. Erg goede foto ook.

Petra zei

@Marion - Dank je!

Sally zei

Grappig hoe ik een heel andere stem bij jou in mijn hoofd voorgesteld/bedacht heb. Je spreekt Inderdaad heel duidelijk en goed Nederlands. Had veel meer Amerikaanse invloeden verwacht ;-) Inderdaad zijn de achtergrond geluiden vh café wat jammer. Maar leuke podcast

Anoniem zei

Wij zijn een erkende geldschieter die in 2000 is opgericht. We bedienen meer dan 60 landen met meer dan 200.000 agentschappen over de hele wereld. Solliciteer voor zakelijke of persoonlijke leningen, schuldconsolidatie, woningkrediet, hypotheeklening, projectlening, voor meer informatie Bezoek ons vandaag nog! E-mail: lendingcashhelpdesk@gmail.com
whatsapp : +91 9108256518