Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 01, 2017

Hallelujah, we hebben weer een werkende ijskast!

Al om half acht gaat de eerste deurbel en Rick doet Orion bij mij in de kamer.  Hij heeft Orion zijn rustgevende pil al gegeven, maar die werkt nog niet.  Gelukkig hoort Orion de mannen beneden niet zo en hij is redelijk rustig tot hij de stemmen weer hoort.

Jose haalt het eiland blad eraf in de keuken, want anders kan de ijskast niet van achteren bekeken worden.  Als Jose weer vertrokken is, is het veilig voor Orion en mij om naar beneden te komen. Rick heeft mijn koffie al klaar staan en ik drink een kop op het deck.


Dan ga ik ontbijt halen, want ik heb geen zin in nog een proteine reep.  Rick vraagt of ik een ijslatte voor hem mee kan nemen.  Ik besluit dan maar eerst naar Starbucks te gaan, want daar vind ik de ijskoffie ook lekkerder dan van Peet's.

In de drive thru van Peet's bestel ik een honey maple chicken sausage met kaas en ei.  Op het deck geniet ik ervan en het is zulk prachtig weer! Ik kan mezelf er niet toe zetten om binnen te gaan sporten.  Ik besluit dus buiten op het deck op de plaats te "rennen".

Rick blijft thuis werken en om elf uur komt de monteur voor ons alarmsysteem.  Als we dat aan willen zetten zegt het alarm dat onze garagedeur en de ramen in de familiekamer open zijn.  Die zijn dan dus echt dicht.

Orion en ik blijven op het deck en nu zie ik de zwaardere pil echt werken. Orion blaft even en gaat dan liggen slapen, ondanks dat de Vector man regelmatig voor het raam verschijnt.  Een uurtje later is de kust weer veilig voor ons hondenkind.

Rick komt vertellen dat we nu weten dat de ratten deze winter flinke schade hebben aangericht.  Ze hebben de alarmsysteem draden doorgeknaagd. Rick is bezorgd dat er meer problemen zijn en gaat met Jose op maandag kijken.  Die is van alle markten thuis en weet wat er gedaan moet worden.

Rick besluit de rest van de dag ook thuis te werken.  Ik ga lunch voor ons beiden halen bij Panera en we eten samen op het deck.  Dan moet Rick een conference call doen en we wachten met smart op de LG monteur.  Al werkt de ijskast weer, er moet toch iets mis zijn om hem zo lang niet te laten werken.

Om drie uur is er nog niemand en hebben we geen telefoontje gehad dus Rick belt hun nummer eens.  Tot zijn opluchting krijgt hij de monteur zelf aan de lijn.  Die belooft er voor vijf uur te zijn.

Rick werkt verder en ik ga wat boodschappen doen. Morgen wil ik mijn ontbijt thuis kunnen maken en we hebben wat meer spullen nodig. Als ik weer thuiskom is de LG monteur er in een Toyota Prius.  Hm, kennelijk heb je niet veel apparatuur nodig voor een ijskast.

Binnen tref ik de man en Rick hard aan het werk om de ijskast naar voren te schuiven. Dat neemt ongeveer een uur (ik maak geen grap!).  Ben ik even blij dat Rick thuis is, ik had niets kunnen doen. Maar de goede man vindt inderdaad water achterin en nog iets wat de ijskast zou doen stoppen.

Hij gaat LG erover bellen.  Rick is slim en heeft door dat deze man zijn producten kent.  Hij laat de schimmel in onze Maytag wasmachine zien en ook daar krijgen we een nieuwe ring voor. 

Intussen zijn Orion en ik op het deck en dat gaat allemaal een stuk beter dan gisteren. Ik heb de hond nog nooit zo rustig gezien! Alleen de Deense doggen van de buren krijgen hem weer helemaal enthousiast, maar nog niet zo overdreven agressief als voorheen.
Tijd voor een biertje in mijn luie stoel. Ik schrijf niet veel over politiek hier, maar ik moet ook even bijkomen van Trumps laatste beslissing.  Nu hebben we nog schone lucht. Gelukkig heeft hij heel veel oppositie en zal het hopelijk allemaal wel loslopen.

We gaan vieren dat we weer een ijskast hebben bij Glory Days. Hier wil ik meestal niet eten, want het meeste van hun eten is me veel te zwaar.  Maar hun crabcake is altijd goed en daar heb ik gestoomde broccoli en niet lekkere worteltjes bij.  Rick en ik delen ook een bordje zoete aardappelfrietjes.  We zitten heerlijk op het terras en het smaakt allemaal prima.

Eenmaal weer thuis gaan mijn benen omhoog.  Ik heb veel pijn vanavond wat heel ergerlijk is, gezien het lekkere weer.  Ik ben vaak bang dat de pijnen gewoon de overhand gaan nemen.  Want als ik heel eerlijk ben is het tegenwoordig iedere dag een zeven of acht van een tien voor ergste. Alle apparaten werken weer in ieder geval voor nu en dat voelt goed!

4 reacties:

Sylvia zei

Goh Petra wat naar dat de pijnen de overhand lijken te nemen. Heel veel sterkte.

Anoniem zei

Was het alleen een kwestie van dooiwater?
Gelukkig hielpen de pillen voor Orion.
Wat vervelend dat je zelfs met goed weer pijn hebt. Heel veel sterkte daarmee!
Fijne vrijdag.
Anja L.

Anoniem zei

Positief nieuws qua koelkast and Orion.
Niet zo fijn nieuws over jezelf. Dit zou toch de beste tijd van het jaar voor je moeten zijn. Hopelijk vandaag een betere dag.
Groet, Bea

Petra zei

@Sylvia - Dank je!

@Anja - Ja, het leek alleen dooiwater te zijn.

@Bea - Inderdaad, het is ongewoon me met dit weer zo naar te voelen