Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 06, 2017

Een heerlijke dinsdag

Vannacht voelde ik me niet lekker en heb dan ook niet goed geslapen.  Ik word dan ook pas om kwart voor negen als Rick en Orion weer boven komen wakker. Het neemt even voor ik mezelf uit bed kan hijsen. 

Het is schitterend weer en met een lekker sterke kop koffie ga ik op het deck verder wakker worden.  Rick neemt afscheid en Saskia niet veel later ook.  Zij gaat nog even terug naar Richmond en komt dan naar huis tot ze naar Australie vertrekt.


Als ontbijt beleg ik een paar crackers met kaas en kerstomaatjes.  Altijd een favoriet van mij.  Het is zo heerlijk buiten en ik word zo blij van het gezang van de vogels dat ik besluit een uur op de pas te gaan hardlopen.  Op fitness websites zie ik dat ik daarmee meer dan 300 calorieen verbrand, prima.

Het uur gaat verbazingwekkend snel en ik lijn daarna Orion aan voor een wandeling.  Ver komen we niet, want er zijn allerlei werkers bij de verschillende huizen aan de cul de sac.  Ik las net een artikel om een hond niet te veel stress te laten hebben en vreemdelingen zijn duidelijk stressvol voor Orion.

Gelukkig doet hij zijn behoeftes meteen in de tuin en gaan we met Lorraine kletsen, die probeert weer gras te laten groeien waar hun Deense doggen met hun urine kale plekken hebben gecreeerd.  Orion is dol op Lorraine, ook omdat zij altijd snoepjes bij zich heeft.

Dan is het tijd om Orion in zijn bench te doen en mijn "to do" lijstje af te werken.  Maar eerst rijd ik naar het Mosaic District want ik heb enorme zin in dumplings.  Ik ben een paar weken niet geweest en word als een lang verloren klant verwelkomd.

Er zijn wat nieuwe vullingen en die bestel ik natuurlijk.  Er is een tafeltje open buiten en niet veel later smul ik van tien gestoomde dumplings.  Vier met groentes gevuld en de rest groente en vlees.  Het is weer zo lekker!

Na het eten rijd ik naar het Pan Am Center.  Daar begin ik bij Pet Valu, hopend de knietjes voor Orion te vinden.  Die hebben ze niet en ik heb intussen Chewy.com ontdekt, een website die veel goedkoper is.  Ik besluit daar later vanmiddag een bestelling te doen.

Bij Safeway haal ik o.a. wat meer spray kaas voor Orion.  De hond is er dol op en ik probeer hem te wennen aan een muilkorf ermee.  Dat gaat goed tot de kaas op is.  Dan wil hij het ding weer af. Ik begin me af te vragen of hij er ooit aan zal wennen.  Een vraag om bij de volgende communicatie met Jessey op te brengen.

De van rijdt op de laatste druppels benzine en het Safeway benzine station is verreweg het goedkoopste in de buurt.  Als DRAAKJE weer vol zit rijd ik weer richting Vienna centrum. 

Al maanden proberen we het verzekeringsgeld voor mijn kroon (van januari!!!) terug te krijgen.  Dat is meer dan $1000, geld dat we goed kunnen gebruiken.  Ik heb al een aantal keer geergerd gebeld en kreeg vanochtend een heel verontschuldigend telefoontje.  Er was wat mis gegaan in hun communicatie, maar ik kan nu eindelijk die cheque ophalen!

Die zet ik dan ook meteen aan de overkant op de bank.  Of althans, ik doe hem in de koker bij de drive thru en krijg even later een bon dat het op onze rekening staat.  Eindelijk!  Ik was werkelijk bijna zo ver om van tandarts te veranderen.

Bij de Rite Aid haal ik medicijnen en dan is (althans dat denk ik dan) Whole Foods mijn laatste stop.  Ik haal er avondeten en bedenk me dan dat ik toch een paar dingen ben vergeten bij Safeway.  Dat wordt echt mijn laatste stop!

Orion en ik trainen weer de voordeur en hij blijft voorbeeldig op zijn mat zitten.  Ik hoop natuurlijk dat dat ook zo is als er daadwerkelijk iemand bij de voordeur staat, maar dat betwijfel ik.  Toch gaat het wel helpen en hopelijk wordt het op een gegeven moment routine.
Mijn favoriete vruchten zijn er weer!  Net snoepjes zijn het, heerlijk!

Tot Rick thuiskomt geniet ik van het mooie weer op het deck met Orion.  Ik kam Orion en er komt een tweede hond uit!  Hij laat het toe en heeft er dan opeens genoeg van.  Er zit nog veel meer ondervacht los dus ik zal het de komende dagen proberen te herhalen.

Rick neemt Orion mee om wat houtsnippers te kopen.  Orion heeft namelijk een modderbad gegraven op een plek in de tuin waar de zon niet schijnt.  Die vult Rick tot mijn opluchting.

Voor het avondeten hebben we kipsate, overgebleven tomatensalade van gisteren en een heerlijke wortel gembersalade van Whole Foods, bruine rijst en natuurlijk pindasaus.  Het gaat er goed in!

America's Got Talent is weer begonnen en we kijken er met plezier naar.  Vanavond ga ik op tijd naar bed, hopelijk slaap ik vannacht beter!


3 reacties:

Anja L. zei

Zijn die houtsnippers niet extra aantrekkelijk voor Orion?
Wat een haren komen er van af en dan ben je niet eens klaar. Van onze katten komen ook zoveel haren op dit moment. Je kunt er een trui van breien!
Die dumplings lijken groot, of valt dat mee?
Fijne woensdag!

Anoniem zei

Hoi Petra,
Een reactie die eigenlijk een vraag is: enthousiast geworden door mijn verhalen over Shenandoah zou mijn zus daar graag een wandelvakantie willen doorbrengen. Omdat ze vrijgezel is gaat ze altijd met georganiseerde wandelvakanties mee maar vanuit Nederland wordt er niets in/naar Shenandoah georganiseerd. Weet jij of er misschien een Amerikaanse organisatie is die dat wel doet?
Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,

Liesbeth

Petra zei

@Anja - Nee, hij heeft niets met die houtsnippers gelukkig. De dumplings zijn twee hapjes ieder dus dat valt alles mee.

@Liesbeth - Oef, dat is een moeilijke. Ik vond eigenlijk alleen de Sierra Club, misschien heeft ze daar wat aan: http://www.sierraclub.org/virginia/potomac-region-outings