Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 28, 2017

Een "koele" maandag

Dat het maandag is weet ik als Ricks wekker om tien over zeven afgaat.  Hij staat op, maar ik heb daar nog geen zin in.  Voor ik het weet is het half negen en zijn Rick en Orion weer boven.  Nu moet ik er ook aan geloven en sta op.

Tot mijn verrassing is het maar negentien graden buiten!  Dat is wel heel koel voor augustus.  Toch lekker genoeg om buiten te eten.  Ik besmeer een paar meergranen crackers met geitenkaas en heb er een flesje turmeric, gember en meer groentesap bij.  Erg lekker allemaal!


Sharon vroeg of we de personal training vandaag om kwart voor elf kunnen doen in plaats van tien uur.  Maakt mij niet veel uit, dan doe ik mijn cardio wel voor de personal training. Om kwart voor tien sta ik me uit te sloven op de ARC trainer.

Tot mijn verrassing staat Sharon om tien uur toch naast me.  Zij is eerder klaar met haar afspraak dan gedacht.  Ik vind het ook prima om mijn cardio na personal training te doen. Sharon heeft weer een uitdagend half uur voor mij bedacht.  Na afloop rolt ze mijn schouders ook nog even, wat hard nodig is.

Na nog drie kwartier cardio loop ik weer naar buiten.  Daar is het ietsje warmer, maar ik weet nog niet of ik wel wil gaan zwemmen vanmiddag. Jammer genoeg zijn de scholen begonnen en gaat het zwembad pas om vier uur open.  Aan de andere kant is het dan misschien ook warmer, ik laat het er maar vanaf hangen.

Thuis lijn ik Orion aan voor zijn wandeling en daar gaat hij zoals altijd heel graag voor mee. Ik word een beetje droevig als ik het gesloten zwembad zie.  Nog een week en het wordt weer tot eind mei volgend jaar gesloten.  De zomer is me weer veel te snel voorbij gegaan!

Als lunch maak ik weer een tosti van rozemarijn brood en Goudse kaas met een kop gazpacho.  Ik kan echt van ieder hapje gesmolten kaas genieten, zo lekker! Ik hoop dat Whole Foods de Souper Girl gazpacho nog lang zal hebben dit seizoen.

Nog steeds sta ik met mezelf in tweestrijd of ik zal gaan zwemmen.  Even overtuig ik mezelf ervan dat dan maar binnen bij Lifetime te gaan doen, maar onderweg wordt het weer zonnig en het is 26 graden. Voor ons is dat koel, maar ik bedenk me dat dat in Nederland een zomerse dag zou zijn.

In plaats van naar Lifetime ga ik dus naar Whole Foods om avondeten te halen. Vandaag is de eerste dag dat Whole Foods van Amazon.com is. Zij beloofden meteen kortingen en die zijn er inderdaad. Maandag kun je een maaltijd (vlees of vis met twee bijgerechten) voor $12 kopen hier en daar maak ik gebruik van.

Thuis raap ik mijn moed bijeen en loop naar het zwembad zodra het om vier uur opent.  Ik ben absoluut de eerste en heb het hele bad voor mezelf.  Ik weet dat ik er maar beter meteen kan inspringen, anders gaat het niet meer gebeuren.

Het water is koel met vijfentwintig graden, maar na een paar baantjes is het aangenaam.  Pas als ik aan de laatste tien baantjes bezig ben komt er iemand naast me zwemmen.  Ik heb er weer een kilometer opzitten, nog drie en dan heb ik mijn doel bereikt. 
In het zonnetje droog ik wat op, maar als die weg is wordt het echt erg koel.  Ik ga naar huis en probeer nog op het deck te zitten, maar ook dat is me te koud.  Misschien is het ook wel vermoeidheid, want ik heb heel wat gesport vandaag. Rick vindt het in ieder geval helemaal niet koud als hij thuiskomt.

We hebben zalm met allerlei groentes als avondeten.  Het smaakt lekker, maar ik kan maar niet warm worden.  Rillend eet ik mijn avondeten en Rick vraagt zich af of ik ziek aan het worden ben, maar ik voel me verder goed.  Zonder airconditioning en met mijn laptop op schoot is dat koude gevoel eindelijk weg.

Mijn voeten gaan omhoog en met een tevreden knauwend hondje ga ik tv kijken. Helaas ziet de weersverwachting voor morgen er niet goed uit en ik hoop echt de laatste drie kilometer zwemmen nog vol te maken voor het zwembad dicht gaat.  Ik denk wel dat het gaat lukken.

3 reacties:

Anja L. zei

Dat zou jammer zijn als je het net niet gaat halen!
Als ik veel gesport heb krijg ik het ook altijd heel koud, zelfs in de zomer zit ik dan met een kleedje over mijn voeten om warm te worden (een kat op schoot wil ook helpen).

Anoniem zei

Oh, dat rillen na het zwemmen herken ik zo! Hier is het zwembad wel tien graden (fahrenheit) kouder dan het 25 m bad op Robins, en de eerste paar keren kon ik maar niet warm worden. Ik was zelfs tijdens het zwemmen aan het rillen. En dan word ik de rest van de dag ook niet meer warm.
Ik vind je streven om 50km te zwemmen zo leuk! Ik zit helemaal mee te hopen dat je het gaat lukken :)

Judith

Petra zei

@Anja - Ik ben vastberaden de vijftig kilometer te halen! Morgen en overmorgen misschien anderhalve kilometer zwemmen, ik ben er nu zo dichtbij!

@Judith - Misschien is je lichaam dan zo hard aan het werken om warm te voelen in het water. Ik ben vastbesloten, hoor, ik moet die vijftig kilometer volmaken!!