Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 16, 2017

Weekend met de meisjes en Kevin

Zaterdag

Oei, als ik wakker word voel ik me helemaal niet lekker. Rick slaapt wat uit en staat pas om kwart voor negen op. Ik moet van mezelf ook het bed uit, maar doe eerst wat rek- en strekoefeningen in de hoop mijn spieren wat blijer te krijgen.

Na het onweer van gisteren is de luchtvochtigheid een heel stuk minder.  Dat maakt het heerlijk vertoeven buiten.  Rick en ik halen ontbijt voor de goegemeente.  Kevin is het makkelijkst met slechts een zwarte koffie.

We gaan naar Starbucks, South Block en Peet's.  Eenmaal weer thuis is iedereen op en we eten gezellig met zijn allen op het deck.  Ik besluit vandaag een rustdag van sporten te nemen en enkel mijn kilometer te gaan zwemmen.

Gisteravond waren Orion en Django niet zo blij met elkaar, maar nu rennen ze lekker in de achtertuin. Gezamenlijk blaffen ze tegen de buurhonden en spetteren ze in Orions badje.  Daar ziet Kevin echter muggenlarven in drijven dus met vereende krachten legen we het.  Orion is er toch niet zo van gecharmeerd.

Katja en ik zijn goed muggenvoer en hebben binnen de kortste keren een heel aantal beten. We haasten ons naar binnen en maken ons klaar om naar het zwembad te gaan. Katja, Kevin en ik gaan eerst, Rick zal later volgen.  Saskia heeft huiswerk te maken.

Vandaag is het BBQ dag in het zwembad en er stond dat er geen gasten toegelaten zouden worden.  We hopen Kevin binnen te smokkelen, want ons abonnement is weliswaar voor vijf personen, maar dat moet ons gezin zijn. Gelukkig lukt het zonder enig probleem hem binnen te krijgen (het abonnement is heel duur dus ik voel me helemaal niet beschaamd).


Terwijl ik aan mijn kilometer begin spelen Katja en Kevin in het water.  Rick volgt niet veel later.  Het water is heerlijk en een half uurtje later heb ik kilometer zevenentwintig voor dit seizoen erop zitten. Ik ga verder met de anderen genieten van gewoon in het water hangen.
Rick en Kevin besluiten dat zij hun lunch willen doen met de BBQ, die hier geserveerd wordt. Katja en ik zijn daar niet zo van gecharmeerd en besluiten samen Vietnamees te gaan eten.  Saskia komt opeens ook naar het zwembad en eigenlijk had ik ook wel willen blijven, want Katja wil niet terug na het eten, zoals ik gehoopt had.

Maar het is ook wel goed om even een uurtje mijn oudste tot mezelf te hebben. Zo heeft zij de kans mij precies te vertellen wat haar bezig houdt en haar wensen voor haar shower en meer. We frissen ons thuis op en gaan dan op weg naar Viet Aroma.

Ricks auto staat achter mijn van en ik besluit eindelijk eens mijn vreemde angst opzij te zetten en Ricks BMW i3 naar Vienna te nemen.  Dit is voor het eerst dat ik in deze auto rijd.  Het is natuurlijk helemaal niet moeilijk, waarom ik die tegenzin had is me nu een raadsel!

Bij het restaurant bestel ik kip spiesjes met hun loempia en salade en Katja een roergebakken gerecht met garnalen wat er ook erg lekker uitziet. Zoals ik al dacht heeft Katja me heel wat te vertellen en ik ben blij dat we dit uurtje samen even hadden.
Thuis is Rick inderdaad helemaal verbaasd dat ik zijn auto nam. Zij zijn net terug uit het zwembad.  Om de een of andere reden dachten zij dat wij daar terug zouden komen, maar dat was dus nooit de bedoeling.

We ontspannen een paar uurtjes thuis en laten de honden lekker in de tuin rennen.  Ik lees in mijn hangmatstoel en het is werkelijk heerlijk weer.  Ik zou hier in slaap kunnen vallen, maar de honden spelen niet bepaald stil. 
Katja en Kevin, als bierliefhebbers, willen graag naar de Caboose Brewing Company vlakbij.  Het is een gezellige microbrouwerij in ons stadje.  Katja en Kevin nemen een flight met vier bieren, Rick een donker bier en ik een wit biertje.  We genieten er met wat gerookte zalm pate buiten van.

Het is gezellig en er zijn heel wat honden.  Zowel Django als Orion zou het hier niet goed doen, helaas. We zijn toch wat jaloers met al die rustige honden, hoe lief de onze ook zijn. Gelukkig kunnen ze het samen over het algemeen wel goed vinden.

Saskia heeft de middag met een vriend, die haar nog voor ze vertrekt wilde zien, doorgebracht. Als iedereen weer thuis is rijden we Vienna weer in. Daar nemen we plaats aan het tafeltje dat ik heb gereserveerd op het terrasje van Sushi Yoshi.

Katja's grote wens was sushi vanavond en die wordt dus bewaarheid.  Ik ben dol op hun per stuk of halve rol methode van bestellen.  Ik bestel voornamelijk sashimi en ook een hand rol.  De rest heeft meer sushi. 
Het duurt best lang voor we ons eten krijgen, maar een salade en miso soep zijn gratis erbij en die stillen de eerste honger.  Het is ook gezellig zo met zijn vijven, alleen jammer dat Kai en Bea er niet bij zijn.  Ik geniet in ieder geval met volle teugen en vind het helemaal niet erg dat het allemaal wat langer duurt.
Na het eten vertrekken Katja en Kevin naar het Reston Town Center om wat vrienden te ontmoeten.  De honden spelen opeens schattig samen en liggen daarna vlakbij elkaar te slapen.  Het gevoel is werkelijk net als kinderen, die het eerst niet goed met elkaar kunnen vinden en dan opeens goede vriendjes zijn.

Het is weer zo fijn, al dat leven hier in huis! Jammer dat het altijd maar zo kort duurt.  Maar tot iedereen weer vertrekt genieten we er volop van.

Zondag

Alweer heb ik rare dromen, om de een of andere reden droom ik constant dat mijn tas wordt gesloten en ik mijn credit cards en geld kwijtraak, terwijl de rest met rust wordt gelaten.  Het is zo echt dat ik eenmaal beneden gauw kijk of mijn tas er nog ligt.

Rick en ik zijn ver voor de anderen op, hoewel nog steeds pas tegen negenen.  Alweer is het schitterend weer en voor hier betekent dat vooral lage luchtvochtigheid, want warm is het toch altijd in de zomer.

We rijden Vienna in en halen (ijs)koffies van Starbucks.  Dan gaan we een crepe eten bij Crepe Amour.  Daar is het druk, maar we krijgen nog een tafeltje buiten. Mijn Atlantico crepe met gerookte zalm, cream cheese en spinazie is weer superdun en lekker.

Als we klaar zijn is Katja ook wakker en we nemen haar bestelling mee naar huis. Kevin drinkt alleen zwarte koffie als ontbijt en Saskia gaat een acai bowl halen voor haar ontbijt als ze eenmaal bij haar positieven is.

Rick gaat de voortuin maaien en ik begin aan het op de plaats hardlopen waarmee ik mijn stappen wil behalen.  De honden spelen intussen in de tuin.  We zijn allemaal zo blij dat ze het weer goed met elkaar kunnen vinden (met af en toe een snauw, dat wel).

Als Rick klaar is lopen we, met uitzondering van Saskia, die weer huiswerk heeft, naar het zwembad.  Daar genieten we een uurtje van het koele water en ik doe intussen een gewichtenroutine met mijn watergewichten. Ik voel mijn spieren na afloop dus dat ga ik vaker doen.

Om een uur gaan we huiswaarts en douchen voor we gaan lunchen.  Katja en Kevin hebben Taco Bamba nog niet meegemaakt en de keuze valt daarop.  Kevin bestelt nachos en Katja en Rick taco's.  Ik wil eens een krab tostada proberen en dat is iets wat ik vaker ga nemen, heerlijk!

Met Orion en mijn Kindle verschans ik me daarna op het deck, zodat Katja en Kevin Zorro en Django zonder problemen de auto in krijgen.  Dan is het weer eens tijd om afscheid te nemen.  Gelukkig niet voor lang van Katja, want zij is van plan weer te komen als Kai hier is over een paar weken.

Tijd om boodschappen te doen!  Rick zet mij af bij Whole Foods en Saskia en hij gaan naar Giant. We doen inkopen voor vanavond en meer. Saskia vindt nog een heel aantal dingen, die zij mee wil nemen bij Giant.  Ik heb ook een hele tas van Whole Foods als ze mij weer op komen halen. Ik hoop maar dat haar bagage niet te zwaar gaat zijn!

Na de boodschappen uitgepakt te hebben, vertrekken Rick en Saskia naar Tysons Corner voor nog wat laatste inkopen.  Een half jaar weg is natuurlijk ook best lang, al is Australie ook een modern land waar van alles te verkrijgen is.  Ik ga in mijn hangmatstoel lezen en val bijna in slaap.  Orion houdt me gezelschap

Als Rick en Saskia eindelijk terugkomen zijn ze helemaal enthousiast.  Ik denk dat het is omdat Saskia alles heeft gevonden wat ze wilde.  Het blijkt echter dat ze een verrassing voor mij hebben!

Rick overhandigt me een Pandora tasje en ik vind er een Tinkerbell jurkje en Mickey spacer in.  Dit is al maanden mijn wens voor mijn Disney prinsessen ketting!  Ik ben er super blij mee! Nu heb ik Sneeuwwitje, Assepoester, Doornroosje, Belle en Tinkerbell, zo leuk!

Voor het avondeten hebben we zalmburgers en Saskia een veggie burger.  Saskia eet snel, want Kaylee komt haar helpen met inpakken.  De tijd begint te dringen, nog twee nachten en dan gaat het grote avontuur beginnen!

Rick maakt onze zalmburgers en we smullen er buiten op het deck van.  Die burgers zien er in de winkel altijd zo klein uit, maar uiteindelijk kan ik er maar een van de twee op.  Het smaakt allemaal wel fantastisch.

Kaylee is terug om Saskia te helpen inpakken en ik bel Etihad om een veganistische maaltijd voor Saskia te bestellen.  Dat is geen probleem.  Zo komen mijn oude reisagent vaardigheden nog even van pas.

Over minder dan 48 uur nemen wij afscheid van onze jongste voor de langste reis, die een lid van ons gezin ooit gemaakt heeft! Zij is nerveus, maar ik ook, ze blijft toch mijn baby (en ik merk dat ook aan Rick).  Maar voor de vlucht van Abu Dhabi naar Perth vliegt ze samen met een andere jonge vrouw uit Groot Brittanie.  Dat vind ik al fijner, dat ze niet alleen daar aankomt.

Zo eindigt weer een druk weekend.  We hebben genoten van iedereen, al was het veel te kort.  Ik ben dankbaar voor de goede relatie, die de kinderen onderling en wij met elkaar hebben.  Zoals ik maar al te goed weet is dat niet vanzelfsprekend.

7 reacties:

Yvonne en Rob zei

Altijd zo'n lekker vertrouwd gevoel, bijna het hele gezin bij elkaar. Het was in ieder geval een heerlijk weekend met de kids.
Ik kan me wel voorstellen dat je Saskia gaat missen maar gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg middelen om elkaar af en toe te zien en te horen, ook al is het dan op afstand. Kleine meisjes worden groot 😉

Sylvia zei

Oei, wat snap ik je gevoel over dat Saskia voor een half jaar naar de andere kant van de wereld gaat. Deirdre zit "maar" 800 km verderop en toch mis ik haar en vond ik het spannend om haar te laten gaan, temeer omdat haar Duits niet goed was. Ze zit in een groep van 90 internationale studenten en heeft vrienden (en logeeradressen😉) voor het leven gemaakt. Leuk dat Katja haar zus gedag kwam zeggen. Sterkte morgen op het vliegveld!
Groetjes Sylvia

Anja L. zei

Wat fijn dat Saskia niet helemaal alleen hoeft te vliegen, is toch een fijn idee.
Gezellig dat Katja ook nog gedag kwam zeggen. Gelukkig is de band goed tussen alle kinderen.
Ik vind het ook altijd leuk om naar mijn zus te gaan.

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad. En wat een leuke verrassing van Rick.
Fijn dat de honden het nu samen goed kunnen vinden.
Geniet van de laatste dag met Saskia voor haar grote avontuur.

Hoe gaat het met Rick zijn vader?

Groet, Bea

Anoniem zei

Onze nichtjes zijn ook een half jaar in Australië (Perth) geweest (cursus Engels) Ze woonden toen ook in een huis met allemaal andere studenten. Super leuk vonden ze het! Ze hebben toen een dagboek bijgehouden op 'waarbeniknu'.
Marjon

Anoniem zei

Gezellig nog even met zijn allen, voor zover mogelijk. Wij missen ook altijd Cathy en haar man bij dergelijke gelegenheden. Helaas zal dat altijd zo blijven want even overkomen vanuit Las Vegas is nu eenmaal lastig.
Spannend voor Saskia nu haar grote avontuur morgen gaat beginnen. Ik hoop dat het gewicht van haar bagage niet de limiet te boven gaat. Ik sta altijd perplex als ik sommige mensen zie met van die super grote tassen en die dan rustig boven in het vak gooien. Voor jouw koffer, netjes cabin seize is vaak geen plek.
Ik wens jullie sterkte met het afscheid en denk maar zo over ruim 5 maaanden zien we elkaar weer. Tussentijds bellen ( lastig wellicht door het grote tijdverschil ) skypen of what's appen. Voor Saskia hele fijne reis, geniet van je nieuwe omgeving en vrienden die je er vast zal maken. Succes met de studie down under.Petra jij kan alvast uitkijken naar de dag dat Kai naar jullie komt. Heerlijk is dat toch.
Nogmaals sterkte, liefs
Wil

Petra zei

@Yvonne - Nou, zeker! Ik denk dat ze na dit halve jaar nog een portie volwassenheid erbij krijgt.

@Sylvia - Ik ben ervan overtuigd dat Saskia ook leuke contacten gaat leggen. Hopelijk komt ze niet met alleen Amerikaanse studenten terecht.

@Bea - Met Ricks vader gaat het naar omstandigheden goed. Hij krijgt om de drie weken immunotherapie en hopelijk blijft dat helpen.

@Marjon - Ik denk ook dat Saskia het leuk gaat vinden. Het is nu natuurlijk wat onwennig.

@WIl - Gek genoeg heb ik minder moeite met haar ver weg te weten dan Rick volgens mij. En ja, ik zie erg naar Kai's bezoek uit. Ik heb Saskia ook voorgehouden dat vijf maanden voorbij zullen vliegen.