Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 27, 2017

Weer een afscheid van een vriendin en Kai is hier!

Opgewonden word ik wakker, Kai is al onderweg hierheen! Op mijn Flight Aware app zie ik dat hij zelfs al bijna boven Noord-Amerika is.  Hij vliegt eerst naar Philadelphia en dan naar Baltimore waar wij hem op zullen halen.


Rick vertrekt naar zijn werk en ik vond die tosti van gisteren zo lekker dat ik hem ook als ontbijt maak.  Dat met een kop koffie en een glas groen sap is een zeer smakelijk ontbijt.

Het is weer zo lekker buiten dat ik besluit een uur op de plaats te gaan hardlopen op het deck.  Dat is best inspannend en ik heb na afloop flinke zin in het zwembad te springen!
Onze vlinderstruik zit vol Eastern Tiger Swallowtails, zo mooi!

Gauw kleed ik me in bikini en doe zonnebrandspray op. De baan is vrij en het water voelt koeler dan voorgaande dagen, lekker verfrissend.  Na een halve kilometer vraagt een meisje of ze ook in mijn baan mag zwemmen.  In de andere baan zwemmen inmiddels ook twee mensen dus prima.

Een half uurtje later heb ik mijn 33e kilometer dit seizoen erop zitten.  Eigenlijk zou ik langer willen blijven, maar de tijd gaat te snel!  Ik haast me naar huis en douche.  Tijd om mijn haar te drogen heb ik niet dus doe het maar gauw in een paardenstaart.  Dat is 's zomers lekker makkelijk.

Voor True Food Kitchen tref ik Lia op een bankje. We vragen een tafeltje op hun terras voor deze laatste lunch samen voor Lia terug naar Nederland verhuist. Ik zie meteen een favoriete combinatie salade op het menu, watermeloen en tomaat met geitenkaas, amandelen en witte balsamico.

Als ik die bestel vraagt de serveerder of dat alles is en hij kijkt er bedenkelijk bij.  Ik vraag of het maar heel weinig is en dat vindt hij wel.  Omdat ik er best lang op moet teren vanmiddag besluit ik er een kop groentesoep bij te bestellen.  Het smaakt allemaal zeer goed.

Lia en ik kletsen gezellig, maar helaas kan ik het niet te lang maken, omdat we naar Baltimore moeten.  Lia en ik nemen afscheid en aangezien zij maandag permanent terug verhuizen weten we niet wanneer we elkaar weer zullen zien. Gelukkig is daar Facebook!

Op weg naar huis haal ik gauw wat knauwlekkernijen voor Orion bij Pet Valu.  Hij moet vandaag nogal wat tijd in zijn bench doorbrengen en dan wil ik dat hij wat te doen heeft (hoewel hij volgens mij gewoon slaapt).

Ook gooi ik de van vol bij het Safeway station.  Ik heb tien cent korting en betaal maar $2,03 per gallon! Zo hebben we zeker genoeg voor het geval het verkeer slecht is of we in het ergste geval naar Philadelphia moeten om Kai op te halen (er worden onweersbuiten voorspeld).

We vertrekken om twee uur en nemen dus twee uur voor een rit, die gewoonlijk maar drie kwartier moet duren.  Het verkeer 's middags is echter vreselijk en het duurt meer dan anderhalf uur voor we bij BWI, het vliegveld van Baltimore, aankomen.

Online houden we bij wanneer Kai aan zal komen en we moeten een half uurtje wachten voor we hem naar buiten zien komen.  Omdat hij in Philadelphia al door de douane is gegaan kan hij zo doorlopen hier.
Hij is er weer (even)!!

Het is zo ontzettend fijn Kai weer te kunnen knuffelen!  We hoeven niet lang op zijn bagage te wachten en dan kunnen we huiswaarts.  We komen wel af en toe in langzaam rijdend verkeer terecht, maar zien de andere kant op mijlenlange files.  Gelukkig dat Kai voor het echt spitsuur aankwam!

Thuis blaft Orion even tegen Kai, maar hij heeft al gauw door dat het zijn grote vriend is. Vrijwel meteen daarna zijn ze weer de beste vrienden.  Ik hoop dat Kai Orion weer wat tricks kan leren, hoewel ik hem zomaar "play dead" heb geleerd waar ik erg trots op (en Orion doet dat zo schattig)!

Kai's keuze voor ons avondeten is Japans.  Rick gaat voor hem en mij eten halen van Yama en voor zichzelf Grieks van Plaka Grill (daar is Kai niet dol op). Intussen rommelt het vervaarlijk buiten, maar het blijft droog!  Om ons heen zeker niet als ik op de radar kijk!

De sushi smaakt lekker en na het eten kijken we, de mannen liggend op de bank en grond, lui tv. Om een uur of negen houdt Kai het voor gezien en gaat naar bed. We gaan genieten van de komende twee weken!  Hij heeft gewoon zin om lekker thuis te zijn en weer het Amerikaanse leven even mee te maken.

6 reacties:

Yvonne en Rob zei

Fijn dat Kai er nu is, kunnen jullie lekker genieten van twee weken quality time met je kind.
Mooi die vlinders in je tuin, prachtig!
Veel plezier!

Anja zei

Fijne weken samen met Kai, geniet ervan!

Anja L. zei

Fijn dat Kai er weer is. Lekker genieten de komende weken.

Marion2 zei

Wat heerlijk dat Kai er is! Ik kan me goed voorstellen dat hij gewoon
weer eens even thuis wil zijn. Heel veel plezier de komende weken!

Anoniem zei

Geweldig om Kai even bij je hebben.
Ik weet dat je er volop van gaat genieten.
Fijn weekend, Bea

Petra zei

@Yvonne - Ja, die zwaluwstaartvllinders zijn allemaal heel mooi.

@Anja - Gaan we doen

@Anja - Zeker!

@Marion - Dank je!

@Bea - Jij ook een fijn weekend!