Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, augustus 24, 2017

Dagje Long Beach Island, trouwlocatie en strand

Het werd gisteravond laat en daardoor blijven Rick en ik tot een uur of negen liggen.  Ik ben nota bene eerder op dan Rick en dat zegt wat! Katja sms-t dat zij ook wakker is en wij maken ons klaar om op pad te gaan.

Onderweg naar Katja (Kevin is al naar zijn werk) halen we koffies en ontbijt voor ons drieen bij een Starbucks drive thru.  Dan halen we Katja en Django op en eten en drinken op weg naar het park waar we met Django gaan wandelen. 

Bij dit Spring Lake Park zijn wij vorig jaar ook geweest en hier hebben Katja en Kevin een aantal van hun verlovingsfoto's laten maken.  Het is dan ook erg idyllisch gelegen met een meertje en rustieke (maar nieuwe) bruggen daarover.  We lopen een stuk, maar veel tijd hebben we niet dus het hele meer gaat vandaag niet lukken.


We brengen Django terug naar het appartement en gaan dan op weg naar Long Beach Island.  Dit is een lang eiland langs de kust van New Jersey.  Precies aan de ingang ligt het complex waar Katja en Kevin hun bruiloft zullen hebben. 

Een maand of zo geleden kreeg Katja een email dat de locatie, die zij geboekt hadden, eerder zou kunnen beginnen met de constructie van een hotel daar als Katja en Kevin (en zoals we vandaag horen nog negen andere toekomstige bruidsparen) bereid zouden zijn naar een andere locatie te verhuizen.

Daarmee kwamen allerlei toezeggingen om het ze de moeite waard te maken.  Katja en Kevin moesten hun datum wel veranderen, maar wat ze ervoor in de plaats kregen maakt dat het helemaal waard.  Wat dat dan is gaan wij vandaag zien en hebben een afspraak om een uur voor een rondleiding.

Keurig om net voor enen rijden we de parkeerplaats van de Mallard Island Yacht Club op.  Daar wacht Kevins moeder ons al op.  We lopen de enorme hal in en zijn meteen overdonderd, wat een warme en gezellige, maar ook sjieke aangelegenheid!

Danielle komt ons begroeten en geeft ons een rondleiding onderwijl vertellend hoe het allemaal zal verlopen die dag.  Katja en Kevin willen op het strand trouwen wat hier vijftien kilometer vandaan is (we gaan dan met busjes daarheen), maar ze kunnen ook kiezen hier hun ceremonie te hebben.  Ik zie aan Katja dat ze begint te twijfelen, want dit is veel meer prive en er is ook een strandje voor foto's.


In ieder geval is het hier een alternatief in geval van slecht weer.  Het is dan wel augustus en eigenlijk vrijwel altijd mooi zomers dan, maar Rick en ik zijn ook in augustus getrouwd en hadden die ene zeldzame regendag die maand.  Je weet het dus nooit.

Na de ceremoniele ruimte, helemaal aan het water, te hebben laten zien neemt Danielle ons mee naar binnen.  Alles is even prachtig, van de grote eetzaal, die ook lekker licht is met zicht op het water, tot de enorme dansvloer en de veranda's waar gasten een drankje en hapje kunnen genieten.  Met open monden lopen we overal langs!



Dan neemt Danielle ons mee naar boven naar de gastenkamers. Ook die zijn stuk voor stuk super de luxe (er zijn er tien die tussen de directe familie worden verdeeld door Katja en Kevin).  Als laatste gaan we naar boven naar de bruidssuite.

Mijn hemel, zelfs in films heb ik zoiets nog nooit gezien!  Hij is zo groot als een appartement met verscheidene kamers!  Er is een dubbel douche waar wel tien mensen in zouden kunnen.  Er is een heel gedeelte voor haar en make up.
De helft van die dubbele douche!


Zoek de Rick

Het bed staat op een marmeren verhoging omringd aan vier kanten met goudkleurige gordijnen, koningen en koninginnen zouden zo slapen!  Er zijn een keukentje en allerlei zitruimtes plus een balkon, alles natuurlijk met uitzicht op het water. 

Kevin is intussen tijdens zijn lunchpauze ook even gekomen en natuurlijk is iedereen wild enthousiast.  Dit wordt een sprookjesbruiloft waar ze gewoonlijk tienduizenden dollars meer voor hadden moeten betalen dan voor hun oorspronkelijke locatie.  Zo ontzettend leuk voor ze en geen wonder dat ze de datum er graag voor verzetten!

Als we alles gezien hebben nemen we afscheid van Kevins moeder en Kevin, die geen van beiden tijd hebben om mee te gaan lunchen.  Voor de lunch rijden we Long Beach Island op naar de Sea Shell Resort and Beach Club.

Daar krijgen we een tafeltje met zicht op de duinen en hun zwembad.  Het menu is lekker en ze hebben sushi.  Ik neem dus een sushi roll met zalm, komkommer, avocado en meer.  Katja neemt een poke bowl en Rick een kip met kaas sandwich.  Het smaakt ons allemaal prima.

Rick heeft intussen kaartjes gekocht om het strand op te gaan.  Katja en ik hebben onze bikini's al aan en Rick verkleedt zich in de van.  We hebben strandstoelen en een parasol mee en gaan genieten van het lekkere weer.  Met dertig graden en een verkoelend windje is het werkelijk heerlijk vertoeven!

De oceaan is mooi blauw en natuurlijk gaan we zien hoe het water aanvoelt.  Ik vind pootje baden genoeg, want ik ben heel eerlijk gezegd bang van harde golven.  Rick en Katja gaan wel zwemmen.

Intussen zet ik mijn stoeltje in de ligstand en kijk uit over het water.  Ik zie een paar dolfijnen langs zwemmen en als Katja en Rick terugkomen wijs ik ze waar ze zijn.  Dat blijft toch altijd bijzonder.

Al lezend en kletsend loopt het opeens tegen zessen. We beginnen trek te krijgen en Katja en ik moeten plassen.  Gelukkig kan dat nog in het restaurant waar we geluncht hebben terwijl Rick zich weer in zijn korte broek kleedt.

Katja heeft The Old Causeway op de weg terug uitgekozen om te gaan eten.  Daar is echter een wachttijd van anderhalf uur voor een tafeltje en daar hebben we geen zin in.  Gelukkig weet Katja ook nog een leuk restaurant aan het water verder op weg naar huis.

Bij Latitudes in Forked River krijgen we een tafeltje met zicht op de zonsondergang.  Het is er gezellig met live muziek. Het eten is okay, maar jammer genoeg niet zo lekker als het zou kunnen zijn.

Mijn oesters zijn wel lekker vers, maar de kreeft en garnalen in mijn (verder wel lekkere) pastagerecht zijn zo ver doorgekookt dat het bijna een misdaad is.  Ik heb kreeft nog nooit zo taai en droog gegeten.  Voor een visrestaurant is het echt erg!

Ricks voorgerecht zijn de knapperige aardappelschillen met kaas en bbq saus en alweer heel ver doorgekookte garnalen.  Toch best lekker en Katja vindt haar sushi voorafje ook prima.  Katja's burger ziet er goed uit en Rick vindt zijn reuben (een sandwich met pastrami, kaas en zuurkool, brr!) te eten.

Duidelijk is dit geen culinair hoogstandje hier, maar de ambiance en het uitzicht maken alles goed. Ze krijgen twee en een  halve ster van de vijf op Yelp en daar ben ik het wel mee eens wat het eten betreft.  We hebben veel beter gehad in soortgelijke restaurants.

Onderweg naar Katja's appartement haalt Rick nog wat bier om in onze hotelkamer te genieten.  Het loopt alweer bij tienen dus we leveren Katja af en nemen afscheid van Kevin om vervolgens door naar het hotel te rijden.

Daar ontspannen we, Rick kijkt een film en mijn "ontspanning" is dit blog schrijven.  Toch vind ik het altijd weer leuk, want het doet me de dag herleven en vandaag was er een met een sterretje! Ook zoveel "tastbaarder" is Katja's bruiloft nu we weten waar die plaats zal vinden!

12 reacties:

Sandra zei

Wat een prachtige locatie!!!! Gaat vast fantastisch worden. Ben benieuwd of Katja daar trouwt of op het strand. En hoe zal hun bruidstaart er uit zien?

Anoniem zei

Dit is echt droom lokatie om te trouwen! Wanneer gaan ze trouwen volgend jaar?
Jammer dat het avond eten wat tegenviel.

Groetjes
Susan

Yvonne en Rob zei

WoW!!! Schitterend de trouwlocatie!! Zo uit een film, prachtig!!
En wij krijgen zomaar een "sneak preview" geweldig 🤗
Dat wordt een trouwdag om nooit meer te vergeten💑

Caro zei

Wat een toplocatie, de huwelijksdag zal een sprookje worden! Ik zit echt met open mond te kijken.

Sonja zei

Wow wat een droom locatie, dit komt uit een sprookje. Alles is even mooi, ik heb nog nooit zo´n bruidssuite gezien!

Petr@ zei

Wat een prachtige trouwlocatie! Net een sprookje:)

Sophie zei

Wat een prachtige trouwlocatie! Wat een uitzicht! En de suite is ook prachtig. Daar gaat ze zich zeker voorbereiden de dag zelf? Dat gaat ongetwijfeld hele mooie foto's opleveren (ik als bruidsfotograaf vind dat altijd een mooi moment, vaak met de moeder en de dochter samen).

Veel voorbereidingsplezier!

Anoniem zei

Zo zeg, dat is een locatie om van te watertanden!! Wat een 'gelukje' dat de vorige locatie kwam te vervallen! Deze locatie ziet er uit als een filmset, geweldig!
Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

WOW WOW, wat een locatie. Dat wordt een sprookjes dag.
Groetjes, Bea

Anoniem zei

Een droomlocatie. Daar wil je toch met alle plezier je vorige plan voor laten schieten.
Alles is gewoon compleet. Je zou haast denken was het maar zover.
Groetjes Wil

Sandrah zei

WOW! Wat een geweldige locatie! Mijn mond valt open bij de foto's. Ze mogen wel oppassen dat ze niet verdwalen in de bruidssuite. :)

Sandra

Petra zei

@Sandra - Ken je de Cake Boss? Zij krijgen hun cake daarvan!!

@Susan - Ze gaan 3 augustus volgend jaar trouwen

@Yvonne - Dat denk ik ook, bofkonten dat het zijn!

@Caroline - Wij ook gisteren!

@Sonja - De meeste mensen denk ik niet, zo enorm!

@Petra - Inderdaad!

@Sophie - Ja, met een beetje geluk mogen we er om half tien 's ochtends al in!

@Henny - Zo waanden we ons ook echt gisteren!

@Bea - Dat denk ik ook!

@Wil - Dat is precies wat Katja gisteren verzuchtte, maar dan is ook zo snel weer voorbij

@Sandra - Ha ha, dat was het grapje gisteren of dat ze verstoppertje kunnen spelen