Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juli 04, 2017

Fourth of July, Onafhankelijkheidsdag

Als ik Rick op hoor staan denk ik dat het nog vroeg is, maar het blijkt al tegen negenen te lopen!  Ik ga er dus ook maar snel uit. Vooral omdat mijn nek en schouders scherp pijn doen en dat mij een flinke hoofdpijn geeft.  Ik neem gauw een pijnstiller in de hoop dat het gaat helpen.

Na Orion uitgelaten te hebben gaan we ijskoffies halen bij Starbucks. Rick wil al een tijdje graag ontbijt van Taco Bell, maar die in Vienna serveert dat niet.  Degene twee kilometer verderop wel en Rick bestelt een enorme quesadilla (waar hij morgen nog eens van zal eten) en een ontbijt burrito.  Ik houd het bij de lekkere kip sausage sandwich van Peet's.


Omdat het 4 juli is, de 241ste verjaardag van de Verenigde Staten, gaan we snel naar de supermarkten voor avondeten inkopen.  Vorige week waren de maiskolven uitverkocht en dat willen we niet nog eens meemaken.  Bij Giant halen we van alles en bij Whole Foods hoop ik zalmburgers te vinden.  Die zijn er niet dus ik neem voor de verandering een paar mootjes zalm.
Patriottische desserts

Intussen is Saskia begonnen aan haar rit van New Hampshire terug naar huis.  Die zal zo'n tien uur duren en ik zal zeker blij zijn haar weer heelhuids thuis te hebben. Vandaag is het twee weken voor Saskia aan haar grote reis naar Australie gaat beginnen.

Thuis gaat Rick een fietstochtje maken en ik krijg mijn stappen bijeen door op het deck op de plaats hard te lopen.  Het is warm en vochtig en ik druip dus al gauw.  Bij het zwembad is de grootste zwemwedstrijd van het jaar bezig en ik hoor het startfluitje telkens.  Onze hele cul de sac staat vol met auto's ervan.

Een uur later heb ik 8500 stappen bijeen en is Rick ook weer terug.  Orion heeft met zijn vriendin Mia gerend en is helemaal uitgeput daarvan. Ik neem hem mee de tuin in, maar zin om meer te rennen heeft hij niet. 

Rick is vandaag helemaal op de Amerikaanse toer.  Hij grilt hot dogs voor zijn lunch, die hij met de traditionele mosterd, relish (volgens mij heb je die zoete augurken saus niet in Nederland) en ketchup eet.  Het ziet er wel erg lekker uit dus ik vraag Rick er ook een voor mij te grillen, mijn op zijn hoogst eens per jaar hot dog!

Voor mijn lunch haal ik, het wordt een gebarsten plaat, de Melrose grain bowl van Chopt. Twee van de medewerkers daar waarschuwen me dat dit de laatste week is dat het op het menu staat.  Daar ben ik me natuurlijk ten zeerste van bewust.  Met dit warme weer is zo'n salade ook echt het lekkerst.

Na de lunch lopen Rick en ik naar het zwembad.  Daar zijn de banen bezet en ik besluit te wachten tot die mensen klaar zijn.  Dat duurt echter nogal en ik heb het heel warm.  Dan toch maar de baan met iemand delen.  Ik heb echter geluk, want zij is net klaar met haar zwemmen.

De muziek staat naar mijn smaak weer veel te hard, maar al zwemmend valt het minder op.  Er worden patriottische liederen gespeeld, zoals Born in the USA  en God bless the USA (die laatste vind ik prachtig, al bekoort het "God bless the USA" gedeelte me niet bepaald).  Toch is vandaag een dag dat ik me tenminste net zo Amerikaans als Nederlands voel. 

Terwijl ik mijn baantjes trek zie ik weer donkere wolken samentrekken in het westen.  Ik hoop van harte dit keer mijn kilometer vol te kunnen maken en dat is gelukkig het geval.  Op mijn telefoon zie ik echter een flink onweer net ten noorden van ons en het duurt niet lang voor we harde donder horen. Het zwembad wordt voor drie kwartier gesloten, maar dat deert ons niet, want wij waren toch al van plan naar huis te gaan.
De zigzag kan de bliksem, die mijn ontspanning onderbrak voorstellen

Vanochtend ben ik voor het eerst in vele jaren weer in een Nederlands boek begonnen.  Mijn Facebook vriendin Pascale stuurde het op naar mij, Nachtblauw van Simone van Vlugt.  Het gaat over de geschiedenis van Delfts blauw.

Aangezien ik  dol ben  op de historische boeken van Thea Beckman leek dat thema me wel wat. Nou, dat kan ik nu beamen, want het boek is al uit!  Nu wil ik ook de rest van Simone van der Vlugts historische romans lezen, maar ik ben een epub digibeet.  Ik weet alleen hoe ik boeken van Amazon op mijn Kindle kan krijgen.  Dat wordt dus even puzzelen morgen.

Intussen is Rick bezig met onze grillmaaltijd. Saskia komt ook weer binnen en heeft de tien uur rijden gelukkig heelhuids doorstaan. Met zijn drieen genieten we van Ricks kokkerellen.  Behalve de zalm voor mij en de burgers (vegan voor Saskia) zijn er gegrilde maiskolven, komkommer en tomatensla en aardappelsalade.

Terwijl we eten zien we weer donkere wolken aankomen.  Net als we klaar zijn begint het te spatten.  Mijn radar app laat allemaal buien zien en we hopen dat het vuurwerk van Vienna doorgang zal kunnen vinden. 

We zijn uitgenodigd door Niall en Serena om het in hun tuin te komen kijken.  We lopen er door de lichte regen heen en het is al meteen gezellig binnen. Zo gezellig dat we eerst niet doorhebben dat het vuurwerk is begonnen.  Het is dan ook wat vroeg, waarschijnlijk om de buien voor te zijn.

Zoals altijd is het weer prachtig. Twintig minuten van al dat mooie vuurwerk zijn zo voorbij!  Als het afgelopen is begint het ook weer harder te regenen.  Binnen kletsen we nog wat na en lopen dan terug naar huis. Het was weer een leuke en lekkere 4 juli!

8 reacties:

Yvonne en Rob zei

Wat een heerlijke feestelijke dag. Lekker eten, drankje erbij en dan de dag eindigen met schitterend vuurwerk, genieten ;-)

Sophie zei

Happy Fourth of July! Klinkt als een leuke dag. En als je dan toch maar één hot dog per jaar eet, is zo'n op en top Amerikaanse dag als vandaag wel geschikt! Overigens kun je tegenwoordig wel relish in spuitfles (zo'n ketchup achtige fles) krijgen in Nederland, maar bekend is het niet.
Mooi dat het vuurwerk mooi was!

Pascale zei

Blij dat ik je smaak (van boeken) goed ingeschat had! Een ander boek dat je misschien ook leuk zal vinden, maar dan in het Engels geschreven, is "The Last Painting of Sara de Vos." Het speelt zich af in drie verschillende periodes, waarvan 1 in de Gouden Eeuw in Holland. Ook zo'n boek dat ik in 1 ruk uit heb gelezen. En ook op Kindle te krijgen.

Anja L. zei

Wat een lekkere dag was dat zeg en wat een geluk dat je je baantjes kon zwemmen voor de donder.
Heeft Orion nog gereageerd op het vuurwerk?
Fijne woensdag!

Anoniem zei

Heerlijk zo'n vrije dag! Ik heb wat van Simone van der Vlugt's kinderboeken (ja, ik weet het, daar ben ik eigenlijk te oud voor, maar ze lezen zo lekker weg). Ik wist niet dat ze ook volwassen boeken schreef, die moet ik eens gaan zoeken. Als jij er achter bent hoe je epubs kan downloaden op je kindle, laat je dat dan op je blog weten? Ik heb er nooit echt goed naar gekeken hoe dat moet, maar het zou het zoveel makkelijker maken Nederlandse boeken te lezen (en dat doe ik veel te weinig)
Happy Wednesday!
Judith

Anoniem zei

Fijn een vrije dag tussendoor. Klinkt als een mini vakantie. Hier is het nu ook weer heerlijk weer geweest. Hopelijk van het weekend ook weer goed, want we hebben een hondenshow en een Corvetteshow en dat is toch net iets leuker als het mooi weer is! Wij kennen de relish ook! Heerlijk op een gebakken eitje, samen met wat ketchup.:-) Een neef van Mark stuurt ons de relish van Mt Olive, zooo lekker. Wij nemen altijd de squeeze versie, want daar is geen jalapeno in en in de potten wel. Hier kennen ze het inderdaad niet echt en ik ben dan ook benieuwd van welk merk? en waar? Sophie het hier koopt. Want als die net zo lekker is als Mt Olive, is het gemakkelijker om in Nederland te kopen. Misschien als ze dit leest kan ze antwoord geven. Sorry, even tussendoor. De neef stuurt ons ook Course Ground pepper van McCormick op, ook zo lekker. Ik ga naar mijn bedje, morgen mag ik op sollicitatie, best spannend dus.
Groetjes Tine.

Petra zei

@Yvonne - Dat was het zeker!

@Sophie - Hopelijk kun jij Tine hieronder vertellen waar je die relish kunt kopen in Nederland.

@Pascale - Bedankt voor de aanbeveling! Die klinkt ook goed en ik zie dat hij ook een boek over Louis Daguerre heeft geschreven.

@Anja - Nee, Orion was helemaal rustig tijdens het vuurwerk, gelukkig

@Judith - Ik heb het voor elkaar om ze op mijn Kindle te zetten en het gaat super makkelijk met Calibre.

@Tine - Hopelijk geeft Sophie je antwoord. Heel veel succes morgen!

Sophie zei

Te koop bij de grotere Albert Heijn in elk geval. Zal komende meer even op het merk letten en het je laten weten