Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 15, 2017

Happy hour met vriendinnen

Rick gaat bijtijds naar beneden want er komt een electricien om te kijken hoeveel schade de ratten hebben aangebracht.  Hij doet Orion op het deck en die blaft constant.  Dat wekt mij ook compleet, maar ik blijf boven tot de electricien weer even vertrokken is en ik Rick Orion binnen hoor laten.

Het is niet zo warm als de afgelopen dagen, maar ondanks het bewolkte weerbericht schijnt de zon gezellig.  Ik maak een crumpet met gerookte zalm en tomaat en geniet daar met een lekkere kop koffie van op het deck.


Saskia slaapt nog en Rick is nog bezig met de electricien als ik naar de sportschool vertrek.  Daar wil ik een uur cardio doen voor de personal training.  Als ik eenmaal op de ARC trainer sta realiseer ik me dat mijn Fitbit nog in de oplader zit! Ik heb alleen de lege houder aan. 
En ja, ik ben Fitbit verslaafd!  Ik sms Rick en die belooft het ding op weg naar zijn werk te komen brengen.  Intussen "ren" ik wel op de ARC trainer maar het voelt als "voor niets" want de stappen tellen niet.  Na veertig minuten staat Rick buiten en klip ik mijn Fitbit dankbaar weer aan, hopend toch de 10000 stappen nog te registeren (dat lukt gedurende de dag wel).

Na het uur cardio komt Sharon me halen voor een half uur gewichten.  Volgende week is zij er niet en zal ik dus zelf met gewichten aan de slag moeten. Ik denk erover eindelijk mijn Lifetime lidmaatschap weer eens te gebruiken en een aqua klas te doen.  Ik hoop dat ik mijn huidige energie behoud.

Thuis lijn ik Orion aan voor zijn wandeling.  Hij weet al dat hij constant snoepjes gaat krijgen dus dit is zijn favoriete tijd van de dag. Ook vandaag komen we wel een paar mensen tegen, maar de wandeling verloopt rustig.  Veel ontspannener dan toen ik actief situaties moest opzoeken waarbij Orion zich niet prettig voelde.

Saskia is naar Washington voor een bezoek aan haar vroegere therapeute, die ze nog steeds het fijnst vindt.  Katja schrijft blij dat Leah, haar beste vriendin van vroeger en nog steeds een heel goede vriendin, ook bruidsmeisje wil zijn.

Nu heeft Katja dus alle vier bruidsmeisjes bijeen en Saskia als maid of honor.  Het zijn haar twee "verpleegster" vriendinnen Jess en Gabbi, Kevin's zus Stacy en Leah. Tijd om naar jurken te gaan kijken!

Als ik me op heb gefrist ga ik lunchen bij Viet Aroma.  Ik ben laat en het restaurant is vrijwel leeg. Ik bestel de gegrilde garnalen met salade en een Vietnamese loempia.  Het smaakt weer super goed!

Thuis heb ik mijn bikini al aangedaan en rijd naar het zwembad.  Daar bedenk ik me dat ik alles mee heb, maar niets te drinken. Met deze warmte heb ik dan wel nodig.  Ik rijd dus nog gauw even naar Walgreens en koop een flesje water.

Er is vrijwel niemand in het zwembad, maar ik zie Chris in een van de ligstoelen.  Zij gaat haar banen trekken en ik wacht tot de tweede baan vrijkomt.  Dan zwem ik ook weer mijn veertig baantjes.  Veertig minuten later ben ik klaar.

Chris gaat naar een afscheidsfeestje voor een basisschoolleerkracht bij Marshall Road Elementary aan de overkant (wat was het vroeger makkelijk de school zo dichtbij te hebben!).  Al ken ik die leerkracht ook, onze kinderen hadden haar niet dus ik blijf liever lekker luieren.

Christine heeft vandaag haar achtste boek gepubliceerd en ik loop wat achter dus hoop bij te lezen.  Alleen staat de muziek in het zwembad zo hard dat ik mijn vingers in mijn oren wil doen en ik zit het verst van de speakers af! 

Dat is me te gortig en ik ga vragen het zachter te zetten.  Gelukkig gebeurt dat ook meteen. De meeste lifeguards zijn tieners, maar zij worden betaald en wij betalen flink voor een lidmaatschap hier.  Ik erger me er dan aan (misschien oude tante) dat ik moet gaan klagen dat de muziek, die vaak ook niet mijn smaak is, mij vrijwel uit mijn ligstoel dreunt.

Saskia komt ook even lekker lezen en dan belt Kai op Whatsapp.  Ik ben aan het proberen naar Italie te komen in september als hij en Bea er ook zijn.  Ik hoop dan Bea's ouders ook te ontmoeten.  Kai mist ons en we praten bij, ze hebben het erg druk op school.  Als Kai en ik bijgepraat zijn kletst Saskia nog een tijdje met hem.

Dan is het tijd om naar huis te gaan en ik douche en was mijn haar zodat ik keurig naar het maandelijkse happy hour met vriendinnen in Vienna kan gaan.  Mijn zus belt nog even tussendoor en wat zou ik willen dat ze dichterbij woonde en meekon naar happy hour!

Saskia brengt mij lief naar Pazzo Pomodoro waar ik de grootste tafel in de bar in beslag neem.  Er waren heel wat vrouwen, die zeiden te zullen komen, en tot mijn verrassing komen er maar liefst acht.  De grootste opkomst sinds ik de groep begon.

Het wordt dan ook heel gezellig en als Rick om zeven uur komt is iedereen er nog.  Rick vindt dat prima, hij gaat wel een biertje aan de bar drinken. Ook werkt Rick zich op tot fotograaf van het groepje. 
Jammer genoeg waren een paar dames al weg

Een voor een vertrekt iedereen, sommigen na gegeten te hebben.  Ik heb gewacht tot ik met Rick kan eten en bestel een pizza met ham, ananas en champignons.  Zoals altijd smaakt die heerlijk.

Rick en ik gaan huiswaarts en laten Orion uit. Het is nog zulk lekker weer!  Ik hoop dat morgen weer te krijgen, want het weerbericht voor vandaag klopte niet.  Ik heb morgen een onverwachte rondleiding en hoop weer op beter weer dan voorspeld!

4 reacties:

Anja L. zei

Ha, ha, je bent echt verslaafd aan je fittbit.
Wat fijn dat het wandelen zo veel beter gaat met Orion.
Ik ben blij dat mijn zus vrij dichtbij woont, gisteren weer een gezellige dag gehad, ik kan me voorstellen dat je dat mist.

Sandrah zei

Oh, ik herken het maar al te goed van de fitbit. Reuze frustrerend als ie de stappen niet heeft geregistreerd of als je 'm vergeten bent. Ik snap dus wel waarom je Rick de fitbit laat brengen. :)

Sandra

Petra zei

@Anja - Natuurlijk heb ik mijn zus nooit dichtbij gehad dus ik kan het niet echt missen. Het zou wel veel leuker zijn om niet op acht uur rijden van elkaar te wonen

@Sandra - Gek hoe we er nu zo aan gewend zijn, he?

Velleman zei

Mooi om te lezen.