Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 12, 2017

Recordhitte, maar gelukkig is daar het zwembad

Het is zoveel makkelijker opstaan als ik weet dat het een zomerse dag wordt!  De zon doet zijn best me op tijd te wekken.  Rick staat om kwart over zeven op met Orion en ik blijf nog wat liggen, maar een uurtje later sta ik ook op.

De achterdeur staat al open en Rick zit buiten ontbijt te eten.  Hij heeft mijn koffie al klaar staan en ik maak een crumpet met kaas en tomaat als ontbijt. Wat smaakt die weer lekker!  Ik heb ze gemist.


Het is verleidelijk te blijven zitten, maar ik heb personal training en neem afscheid van Rick, die nog wat emails aan het beantwoorden is.  Saskia hoor ik boven bezig, die voelt zich nog steeds ziek. 

Voor de personal training doe ik wat cardio en het valt me alweer op hoe vies de vloer er hier uitziet.  Ik laat het aan Sharon zien en zij zegt dat er toch echt schoonmakers komen, zij ziet ze bezig.  Ze het erover eens dat ze het slecht doen en zal er iets over zeggen.  Met alle virussen en bacterieen (MRSA!), die in een sportschool kunnen rondwaren vind ik hygiene hier het meest belangrijk!

Het halve uur met gewichten gaat snel.  Sharon lukt het iedere keer weer om de routine te veranderen, zodat het nooit hetzelfde rijtje oefeningen wordt.  Dat is wel anders dan andere personal trainers, die ik heb gehad.  Die gingen na een tijdje met de pet ernaar gooien.  Lijkt mij ook leuker voor de PT om telkens andere oefeningen te bedenken.

Na afloop doe ik nog drie kwartier cardio en ga dan weer huiswaarts.  Daar tref ik Orion in zijn bench, want Saskia is nog bij de dokter. Ik neem hem mee de tuin in, maar met de hitte heeft hij weinig zin in spelen.

Het is dan ook vijfendertig graden en daar zijn we nog niet aan gewend.  Ik vul Orions badje en daar gaat hij dankbaar in zitten.  Ik bestel ook meteen een veel groter bad zodat hij echt erin rond kan lopen.  Deze is lachwekkend klein.

Saskia komt thuis met de mededeling dat ze amandelontsteking heeft.  Ze voelt zich duidelijk niet lekker en gaat op bed liggen computeren.  Zelfs als volwassenen zegt het heel wat als mijn kinderen niet uit bed komen. Katja voelt zich ook al niet goed, er gaat duidelijk iets rond. Hopelijk blijven Rick en ik gespaard.

Saskia wil nergens heen, maar vraagt of ik wat spullen voor haar kan kopen bij Whole Foods.  Ik laat Orion bij Sas en ga boodschappen doen.  Ik neem dan ook gelijk maar lunch van Whole Foods mee terug.

Al zijn hun dumplings lang niet zo lekker als die van District Dumplings ze smaken me toch prima.  Na een korte wandeling met Orion, want hij heeft het duidelijk heel warm, doe ik hem in zijn bench.  Saskia vindt het teveel werk op hem te passen en dat snap ik wel.  We hebben dit weekend gezien dat Orion zijn bench niet erg vindt.

Met deze hitte verlang ik gewoon naar het zwembad.  Daar aangekomen zie ik dat het water 25,5 graden is.  Ik ga erin en zie mezelf hier wel wat baantjes in zwemmen.  Ik ga eerst even "warm" worden en doe dan tien baantjes.

Mijn doel is twintig, dus een halve kilometer, maar ik voel mijn schouders protesteren.  Ik besluit een half uurtje pauze te nemen en zwem dan de andere tien banen. Dat gaat allemaal prima en hopelijk voel ik het morgen niet in de vorm van schouder- en nekpijn.  Ik hoop dit seizoen kilometers te zwemmen!

Terwijl ik lekker lig te lezen onder een parasol in een ligstoel wordt het steeds drukker.  Op het moment zijn de scholen nog niet uit in dit gebied en is het voor vieren lekker leeg. Dan stroomt het vol met zwemteam en andere families.

Tegen vijven loop ik huiswaarts en neem Orion weer mee naar buiten.  Daar wil hij niet echt lang zijn.  Net als Cosmo is dit een hond, die koeler weer fijner vindt.  Het weer maakt hem wel rustig dus dat is een pre.

Na een snelle douche vraag ik Saskia of zij mee wil om te gaan eten.  Daar heeft zij geen fut voor en ze heeft nog pizza over voor haar avondeten.  Ik ga er dan maar alleen op uit, want Rick werkt vanavond laat.

Op weg naar het restaurant haal ik Saskia's medicijnen op.  Het is een antibiotica en de apothekaresse vraagt of ik $150 neer wil tellen voor een neusspray.  Nee!!! Het blijkt dat ik ongeveer dezelfde voor $17 kan krijgen in Flonase.  Die koop ik dan veel liever!

Bij Maru word ik als een oude bekende verwelkomd.  Ik neem plaats aan de sushi bar en bestel hun lekkere gestoomde mini broodjes met pittig varkensvlees als voorafje.  Als hoofdgerecht wordt het bibimbap, hoewel ik dat lang niet opkrijg.  Zo lekker allemaal!

Rick komt toch wat vroeger thuis dan verwacht en een buurvrouw laat weten dat ze vanavond weer gaan proberen de raket met kleuren af te schieten.  Om negen uur lopen we dus naar buiten.  Er zijn heel wat andere buren aanwezig en erg gezellig.  Alleen is er weer geen raket lancering vanwege wolken, morgen weer een kans.

4 reacties:

Marion2 zei

Hoewel 35 graden eigenlijk te heet is, zou ik ook wel graag van die zomerse temperaturen willen. Zo'n schattig gezicht trouwens: Orion in zijn zwembadje. Net een klein kind.

Wat een prijsverschil bij de apotheek! Niet normaal, zeg. Ik denk niet dat veel mensen
vrijwillig voor het dure middel zullen kiezen.

Yvonne en Rob zei

Haha, Orion lekker in z'n badje. Zou ik ook doen hoor als het 35gr is.
Wat vervelend beide dames in de ziekenboeg, hoop dat ze snel weer opknappen.
De prijzen van medicijnen rijzen soms de pan uit, niet normaal wat een verschil.

Petra zei

@Marion - Ik vind die zomerse temperaturen heerlijk. Vooral als ik lekker naar het zwembad kan.

@Yvonne - Ik kan me erover verbazen dat dokters zich er zo helemaal niet bewust zijn van de kosten van wat ze voorschrijven!

boormachine zei

Pff, hou niet zo van die hitte.