Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 21, 2017

Hazy, hot and humid (heiig, heet en vochtig)

Wat ben ik toch dankbaar voor airconditioning!  Ik heb vannacht heerlijk geslapen, ondanks dat het niet koeler werd dan 24 graden buiten!  Zo goed dat ik helemaal geen zin heb om op te staan als Rick om half negen naar boven komt met Orion.

Natuurlijk doe ik dat wel en Rick heeft de koffie al klaarstaan.  Ondanks dat het inmiddels tegen de dertig graden loopt eet ik mijn ontbijt van crackers met kaas en een glas Supergreens sap buiten. Het is niet de warmte, maar de vochtigheid die maakt dat je bij de minste beweging transpireert.

Met wat moeite vertrek ik naar Anytime Fitness.  Daar plaats ik me op de ARC trainer en beweeg.  Ik ben om de een of andere reden heel moe en mijn spieren ook.  Toch heb ik zevenduizend stappen bijeen als Sharon me vijftig minuten later komt halen voor personal training.


Het halve uur gaat snel en na afloop besluit ik dat het genoeg is geweest. Ik rijd naar huis en ga met Orion de tuin in. Hij heeft helemaal geen zin om achter een bal aan te rennen en probeert telkens in de vijver te komen, maar die heeft Rick goed afgesloten.

In zijn eigen badje heeft hij weinig interesse.  Ik besluit de waterslang aan te doen en Orion te bespuiten. Dat vindt hij maar matig, maar als hij wat koeler wordt gaat hij blij in het gras rollen.  Duidelijk helpt het hem nat te zijn.  Een wandeling maak ik niet vandaag, het is gewoon te heet voor Orion.

Voor de lunch bestel ik een salade van Taylor Gourmet online.  Dit restaurant staat vooral bekend om zijn broodjes, maar ik zag woensdag dat ze een rucola, watermeloen en kaas salade hebben.  Dat is mijn absolute favoriet en hij staat al klaar met een groot "Thank You, Petra Engle" op de tas als ik het restaurant binnenloop.

Buiten op het deck smul ik ervan.  Wat een verrukkelijke combinatie is het, er zit ook komkommer, munt en zoete amandelen doorheen.  De dressing is een romige citroensaus, ook lekker fris.  Dit is een salade, die ik de rest van de zomer vaker ga halen.

Het is te warm buiten voor Orion dus we gaan binnen een tijdje trainen.  Ik leer hem "play dead" in minder dan een uur!  Hij lijkt het ook leuk te vinden snoepjes te krijgen voor alleen maar op zijn rug liggen. Ook de mat voor de voordeur training gaat super. Ik kan niet wachten tot Kai hem meer trucjes kan leren!

Tegen drieen verkleed ik me en loop naar het zwembad.  Het is inmiddels 36 graden en ik trek met genoegen mijn baantjes in het koele water.  Ons zwembad heeft een apparaat dat iedere nacht het water verkoelt tijdens een hittegolf.  Het andere zwembad in Vienna is er jaloers op, Sharon vertelde me dat dat water net badwater is.

Als mijn dertigste kilometer dit seizoen erop zit ga ik lezen in mijn nieuwe boek "I am Rembrandt's Daughter". Het is een boek voor jong volwassenen, maar krijgt heel goede recensies.  Tot nu toe vind ik het niet zo pakkend, maar we zullen zien.

Chris komt naast mij liggen en leest in haar boek club boek.  Zij is lid van een boek club.  Dat lijkt mij ook wel leuk, maar ik vind het altijd zo moeilijk boeken te lezen, die me door anderen worden opgedragen.  Ik ben best kieskeurig als het op boeken aankomt.

Rick zou ook komen zwemmen, maar is later thuis dan hij had verwacht. Hij belt dat hij zich liever in gewone kleding kleedt en dan wil gaan eten.  Dat vind ik prima en loop naar huis.

Vanavond gaan we eens in Fairfax eten.  Dat stadje wordt ook steeds leuker en gezelliger. Wij gaan naar The Wine House en daar is plaats aan de bar. Rick neemt voor de verandering in plaats van bier een glas rose net als ik.
We delen een plankje met prosciutto, eend en pate en allerlei lekkernijen erbij.  Daarvan nemen we de helft mee naar huis.  Mijn hoofdgerecht wordt mosselen met spek en blauwe kaasbouillon, werkelijk een uitstekende combinatie.  Ricks biefstuk met spruitjes en puree ziet er ook goed uit.  We smullen van alles!
 

Een restaurant dat terug op onze radar is, want we aten er jaren geleden al eens.  We zijn het erover eens af en toe eens iets nieuws te proberen, want we hebben nogal de neiging naar dezelfde restaurants te gaan.  En zo begint een weekend met helemaal niets in de planning en Rick en ik samen.  Ik heb er zin in!


3 reacties:

Irene zei

Prettig weekend!!

Anoniem zei

Heerlijk weer hebben jullie, hier is het nu ook fijn. Tip voor Orion, zijn pootjes en buik nat maken, niet zijn rug, want dat heeft een tegengesteld effect en daar kan hij juist oververhit van raken. Wij hebben ook een badje staan en ook al gaan ze er niet in liggen, ik zie er toch regelmatig een even de pootjes nat maken en even drinken. Wel typisch dat hij wel in de vijver wil. Het kleine badje ging hij toch wel in liggen, misschien vind hij jullie nieuwe te groot? :-) En van de week had jij het over wandelingen over asfalt. Goede graadmeter is om er zelf op te gaan staan met blote voeten, als het te heet is wil je de hond er ook niet op laten lopen. Ik voel zelf ook altijd even als ik twijfel.
Fijn dat Kai binnenkort ook weer even op bezoek komt, even quality time met elkaar, fijn hoor.
Fijn weekend!!! Groetjes Tine.

Petra zei

@Irene - Dank je, jij ook!

@Tine - Ik denk nu ook dat hij het te groot vindt :(. Het asfalt is echt te heet voor hem dus ik leid hem gauw het gras in als ik hem naar buiten laat.