Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 20, 2017

Wel een serieuze hittegolf nu!

Om half zes worden we gewekt door een sms van Saskia over haar sim kaart in Australie. Ze is dus in Perth aangekomen en nog steeds klaarwakker! Rick antwoordt en daarna kunnen we beiden de slaap niet meer vatten.

Toch blijven we langer liggen en ik hoor Orion op een van zijn hoefjes knauwen.  Om kwart over acht komt hij met zijn koele neus eens kijken of wij nog leven.  Er is geen betere manier om gewekt te worden dan door een schattige hondensnuit.

Rick gaat naar beneden en ik kleed me in bikini.  De koffie pruttelt als ik beneden kom en ik schenk een kop in.  Als ontbijt drink ik een glas Power Green sap, zo lekker!  En natuurlijk een cracker met de heerlijke geitenkaas.

Rick moet zijn auto verzetten, want ik wil naar Lifetime voor mijn aqua klas.  Daar kom ik precies op tijd aan, grijp de "gewichten" en noedel en neem mijn plaats in in het zwembad.  Hier heeft iedereen zijn of haar plek.  Ik zou dieper willen, maar dat is al ingenomen door oude gedienden.

Christy's klas vind ik het leukst, denk ik. Zij gaat dit keer ook zelf het water in met ons en ze doet veel gewichten, wat ik ook fijn vind, want dan gaat het uur sneller. Voor ik het weet is de klas voorbij en loop ik nog nat terug naar de van.  Dit is lekker makkelijk in de zomer, ik moet nog kijken hoe het gaat als het kouder wordt.


Het is inmiddels al ver over de dertig graden.  Toch neem ik Orion mee voor een flinke wandeling, ik heb mijn stappen nodig.  Hij vindt het prima en ik blijf zoveel mogelijk in de schaduw. Toch hijgt Orion enorm als we weer binnen zijn.  Ik vrees dat het toch te heet is voor hem en ook voor zijn pootjes op het asfalt en cement.

Natuurlijk zorg ik dat er genoeg water is, maar ik hoorde op de radio dat een Weimaraner in deze omgeving overleed nadat zijn vrouwtje met hem hardliep in dit weer.  Dat maakt dat ik extra voorzichtig ben.  Ik zie mensen met honden hardlopen in het heetst van de dag en vrees dan voor de honden!

Het voelt namelijk als 38 graden, ondanks dat het "maar" 31 graden is.  De luchtvochtigheid is heel hoog op het moment. Ik kan er goed tegen, maar zou willen dat ik minder transpireerde, het maakt dat ik er constant als een verzopen kat uitzie!

Orion gaat gedwee in zijn bench en ik naar het centrum van Vienna.  Daar gooi ik de van vol voor maar $1,89,9 per gallon (bijna vier liter)!  Super goedkoop natuurlijk, ik klaag helemaal niet!

Bij het postkantoor verstuur ik de Disney gemeneriken postzegels naar Nederland en sta er weer eens versteld van hoeveel dat kost. Ik krijg best vaak vragen of ik dingen op wil sturen, maar ik doe dat echt alleen nog voor mensen, die ik goed ken. Jammer, want het zou zo leuk zijn dingen uit te wisselen of zo.

Voor mijn lunch ga ik naar Chopt. Daar probeer ik toch maar eens de nieuwe bowl, genaamd Sweet Corn Quinoa Bowl, maar ik maak hem zoals ik hem lekker zal vinden.  Ik vervang een paar dingen en smul er thuis op het deck van.  Het is bijna zo lekker als de Melrose grain bowl.
Ook een leuke rode bezoeker

Orion vindt het buiten niets meer en ik wil naar het zwembad. Even overweeg ik hem los te laten binnen, maar hij terroriseert de katten.  Met een speeltje vol kaas gaat Orion gewillig zijn bench in.

In het zwembad trek ik mijn veertig baantjes en ga dan weer huiswaarts.  Ik heb een afspraak bij Pro Nails 3.  Daar maakt Mindy mijn nagels weer keurig en heb ik nu donkerroze glitternagels, zowel op mijn tenen als op mijn vingers.  Ik ben er zeer tevreden over, al kan ik niet de juiste foto krijgen met het volle effect.

Bij Safeway haal ik kattenbak grit, want Saskia's katten maken dat de kattenbakken vaker verschoond moeten worden.  Ook neem ik wat andere spullen mee, als ik hier toch ben.
Terwijl ik op het groene licht wacht

Jammer genoeg voor Orion heb ik wel even tijd om in de tuin te spelen met hem, maar dan haalt Chris me op om naar ons maandelijkse happy hour te gaan.  Bij Red Galanga dit keer, maar de persoon, die dat aanraadde kon op het laatste moment niet.

Chris en ik weten dus niet of er meer mensen zullen komen.  Opeens is daar Susan, die ik niet heel goed ken.  Dan is het wel opeens heel leuk om maar met een klein groepje te zijn, want ik vind Susan erg leuk en zo leren we elkaar beter kennen. We blijken allemaal een liefde voor historische fictie gemeen te hebben.

Intussen genieten we ook van wat sushi en ik bestel een spring roll, het best te vergelijken met een loempia, maar veel kleiner en met veel meer groentes.  Het smaakt allemaal zeer goed.

Opeens komen Michael en Denise toevallig ook binnen en die kennen we allemaal.  We kletsen wat en dan gaan Susan en Chris huiswaarts, terwijl Rick zich bij ons voegt.  We hebben een gezellige maaltijd met Michael en Denise.  Dit vind ik nu zo leuk aan Vienna!

Katja en Kevin hebben hun verlovingsfoto's nu en die zijn heel mooi geworden!  Katja's jurk doet ons wel wat aan Delfts Blauw denken.  Ik vind er zoveel heel lieve foto's tussen zitten! Als je mijn Facebook vriend bent kun je het album zien. Hier een paar voorbeelden:



Saskia is aan haar eerste volle dag Australie begonnen en zo te lezen vol goede moed.  Ze verkent haar omgeving en het klinkt allemaal prima.  We hebben avontuurlijke kinderen, dat is zeker!

7 reacties:

Anoniem zei

Geweldige foto's van Kevin en Katja. Saskia is veilig geland en dat zal jullie gerust stellen.Heeft ze nog last van een jetleg ?
Wat een temperatuur bij jullie.ik kan er beslist niet meer tegen. Heb de nodige vakanties in Las Vegas doorgebracht maar de zomermaanden zijn daar altijd zo verschrikkelijk warm, rond de 40 , en dat zeker 5 maanden achter elkaar. Dat is niet te harden.
Zelfs Cathy die er toch al jaren woont, vindt het veel te warm. De honden hoeven ze nooit uit te laten want ze kunnen vrij rond lopen in hun grote tuin. Zij zoeken al snel de koelte van binnen op na hun behoefte te hebben gedaan.
Groetjes en fijn weekend,
Wil

Petr@ zei

Prachtige foto's van Katja en Kevin. Die jurk staat haar heel goed. Is dat gebruikelijk, verlovingsfoto's? En waar dient dat dan voor of ik het 'gewoon voor hunzelf?

Fijn dat Saskia de lange reis achter de rug heeft en veilig is aangekomen.

Anoniem zei

Met zulke temperaturen zou ik me binnen verschansen, ik kan er steeds minder tegen de hitte.
Jij kunt er duidelijk goed tegen als ik lees hoe actief je dag was.
Leuke foto's van 't aanstaande bruidspaar!

Je zou als je dingen opstuurt naar Nederland de ontvanger kunnen laten betalen voor het verzenden ervan...
En je zou er zo een thuisbedrijfje mee kunnen beginnen; Amerikaanse artikelen op aanvraag naar het buitenland sturen, ideetje ;-))?
Fijn weekend,
Lian

Anoniem zei

De foto's van Katja en Kevin zijn heel mooi geworden. Een leuk stel.
Wat een gedoe met Saskia en dan 320 dollar voor een koffertje. Schandalig.
Toevallig was er van de week een item op tv over de belachelijke prijzen voor een incheck koffer.
Sterkte met de hitte.
Groetjes, Bea

Sandrah zei

Wat een leuke foto's. Ze zien er niet zo geposeerd uit, maar alsof ze spontaan genomen zijn. Erg mooi!

Fijn dat Saskia veilig is aangekomen. Ze zal haar draai vast gaan vinden. Hoe gaat het nu als zij over een half jaar weer terugkomt? Kan zij dan weer gewoon instromen in haar studiejaar? Of gaat dan alweer het nieuwe semester van start?

Succes met de hitte!

Sandra

Anoniem zei

De foto's van Katja en Kevin zijn erg leuk en spontaan. Het is een leuk stel en ze zien er zo gelukkig uit.
Wij hebben bij een bruiloft van onze zoon ook de hotel kamers van te voren gereserveerd, het kwam goed uit want we konden kiezen tussen allemaal op 1 floor, of een gedeelte van het hotel. Iedereen was er heel blij mee, we kregen ook een goede korting van het hotel.
Het is allemaal wel een heel gedoe om alles zo van te voren te reserveren, maar gasten en familie die van een goede afstand komen zijn er erg blij mee.
Groetjes, Ida

Petra zei

@Wil - Orion heeft ook onze tuin, maar hij vindt dat niet leuk alleen.

@Petra - Ja, verlovingsfoto's zijn vrij traditioneel om te laten maken. Het is gewoon voor henzelf

@Lian - Nah, een kennis heeft zo'n bedrijfje, maar ik heb daar geen behoefte aan. Jij ook een fijn weekend!

@Bea - Inderdaad, ik was echt razend, voor anderhalve kilo!

@Sandra - Ze gaat bij terugkomst in januari verder met haar studie bij VCU. Dit semester telt ook mee.

@Ida - Het moeilijkste is te weten hoeveel mensen zullen komen, maar we houden alvast een aantal kamers vast.