Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 07, 2017

De zon is terug en daarmee het zwemmen

Om kwart over zes word ik wakker omdat Orion overgeeft.  Wat ben ik Rick dan dankbaar dat hij het op gaat ruimen, want zo op de nuchtere maag kan ik daar helemaal niet tegen.  We doezelen nog wat verder daarna en  ik blijf tot kwart over acht liggen al ben ik ook wakker als Rick en Orion naar beneden gaan om half acht.

Zoals altijd 's ochtends lees ik mijn email en de reacties op mijn blog voor ik opsta.  De emails verwijder ik maar ben daar iets te enthousiast in.  Ik zie er een over een rondleiding voorbij komen en ga gauw in mijn Deleted Items folder kijken, maar daar is die mail niet. 

Zelfs Rick heeft geen idee waarom.  Pas uren later kom ik erachter dat de mails om de een of andere gearchiveerd zijn!  Gelukkig, want het was er inderdaad een die ik moest beantwoorden.

Eenmaal beneden vertrekt Rick naar zijn werk en ik ontbijt met een flinke kop koffie en een quesadilla van Weight Watchers uit de magnetron.  Het smaakt prima, maar zou nog beter zijn buiten.  Jammer genoeg is het nog steeds regenachtig, Grumpy geeft nu zeven centimeter aan sinds gisterochtend!

Boven op de elliptical doe ik in gezelschap van mijn draakjes en een slapende Orion mijn cardio.  Buiten plenst het weer, maar ik heb goede hoop dat dit de laatste bui vandaag zal zijn, althans overdag.


Als ik weer beneden kom is Saskia inmiddels ook op.  Alles voor haar Australische reis begint in kannen en kruiken te komen en de zenuwen zijn ook flink aanwezig. Ze geeft op Facebook aan Kai toe dat die haar door de keel gieren.  Het is dan ook een flinke reis via Abu Dhabi, die haar in het verschiet ligt.  Ik heb er alle vertrouwen in dat ze het eenmaal in Australie gaat redden.

Na Orion zijn wandeling gegeven te hebben ga ik naar Chopt.  Dit is de op een na laatste dag dat ik de Melrose grain bowl kan bestellen en dat doe ik dan ook.  Hopelijk morgen nog een keer en dan kan ik alleen maar op Facebook en Twitter smeken of ze hem alsjeblieft volgende lente terug laten komen.

Inmiddels is de zon weer helemaal terug en is het heerlijk weer.  De lunch kan ik dus wel buiten eten. Saskia vraagt of ik haar de metro kan brengen, want zij moet in DC zijn voor haar therapie afspraak.  Dat doe ik natuurlijk graag.

Thuis kleed ik me in badkleding en loop met mijn spullen in mijn nieuwe zwembad tas naar de overkant.  Daar is het vrij rustig en ik vind met gemak een stoel onder een parasol.  Later blijkt dat ik naast mijn buurvrouw twee deuren verderop ben gaan liggen en wij kletsen wat als zij uit het water komt.
Zo'n fijne en ook leuke tas!

Als de baan met het trapje vrijkomt zie ik mijn kans schoon en ga het water in.  Ik doe mijn flippers aan en trek mijn veertig baantjes.  Zo lekker en vooral als de lucht en het water zo blauw zijn.  Het geeft echt een vakantiegevoel! Ik beperk me tot een kilometer voor mijn spieren, maar zou graag langer zwemmen.

Tot kwart voor zes lees ik lekker op mijn Kindle en zie dan op mijn telefoon dat Rick thuis is.  Ik haast me ook terug en verkleed me om uit eten te gaan.  We gaan naar het happy hour van Sea Pearl.
Er komt toch nog een snel onweertje aan

Duidelijk is dat op vrijdagavond zeer populair. We vinden nog net een paar stoelen aan de bar.  Gelukkig is Steven er en die kent ons.  We worden dus snel bediend en ik bestel de heerlijke watermeloen en feta salade, gestoomde broodjes met vlees en mijn absolute favoriet, de Mosaic crispy rice cakes.  Rick heeft andere gerechtjes en het smaakt ons allemaal prima.
Om de een of andere reden ben ik weer heel moe.  Ik ben dan ook van plan op tijd naar bed te gaan, want we hebben een vol weekend voor de boeg.  Als alles goed gaat kunnen Rick en ik morgenavond iets van onze "bucket list" (dingen, die je in je leven gedaan wil hebben) schrappen. 

3 reacties:

Nina zei

Wat gaat de tijd snel voor Saskia!! Natuurlijk is het spannend. Die reis gaat vast ook prima,ze heeft vaak genoeg gevlogen natuurlijk.
Heb je een Where is my Husband-apl? ;-) (of hoe zie je anders ol je telefoon dat Rick thuis is?)
Veel.plezier met jullie bucketlist-item!

Anja L. zei

Vliegt Saskia alleen? Dat zou ik ook spannend vinden op zo'n lange reis. Maar wat een leuk vooruitzicht!
Als de katten 's nachts gekotst hebben vind ik het ook smerig om op mijn nuchtere maag op te ruimen. Later op de dag maakt het me minder uit.
Ik hoop dat vandaag door gaat. Veel plezier alvast!

Petra zei

@Nina - Ik kan op mijn telefoon de webcam boven onze garage zien en dus welke auto's er op de oprit staan. (die webcam zou ook boven dit blog moeten staan, maar die server doet het niet meer vanwege een ransomware aanval)

@Anja - Ja, ze vliegt alleen en het is een reis van bij elkaar 33 uur, nogal wat dus.