Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, augustus 11, 2017

Een rustige dag thuis

Het is wat somber buiten en ik blijf lekker doezelen nadat Rick naar beneden gaat met Orion. Het is nog wel droog en een lekkere temperatuur.  Dit is voor ons doen een "koele" augustus tot nu toe, maar dat betekent vooral temperaturen van boven de vijfentwintig, in plaats van boven de vijfendertig graden.

Kai is intussen in Italie aangekomen en Bea's moeder haalde hem van het vliegveld. Bea heeft een zomerbaan dus moest wachten tot na haar werk om hem te zien.  Kai schrijft dat hij weer erg blij is zijn geliefde weer te zien.  Helemaal goed, dus.

Daar komt Kai in Bologna aan

Als ontbijt maak ik weer crackers met kaas en een glas groentesap.  Ik ben vandaag wat langzamer en voor ik het weet is het tijd om naar de sportschool te gaan. Ik warm daar even op en dan komt Sharon me halen voor personal training.

Het halve uur gaat snel en alle spiergroepen komen aan bod.  Dat is goed want het helpt tegen de pijnen, die ik had bij het opstaan.  Na afloop doe ik nog bijna een uur cardio op de ARC trainer om mijn stappen bijeen te krijgen.

Dan haal ik Orion op thuis en maak een wandeling met hem.  Hij vindt dat heel leuk, want hij krijgt constant snoepjes toegeworpen.  Een jongetje fietst vlak langs ons, maar Orion is meer geinteresseerd in zijn lekkernijen.  Het werkt goed zo!

Voor de lunch ga ik naar Whole Foods, want ik heb toch wat nieuwe kaas en andere boodschappen nodig.  Ik neem gazpacho en groente en kip dumplings voor mijn lunch.  Op het deck geniet ik ervan en lees daarna in mijn boek tot Lisa komt om me een massage te geven.

Met Orion heb ik getraind om op zijn matje te gaan zitten als de deurbel gaat en warempel, hij doet het dit keer!  Als ik de deur open komt hij wel kijken wie er is en blaft even, maar ik stuur hem terug naar de mat en hij gaat.  Hallelujah! Lisa is ook onder de indruk.

Langzaam maar zeker werken mijn trainingen.  Orion blijft ook onder- of bovenaan de trap wachten tot ik boven of beneden ben, zonder dat ik een bevel hoef te geven.  Grappig genoeg doet hij niets van dat alles met Rick en stiekem voel ik me trots dat Orion wel naar mij begint te luisteren.

De massage is pijnlijker dan gewoonlijk.  Het is al nooit mijn favoriete bezigheid dat uur op de tafel, maar als het veel pijn doet al helemaal niet! Gelukkig is Lisa echt heel goed en als ze ziet dat het teveel wordt gaat ze naar een ander lichaamsdeel. Probleem is dat al mijn spieren niet blij zijn vandaag.

Orion slaapt intussen naast de tafel en Snickers op de tafel tussen mijn benen.  Pig ligt op de bank, die wordt steeds dapperder waar het op Orion aankomt.  Alleen Flapjack is nergens te bekennen.  Dit keer ben ik heel blij als het uur voorbij is!

De zon schijnt opeens en ik merk op dat ik wel wil gaan zwemmen.  Dat raadt Lisa af.  Zij vindt dat ik mijn spieren rust moet geven en de massage zijn werk laten doen.  Dat is ook wel zo en eigenlijk klaag ik nooit over op "dokters"advies lui te moeten zijn.

Als Lisa vertrokken is neem ik mijn boek en een Diet Coke naar buiten en ga in mijn hangmatstoel liggen lezen.  Orion speelt wat met Mia van de buren en blaft wat naar de andere honden.  Verder ligt hij lief bij me. Ik geef hem wat kaas in zijn "champignon" en dat houdt hem goed bezig.

Mijn boek blijft interessant en het is lekker buiten.  Tot het opeens wel erg donker wordt en ik donder hoor in de verte.  Ik ga naar binnen en kijk naar Katja's verlovingsfoto's in het bos.  Prachtig zijn ze geworden en Django heeft "Save the Date" om zijn nek.  Alleen gaat die datum nu hoogstwaarschijnlijk veranderen.
 

Een kleine selectie van veel mooie foto's

Als Rick thuiskomt besluiten we eens naar Requin te gaan.  Daar zijn we pas een keer geweest en het menu klinkt goed.  We nemen plaats aan de bar en daar blijkt dat ze ook een goed happy hour hebben. 

We beginnen met een vis dip met crostini, heel lekker!  Rick neemt twee gerechten van het happy hour menu en ik de mosselen in pittige tomatensaus.  Mijn portie is wel heel klein als hoofdgerecht en het blijkt dat ze een voorgerecht brachten.
Heerlijke visdip

Net als in Hells Kitchen zien we de keuken aan het werk

Met veel excuses krijg ik een tweede portie.  Het is heel vreemd, want de frieten liggen bovenop de mosselen.  Ik haal ze er vanaf en besluit volgende keer te melden dat ik de frietjes apart wil. Het smaakt allemaal wel heel erg lekker en Rick is ook zeer tevreden over zijn keuzes.

Het is een goed begin van het weekend.  Als we buitenkomen onweert het flink.  Ik ben zo blij dat Orion daar niet bang voor is! Hij wacht geduldig op ons in zijn bench, totaal niet nerveus van de donder en bliksem.

We hebben helemaal geen plannen voor dit weekend.  We zien wel wat er gaat gebeuren. Allemaal een heel fijn weekend gewenst!

3 reacties:

Anoniem zei

Geen plannen voor het weekend, dat is niets voor jullie, hahaha.
Fijn dat Kai het zo goed heeft met mijn naamgenote ;)
Het moet inderdaad vreemd zijn om niet te weten wanneer je elkaar weer ziet.
Jullie hebben daar ervaring genoeg mee zou je zeggen, maar het went natuurlijk nooit.
Geniet van jullie weekend, Bea

Tineke zei

Mooie foto's van Katja en vriend. Spannend voor je om binnenkort Bea's ouders te leren kennen.
Ik ben benieuwd welk land zij in de toekomst gaan kiezen om in te wonen.
Wij zijn net terug van een week vakantie in zeeland, op de heenreis onze oudste kleindochter mee om een paar dagen bij ons te logeren en op de terug weg onze jongste kleindochter opgehaald voor een logeerpartij.
we hebben groeizaam weer, goede basistemperatuur met regelmatig een bui.

Petra zei

@Bea - Natuurlijk vult het weekend zich meteen weer op! En nee, het went nooit, maar ze gelukkig weten is het allerbelangrijkste

@Tineke - Leuk, hoor, die logerende kleinkinderen. Dat zit hopelijk ook in onze toekomst