Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 14, 2017

Nog een hete dag en dan een lekker verkoelende onweersbui

Heel veel rare dromen maken dat ik met schrik pas om half negen wakker word. Rick heb ik niet eens op horen staan!  Gelukkig staat er vandaag niets op het programma.

Net als ik naast mijn bed sta komt Rick boven met Orion.  "It's a scorcher again", kondigt hij aan.  Het is om half negen al dertig graden en werd vannacht niet koeler dan zevenentwintig graden.  Lang leve de airco!

Toch neem ik mijn ontbijt van crackers met kaas en tomaat en koffie mee naar buiten.  Ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen niet van iedere zomerse ochtend buiten te genieten!  Toegegeven, in de zon is het nauwelijks uit te houden en er is weinig schaduw op ons deck 's ochtends.

Mijn tijgerlelies bloeien!

Saskia gaat studeren bij Caffe Amouri en ik naar boven op de elliptical.  Orion zou dolgraag het katteneten in Saskia's kamer aanvallen, maar ik ken mijn pappenheimer en neem hem aan zijn halsband mee de sportkamer in. Zoals het een echte hond betaamd gaat hij vervolgens lijdzaam bij de deur liggen terwijl ik mijn uur volmaak.

Dan lijn ik Orion aan voor zijn wandeling.  We gaan vandaag wat verder en komen slechts een keer langs een tuin met honden.  Gelukkig vindt Orion zijn snoepjes al gauw interessanter dan de honden, want hij is flink sterk!

Eenmaal weer thuis hangt Orions tong ver uit zijn bek, zo warm heeft hij het.  Ik moet hem nodig meer kammen, want weer hangen de plukken uit zijn vacht.  Ik zag dat bij Cosmo nooit zo, maar ik denk dat Orions zwarte vacht de lichtere vacht eronder beter laat zien.

De warmte maakt Orion ook loom, al schroomt hij niet om de katten het leven zuur te maken. Ik fris me op en besluit dan te gaan lunchen bij Viet Aroma.  Daar word ik als een oude bekende binnengehaald.  Ze weten zelfs nog mijn favoriete lunch, de gegrilde garnalen met een Vietnamese loempia.

Het smaakt weer zeer goed en is lekker licht.  Ik heb besloten dat Vietnamees na Japans mijn favoriete cuisine is.  Sowieso heb ik een voorkeur voor de Aziatische keukens.  Wat zijn jullie favoriete keukens?

Saskia is druk aan het studeren en blijft bij Orion terwijl ik naar het zwembad ga.  Daar zwem ik gauw mijn baantjes, want er wordt later vanmiddag onweer voorspeld.  Halverwege zie ik Lorraine en wijs haar waar ik zit.

Als ik klaar ben met mijn baantjes kletsen we gezellig onder de parasol.  Tot we wel heel donkere wolken zien samenpakken en ik op mijn radar app een flink onweer zie naderen.  We springen nog even in het zwembad en lopen dan snel terug naar huis.

Daar blijkt Rick al thuis te zijn en is het zo donker dat de lichten aan moeten.  Rick neemt Saskia's kapotte laptop naar de Microsoft Store en zodra hij vertrokken is barst het noodweer los.  De stroom flikkert een paar keer en het plenst.  Heel hard nodige regen mag ik wel zeggen!

Een uurtje later is er een centimeter gevallen.  Ik zag dat Nederland vier centimeter regen veel vond, vorige week kregen wij in minder dan een dag zeven centimeter.  Op sommige plaatsen in de VS is meer dan tien centimeter met een storm niet ongewoon.  Ik blijf het een spannend fenomeen vinden!

Het is gelijk ook een stuk koeler met "maar" zesentwintig graden. Heerlijk voelt dat opeens. Rick komt terug met een nieuwe laptop voor Saskia (garantie) en we bedenken waar we willen gaan eten.

Saskia wil wel mee Indiaas eten en ik zie dat Curry Mantra een veganistisch menu heeft.  Het blijkt een erg gezellig restaurant met live Indiase muziek. Gezellig ook dat Saskia mee kan eten.

We smullen van alle lekkernijen en Saskia neemt de helft van haar maaltijd mee naar huis.  Dat laat wel zien dat ze het lekker vond. Rick neemt ook zijn doggy bag mee, ik denk niet dat ik de rest van mijn eten zal eten, want dat is alleen wat spinazie.

Thuis wachten we op de aankomst van Katja en Kevin, die dit weekend nog even afscheid komen nemen van Saskia.  We zijn benieuwd hoe het met Orion en Django zal gaan.  Ik zie uit naar een weekend met mijn twee dochters en toekomstige schoonzoon!



9 reacties:

Anoniem zei

Je vroeg was je lezers hun favoriete keuken is! Nou ik heb er geen lust alles en eet alles van sprinkhaan tot kreeft en van miereneitjes tot kaviaar.

Fijn weekend
Hester

Saskia zei

Ik ben dol op de Mediterraanse keuken met uitzondering van gerechten met zeevruchten. Ik eet eigenlijk alleen graag vette vis.

Groet,
Saskia (uit Amersfoort)

Unknown zei

Even een overpeinzing ivm de mindere aanvragen voor rondleidingen. Zou Trump er voor iets tussen zitten ? Wij hebben ook besloten USA even link te laten liggen . Fijn weekend nog .

Marion2 zei

Mijn favoriete keuken is Italiaans. Daarnaast vind ik eten uit India en Afghanistan (net wat milder ) lekker.
Voor mij is het ook fijn dat ze veel vegetarische gerechten hebben. En ik houd gewoon van Nederlands eten,
altijd veel keus aan lekkkere, verse groentes..

Tineke zei

Wij hebben vandaag een pompoensoep gemaakt met uien, courgette, kerrie, korander en kokosmelk; heerlijk met zuurdesem brood met fenegriekkaas.
Verder vandaag rondleiding over landgoed met tuinen gehad.
Wij genieten van het afwisselende weer in nederland.
fijn weekend met je dochters en toekomstige schoonzoon.

Unknown zei

Ik kan echt genieten van de (tex) Mexicaanse keuken. Maar de Mediterrane en Aziatische keukens zijn ook prima. Ik ben niet zo moeilijk. Al vind ik sommige ingrediënten wat minder, vers en goed klaargemaakt kan het toch verrassend zijn. En sommige dingen zijn alleen ter plaatse lekker.

Petra zei

@Hester - Ik ben eigenlijk ook wel zo, maar als je me vraagt wat ik iedere dag zou kunnen eten..

@Saskia - Je zou je hier dan zeker thuis voelen! Zoveel Mediterraanse restaurants!

@Misee - Ik denk het ook, hoor, het kan niet anders

@Marion - Wat, behalve de stamppotten is "Nederlands" eten? Mensen vragen mij dat vaak en ik heb er geen antwoord op

@Tineke - Zo geniet ik van het warme weer hier en dat wisselvallige is niet voor mij. Zo leuk dat jullie alle familie zo dichtbij hebben, waar jij duidelijk ook van geniet

@Jolanda - Ik ben ook een "alles eter", maar er zijn natuurlijk dingen, die ik lekkerder vind dan andere

Marion2 zei

Ik vind Nederlands eten: aardappelen of rijst en veel verschillende soorten groenten. Daarnaast vlees of een vleesvervanger.
Ik vind het eten bij Van der Valk altijd echt Nederlands. Maar het gaat ook met zijn tijd mee. Onze kinderen koken heel anders
dan ik doe. Ik geloof niet dat ze ooit gekookte aardappels eten, haha.

Petra zei

@Marion - Gekookte aardappels eten wij ook nooit. Ik heb daar nog een jeugdtrauma van (als we nog honger hadden konden we meer aardappels eten). Ik heb een tijdlang helemaal geen aardappel gegeten, maar vind ze nu op andere manieren bereid wel lekker