Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, juni 10, 2017

Gezellig avondje met de buren

Gelukkig voel ik me een heel stuk beter vanochtend en sta vrij makkelijk en op tijd op.  Het helpt ook dat de zon vrolijk de kamer binnen schijnt en het buiten voelt alsof we op vakantie zijn.  Ik geniet dan ook op het deck van mijn crackers met kaas en tomaat en de verse kop koffie, die Rick al voor me heeft gezet.

Rick vertrekt snel naar zijn werk, want hij wil vanmiddag vroeg thuiskomen.  Saskia vraagt of ik een acai bowl voor haar kan halen bij South Block.  Dat doe ik natuurlijk graag voor mijn kind in de lappenmand.


Zin om naar de sportschool te gaan heb ik niet dus Saskia past beneden op Orion terwijl ik een uur interval op de elliptical boven doe.  Dat gaat lekker snel en ik voel me er goed bij.
Flapjack vindt Orion helemaal niets!

Vanavond krijgen we de buren te eten en ik wil naar Trader Joe's voor wat voorafjes.  Saskia gaat graag mee voor boodschappen.  Dan realiseer ik me weer dat ik hier veel vaker naar toe zou moeten gaan.  Voor drie volle zakken boodschappen betaal ik minder dan $100 en dat is werkelijk niets voor hier!

Na Saskia, die zich nog steeds niet optimaal voelt al is de koorts weg, thuis afgezet te hebben ga ik mijn lunch halen.  Ik heb mezelf weer de Melrose grain bowl van Chop't beloofd en die smaakt weer hapje voor hapje heerlijk. Ik wil hem zo vaak mogelijk eten want na deze maand hebben ze hem niet meer.  Hun gember turmeric tonic is ook lekker verfrissend en zomers.

Het is zulk heerlijk weer dat Saskia en ik lekker op het deck relaxen met onze Kindles.  Ik bel ook Christine weer eens en we praten weer helemaal bij.

Als Rick thuiskomt gaan we ons avondmaal bij Whole Foods halen.  Het voorafje heb ik al van Trader Joe's dus we kopen hoofdgerecht en een toetje.

Om half zeven gaat de deurbel en zijn Chuck en Lorraine er met een fles wijn en bloemen.  Het wordt een heel gezellige avond. We beginnen met mini wonton hapjes van Trader Joe's terwijl Rick de biefstukken grilt.

Tot onze verbazing blaft Orion wel af en toe tegen Chuck, maar lang niet zo erg als we hadden verwacht.  Hij gaat zelfs tijdens het eten rustig liggen.  Het geeft me hoop, want tegen Chuck is hij altijd het agressiefst.

De New York strip biefstukken zijn erg lekker en we hebben er maiskolven, komkommersla en gegrilde groene asperges bij.  Het smaakt allemaal nog beter buiten.  Als het donker wordt zien we de vuurvliegjes als kerstlichtjes in de bomen dansen.

Na een heerlijk mini vruchtentaartje neemt Chuck afscheid.  Hij moet morgenochtend vroeg scheidsrechter zijn bij een voetbalwedstrijd.  Lorraine blijft nog gezellig na kletsen en pas na tienen gaan we naar binnen.  Het was een gezellig begin van het weekend!

3 reacties:

Anja zei

Fijn dat het beter met je gaat. De dagelijkse boodschappen zijn erg duur in jullie omgeving. Wij doen hier in Nederland de boodschappen bij de AH en verbaasde ons eenmaal terug hier over het goedkope eindbedrag. Zo leuk die vuurvliegjes!

Anoniem zei

Wat betreft die boodschappen bij AH heeft Anja volkomen gelijk. Ik kom er wekelijks en als ik net terug ben uit Las Vegas begin ik direct met prijzen te vergelijken. Want ook
Las Vegas is duur en sta daar ook geregeld verbaasd over de kosten van alles.
Cathy doet haar boodschappen afwisselend bij Smith, Albersen of de Wal-Mart. Zelfs Trader Joe vindt ze duur. Ter vergelijking ; ik kocht er 5 verschillende soorten Franse kaas, een stokbrood en een grote zak druiven; $ 25 . Bij AH zal ik daarvoor 15 a 17 euro betalen.
Toevallig kwam ik een vergelijkingssite tegen waarin de prijzen van Whole Foods met Trader
Joe werden vergelijken. Voor dezelfde producten ( niet alles was organic ) betaalden je bij Whole Foods $ 115 en bij Trader Joe $ 85. Inderdaad een groot verschil.
En hele enkele keer gaat ze naar de International Market maar daar weten ze ook van prijzen.
Soms moet ze wel als ze zin heeft in hagelslag en betaalt ze $ 7 voor een pak.
Ik kan helaas niet alles opsturen, de hagelslag zal als chocoladeboter aankomen.
En een pakje versturen, weegt snel 2 kg. , komt je op 18 euro te staan.
Als ik t.z.t. weer ga dan wordt uiteraard het nodige in de koffer mee genomen.

washer zei

Leuke verhalen post je altijd.