Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 18, 2017

Vaderdag weekend

Zaterdag

Het is duidelijk bewolkt en blijft donker in de kamer.  Rick en Orion staan om kwart over acht op en ik denk niet veel later te volgen, maar sluit mijn ogen nog even.  Opeens is het dan negen uur!

Inderdaad is het flink bewolkt en heeft duidelijk geregend, maar de temperatuur is lekker en het is nu droog.  We rijden Vienna in voor ons ontbijt en dan bedenken we dat we beiden onze portemonnees vergeten zijn.  Gelukkig kan Rick met zijn app betalen bij Starbucks dus de broodnodige koffie kunnen we halen.

We hebben binnen vijf minuten thuis mijn tas opgehaald en gaan terug.  We halen een acai bowl voor Saskia bij South Block en broodjes met kip sausage, kaas en ei bij Peet's. Op de terugweg stoppen we even bij het kleine boerenmarktje in Vienna. Daar kopen we kersen en eieren.


Na het ontbijt gaat Rick een stuk fietsen en ik ren op de plaats op het deck. Het is heel vochtig en ik druip helemaal als ik een uur later tienduizend stappen bijeen heb. Een frisse douche is op dit soort dagen zo heerlijk!

Orion is enorm in de rui en ik zie allemaal plukken haar uit hem steken.  Bij Cosmo viel dat nooit zoveel op, maar Orions ondervacht is grijzig terwijl hij natuurlijk zwart bovenhaar heeft.  Op het deck kam ik er een halve hond uit tot Orion er genoeg van heeft. 

Rick en ik gaan lunch halen, beiden salades.  Rick haalt die van hem van Cava en ik trakteer mezelf weer op de Melrose grain bowl van Chop't.  Die blijft hapje voor hapje heerlijk.  We genieten er op het deck van.

Dan oppert Saskia dat ze naar het zwembad wil.  De zon is inmiddels terug en het is een graad of 31.  Ik ben er meteen voor te vinden, maar Rick wil eerst het gras nog maaien.  Saskia en ik lopen dus naar de overkant.

Daar is een DJ, die spelletjes met de kinderen doet en gelukkig ook goede muziek speelt.  Er is gratis ijs, maar dat is niet veganistisch voor Saskia en ik ben geen ijsliefhebster.  Het is vrij rustig verder dus Saskia en ik nemen meteen een koele duik.

Beide zwemlanen zijn bezet dus we gaan even zitten lezen.  Als de kinderen om kwart voor het bad uit moeten komt een van de lanen vrij.  Ik neem mijn flippertjes en kickboard weer mee en zwem in ongeveer een half uur veertig baantjes voor een totaal van 4,5 kilometers deze week. 

De vochtigheid is inmiddels een stuk minder en er staat een lekker briesje.  Rick is er intussen ook en met zijn drieen lezen we lekker op de ligstoelen.  Het is genieten en het ultieme vakantiegevoel.

Wij hebben deze zomer expres geen langere reizen geboekt. We willen hier genieten van het zwembad en het zomerse weer en misschien een paar keer een weekendje naar het strand.  Een staycation dus zoals ze het hier noemen.

Tegen vijven gaan we huiswaarts en ons avondeten kopen bij Whole Foods. We hebben besloten het een burger avond te maken.  Het is zo gezellig dat Saskia er ook is.  Met een vol wagentje rekenen we af.  Whole Foods is net gekocht door Amazon en we vragen ons allemaal af wat dat gaat betekenen.
Ook in Fairyville is de zomervakantie begonnen

Thuis drinken we gezellig samen wat en ik doe mijn voeten omhoog in mijn hangmatstoel terwijl Rick de burgers grilt.  Dan genieten we van een heerlijk maal.  Rick heeft gewone hamburgers, ik zalmburgers en Saskia "bijna echte" veganistische burgers.  We hebben er wafelfrietjes uit de oven bij en het smaakt allemaal zeer goed!
Heerlijk lui zijn we!


Morgen is het Vaderdag en daar heb ik altijd gemengde gevoelens over.  Natuurlijk gaan we Rick in de watten leggen. 

Zondag

Alweer is het bewolkt en daardoor word ik pas om negen uur wakker.  Ik wil eigenlijk niet zo lang slapen, maar kennelijk heb ik het nodig.  Rick en Orion zijn, zonder dat ik het hoorde, al naar beneden gegaan.

Daar wens ik Rick een fijne Vaderdag.  Hij wil Taco Bell proberen voor zijn ontbijt, maar eerst halen we koffies van Starbucks.  Helaas voor Rick is de Taco Bell in Vienna niet open voor het ontbijt. 

Dan gaan we maar naar Peet's Coffee ernaast.  Ik neem weer de kip sausage sandwich en Rick een broodje met ei en kaas.  We eten het op het deck op en dan doe ik een half uur op de plaats rennen.  Zo krijg ik vijfduizend stappen bijeen, maar oh, want is het vochtig!  Ik druip als ik klaar ben!

Rick wil nog gauw voor de lunch gaan zwemmen en we gaan ieder baantjes trekken.  We hebben beperkt tijd dus ik doe vandaag twintig banen (neemt ongeveer een kwartier).  Dat maakt mijn zwemtotaal deze week vijf kilometer.  Rick merkt op dat hij al vaker is gaan zwemmen dan andere jaren het hele seizoen!

Thuis maken we ons gauw klaar en Rick kiest Plaka Grill voor zijn vaderdag lunch.  Daar bestelt hij een gyro en ik de heerlijke avgolemono soep. Ons buurmeisje werkt daar nu tijdens haar zomer en serveert ons eten. Zij is Grieks Amerikaans dus past goed in dit authentiek Griekse restaurant.

Saskia is intussen bij Laura thuis waar ze een nieuwe puppy hebben.  Wij willen die ook graag ontmoeten en Bonnie blijkt een schatje te zijn!  Ik vind het dan zo jammer dat Orion zo moeilijk is met andere mensen, want ook hij is zo'n ontzettende lieverd. 

Rick heeft als Vaderdag activiteit verkozen om naar de Awesome Con in het Convention Center in Washington te gaan.  Dat vinden Saskia en ik ook leuk.  Saskia ging een paar jaar geleden naar die conventie in New York en Rick en ik zijn nog nooit geweest.

We vinden heel makkelijk een parkeerplaats op het terrein dat binnenkort ook weggaat en een appartementsgebouw wordt.  Het Convention Center zelf heeft geen parkeergelegenheid wat ik altijd zo vreemd heb gevonden.

Na de tassen controle lopen we naar de kaartjesverkoop.  Het is rond twee uur en helaas zijn we te laat om met beroemdheden op de foto te gaan.  Niet getreurd, want er is nog veel meer!  Het is een enorme zaal met allerlei standjes met stripboeken, posters, kostuums, sierraden en veel meer.


Er lopen heel veel mensen in de mooiste kostuums rond. Ik kijk mijn ogen uit!  Saskia vindt een aantal posters leuk en ik kies er ook een van Belle en het Beest.  De kunstenaars verkopen hun creaties zelf en Tom Kelly tekent mijn poster voor mij, erg leuk.

Intussen kletst Rick met Kai via Skype.  Kai laat weten dat hij dit jaar niet met Kerst en Oud en Nieuw thuis zal komen.  Dat verbaast me niet echt.  Hij voelde zich vorig jaar nogal alleen en hij kan ook maar een weekje komen, best duur dus.

Het is ook logisch dat de feestdagen steeds minder met zijn allen zullen zijn.  Saskia heeft het er het moeilijkst mee, begrijpelijk.  Misschien is het ook eens tijd om het allemaal heel anders te doen.  Ik ben altijd wat minder gehecht aan alle tradities dan de rest van het gezin, volgens mij.

Na alle standjes bekeken te hebben verlaten we het congresgebouw weer. Het verkeer naar huis is nogal druk en Rick belt intussen met zijn vader.  Ik hoor hem flink hoesten door Ricks telefoon, zo naar!  Dinsdag zal mijn schoonvader horen welke behandeling het best voor hem is, de chemo of immunotherapie.  Wij hopen allemaal dat het de immunotherapie zal zijn.

Als Rick weer klaar is, hopen we dat Kai nog wakker is, zodat we kunnen Skypen. Kai heeft via Amazon.com een cadeautje naar Rick gestuurd. Het is een elektronische microscoop, erg leuk.  Van Saskia krijgt Rick een cadeaubon voor de bioscoop. Ik geef hem een vleesthermometer (die hij had gevraagd) en een fles blauwe Chimay, een van zijn favorieten.
Orion geniet intussen van zijn grotere badje

Saskia heeft veel huiswerk van haar online klas en vraagt of wij eten voor haar mee kunnen nemen.  Rick en ik gaan er dus samen op uit.  The Black Squirrel is een brew pub, die niet gisteren is opengegaan.  Rick is dol op bier dus dit lijkt het perfecte restaurant voor zijn Vaderdag maal.

Tot onze verbazing is het er helemaal niet druk.  We nemen plaats aan de bar en krijgen te horen dat de keuken om zes uur open gaat.  Het is kwart voor zes dus geen probleem, we bestellen gewoon een drankje.

Het blijkt dat ze eigenlijk nog wat ze hier noemen aan hun "soft opening" bezig zijn.  We krijgen dan ook een zeer beperkt menu voorgeschoteld met wat voorafjes en maar drie hoofdgerechten.  Daarvan wil Rick de biefstuk en ik de gnocchi.  Beiden hebben we geen zin in mosselen.  Maar helaas, de gnocchi is toch niet voorradig.

We besluiten hier later als ze volop klaar zijn terug te komen.  We praten nog even met de eigenaresse, die al tien jaar een succesvol restaurant in Washington heeft.  Het heeft veel potentie, maar is duidelijk nog niet klaar hier.  We rekenen af en gaan naar B Side for meer eten.

Daar is het bier wel lekker, maar het eten valt ook tegen.  Arme Rick is niet uitermate gecharmeerd van zijn biefstuk met heel veel aardappelen.  Ik vind mijn gnocchi en prosciutto gerecht wel erg lekker. Qua eten is het niet de beste Vaderdag, maar de kinderen hebben Rick goed laten zien hoe dol ze op hem zijn.

Bij mijn vrienden van District Dumplings heb ik tien veganistische dumplings en shumai besteld.  Eigenlijk mogen die niet gemengd worden, maar Bruce zegt dat ik gewoon moet laten weten dat ik een vaste klant ben en dan kan het wel.  In ieder geval heeft Saskia een heerlijk maal.  Mijn volgende dumplings zijn weer gratis.

Rick gaat de rest van de avond lekker zijn ding doen in de basement.  Ik kijk naar Food Network.  Ik mag dan niet van koken houden, ik vind kook competities heel leuk om te kijken. Zo eindigt weer een vol en leuk weekend.

Lees je dit blog regelmatig? Stel je dan eens voor! Ik maak graag nieuwe "vriend(inn)en"! Ik heb iedere dag zo'n 300 bezoeken en drie reacties. Wie zijn jullie stille lezers? Bedankt voor een reactie!

14 reacties:

Anoniem zei

Heerlijk weekend hebben jullie weer gehad! Hier was t ook topweer en oa heerlijk gevaren gisteren.
Veel sterkte met je schoonvader
Groetjes
Evelyn

Pascale zei

Zo beroerd, zo'n diagnose als van je schoonvader - ik wens jullie sterkte toe. En ik weet dat je het bij zulke dagen als vaderdag en moederdag altijd moeilijk hebt, dus hierbij een extra knuffel voor jou.

Sylvia zei

Wij hadden gisteren een vaderdag zonder kinderen maar ze hebben hun vader allebei wel gebeld. Helaas zijn onze vaders beiden overleden dus wij hoefden nergens heen. Wat naar dat Rick's vader ziek is, ik hoop dat de behandeling aanslaat. Het is inderdaad helaas zo dat FB ontploft met dit soort dagen met allerlei ophemel wensen voor vaders, het is niet leuk te lezen als je dit niet hebt met je vader, dikke virtuele knuffel voor jou.

Wentje zei

Wat erg van Rick's vader! Dan lijkt het me extra moeilijk dat je verder weg woont van elkaar, of niet? je kunt bv niet even mee naar de dokter voor een uitslag of uitleg. Maar misschien is dat in Amerika anders dan hier omdat familie vaker ver uit elkaar woont!
Dikke knuffel ook voor Rick

Anja L. zei

Wat vervelend voor jullie die diagnose voor Rick zijn vader. Ik weet uit ervaring dat dit de hele familie beïnvloed. Sterkte!

Anoniem zei

Hey Petra
Elke morgen lees ik je blog bij mijn ontbijt. Elke morgen even een relax momentje.
Mijn passie is reizen, lezen, gaan eten, terasjes doen ...
Het is hier in Antwerpen ook zalig weer en gisteren een boek uitgelezen: de vergeving (the brave) van Nicolas Evans ! Prachtig !
Spijtig dat de boeken van Christine (nog) niet zijn vertaald.
Veel sterkte ivm de ziekte van Rick's vader.
Groetjes uit Antwerpen
Miek

MSCJ zei

Hallo Petra,
Ik ben 1 van die stille lezers ;o). Wij woonden vroeger ook in Vienna maar verhuizden in 2011 naar Houston. Ik vind het echt heel fijn om je blog dagelijks te lezen. Het is het eerste wat ik s morgens doe ! Ik lees graag over plaatsen waar ik zelf ook ben geweest/heb gewoond, maar het lijkt wel alsof Vienna echt veel is veranderd op 7 jaar tijd! Zelf hebben we kinderen van 8 en 6 en proberen we hen ook nederlands te leren (daar hebben ze echter echt een hekel aan!), maar ik vind het bemoedigend te horen dat jouw kinderen ook nog steeds nederlands spreken. We hebben ook een blog (http://marc-siri-in-america.blogspot.com (paswoord MSCJ), maar wij posten maar 1 keer per maand iets. Ik heb er echt bewondering voor dat jij erin slaagt dat iedere dag te doen.
Geniet van Saskia die terug thuis is, en inderdaad, feestdagen en tradities zullen in de toekomst wellicht anders ingevuld worden. Maar daarom wordt het niet minder hecht.
Veel groetjes,
Siri

Marion2 zei

Veel activiteiten weer in het weekend. Heerlijk om het zwembad zo vlakbij te hebben.
Meer heb je haast niet nodig met deze zomerse temperaturen.

Ik kan de gemengde gevoelens over Vaderdag goed begrijpen. Erg ook dat Rick's vader
zo ziek is.

Wat een teleurstelling dat Kai niet komt met de feestdagen. Ik heb altijd moeite om
dat soort dingen te relativeren. Knap dat jij meteen andere plannen maakt!

Schattige puppy! Ik zou hem zo willen hebben.

Petr@ zei

Wat vreselijk voor Ricks vader. Hopelijk slaat de behandeling aan en kunnen jullie nog lang van hem genieten!
Sterkte!

Tineke zei

Wij genieten van het heerlijke weer; zijn op vakantie op Texel, daar is het gelukkig iets koeler en kunst maand.
Wat naar voor jullie dag Rick s vader ziek is en zo ver weg woont.
Ja tradities moeten soms aangepast worden, maar later kunnen ze gewoon weer wel terugkomen.
Leuk dat je naar Italie gaat en kunt gaan zien waar Bea woont en verder heb je geloof ik een bezoek aan Saskia in Australie in het vooruitzicht; leuk altijd de voorbereidingen.

Sandrah zei

Wat een naar bericht van Ricks vader. Hopelijk slaat de behandeling aan.
Ik kan me zo voorstellen dat deze speciale dagen (zoals vaderdag en moederdag) het ook niet makkelijk maken als je geen goed contact hebt met je ouders. Ook door alle blije berichten die je tegenkomt op social media.

Jammer dat Kai niet komt met de feestdagen, maar het is zoals je zegt. Nieuwe tijden brengen nieuwe tradities.

Oh, geen Aruba dit jaar. Maar gelukkig heb je nog wel wat leuke trips in het vooruitzicht voor na de zomer.

Sandra

Anoniem zei

Sorrie Petra voor het niet antwoorden.
Eerst was mijn vriendin uit Florida hier en ben ik samen met haar Barcelona geweest.
Thuis gekomen een meer dan volle agenda afgelopen week.
Alles nu bijgelezen en schrok van het bericht van je schoonvader. Hopelijk krijgt hij goede medicatie.
Groetjes, Bea

Petra zei

@Evelyn - Dank je!

@Pascale - Ja, Ricks vader leek zo sterk en dan opeens boem!

@Sylvia - Dank je wel!

@Wentje - Gelukkig heeft Ricks vader zijn vriendin, die meegaat naar de doktersafspraken. Hij wil ook niet teveel aandacht van ons. Maar inderdaad, de afstand wordt zo wel moeilijker.

@Anja - Ja, we zijn er allemaal door aangedaan.

@Miek - Ik zal dat boek in gedachten houden. Ben nu even het nieuwste boek van Christine aan het lezen.

@Siri - Vienna is zeker veranderd! En de omgeving van Dunn Loring helemaal. Leuk, je blog, ik ga lezen.

@Marion - Dat zwembad geeft het ultieme vakantiegevoel aan gewone dagen. Tja, de feestdagen, ik bereidde me er al jaren op voor dat het snel zou veranderen.

@Petra - Dank je, morgen hoort hij welke behandeling hij krijgt

@Tineke - Inderdaad een paar interessante reizen in het vooruitzicht!

@Sandra - Ik vind het eigenlijk wel lekker thuis te blijven en van het zomerse weer hier te genieten. Hopelijk doet dat de zomer langer duren.

@Bea - Heerlijk, Barcelona! Wij hopen dat Ricks vader immunotherapie kan gaan krijgen. Morgen hoort hij het.

Bti Bremi zei

Wat een leventje!