Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, augustus 06, 2017

Gezellig weekend met Katja en Kai

Zaterdag

Om acht uur ben ik eigenlijk al wakker, maar Rick ligt nog te slapen dus ik doezel wat verder. Om kwart voor negen houd ik het niet meer uit en ga mijn emails lezen op mijn telefoon. Een kwartiertje later is Rick ook wakker.  Voor zijn gevoel is het drie uur vroeger, een beetje jet lag is het altijd wel uit Seattle komend.

Kai is allang wakker en heeft zelfs al ontbeten.  Rick en ik gaan Vienna in en halen ijskoffies bij Starbucks en broodjes van Peet's Coffee. Op de terugweg rijden we door de drive thru van Suntrust.  Daar zet ik mijn verdiensten van de afgelopen week op mijn rekening.

Alleen zien we even later dat ze het op de verkeerde rekening hebben gezet. Rick besluit toch even terug te gaan om problemen te voorkomen.  Het wordt allemaal snel weer rechtgezet.

Na het ontbijt gaat Rick de achtertuin maaien en ik besluit mijn stappen op het deck bijeen te gaan krijgen. Het is ongewoon koel voor augustus met maar 24 graden en een koele noordwestelijke wind.  Wat een verschil met de afgelopen paar dagen!

Een uur later vind ik het wel weer genoeg geweest.  Rick is klaar met de tuin en Katja is eindelijk op weg hierheen.  Ze had beter vroeger kunnen vertrekken, want nu komt ze in lange files terecht.  Haar GPS zegt dat ze bijna zes uur zal doen over wat gewoonlijk minder dan vier uur duurt!

De zoon van vrienden komt aan de deur om een kaart met kortingen bij diverse restaurants in de buurt te verkopen.  Dit is om geld in te zamelen voor zijn voetbalteam.  Natuurlijk koopt Rick zo'n kaart en tot ons genoegen zien we dat een aantal restaurants waar wij regelmatig heengaan erop staan.

Voor de lunch gaan we dan ook naar een paar daarvan.  Eerst haalt Rick een sub (broodje) van Paisano's en dan ik een salade van Chop't.  Voor beiden krijgen we 10% korting met die kaart. Ik heb de quinoa bowl met allerlei groentes, feta en tzatziki dressing.  Heel lekker is het weer!

Op het deck is het goed toeven, soms zelfs wat koel met de wind in de schaduw.  Ik weet het, zesentwintig graden is een lekker zomerse temperatuur, maar als je boven de dertig vochtige graden gewend bent is het heerlijk, maar voelt koel aan.

Toch wil ik gaan zwemmen en ga even voor het huis in de zon opwarmen.  Rick stelt voor naar de overkant te lopen en ik vind het gezellig dat hij ook meegaat.  Kai moet ook vandaag een aantal uren werken.

Het is rustig in het zwembad en we treffen beide zwembanen leeg.  Rick neemt de ene en ik de andere.  Het water is volgens mij warmer dan de luchttemperatuur. Mijn veertig baantjes zijn weer veel te snel getrokken, zo ontspannend en tegelijkertijd ook inspannend is het!

Rick gaat naar huis en ik blijf nog even lezen. Mijn boek (Falconland van Reggie Connell) gaat over Frederik II en het is supergoed geschreven.  Ik kan het bijna niet wegleggen, maar wil toch thuis zijn als Katja aankomt.  Mijn hangmatstoel wacht geduldig en ik lees verder in mijn boek. Ik kende Frederik II eigenlijk helemaal niet, maar nu een stuk beter!

Na vijven komt Katja eindelijk aan en speelt Orion meteen met Django in de tuin.  Zo fijn dat de honden het nu (over het algemeen) goed met elkaar kunnen vinden!  Heel af en toe vliegen ze elkaar opeens in de haren, zoals kinderen dat ook kunnen doen.

Voor het avondeten hebben we gereserveerd bij Fogo de Chao, een Braziliaans vleesrestaurant.  Deze is nieuw in onze omgeving en wij zijn benieuwd of hij onze favoriet, Chima, gaat overtreffen. Het is een modern ingericht restaurant.

We krijgen de heerlijke kaasbroodjes en mogen van de uitgebreide salade bar opscheppen.  Ik zie allerlei vlees waar ik niets mee heb langskomen.  Ik vraag naar vis, want bij het andere restaurant komt dat ook op de zwaarden.

Helaas moet ik hier kiezen.  Als ik vis bestel mag ik niet van het vlees meeeten.  Rick belooft me een paar hapjes van zijn biefstuk.  De zalm wordt eerst superdroog bezorgd, ondanks dat ik gevraagd had het niet doorgebakken te krijgen. 


Het moet gezegd, de bediening is hier super.  Binnen de kortste keren heb ik een heel lekker stuk zalm, precies goed, voor mijn neus.  Maar de kaas "broodjes" zijn mijn favorieten. De anderen vinden het vlees wel lekker, maar ze komen niet zo heel vaak langs.

Chima blijft onze favoriet en zeker die van mij, dat is echt een avondje uit.  Hier is de rekening bijna net zo hoog.  Gelukkig bestudeer ik de bon, want daar staan vijf maaltijden op en we zijn met zijn vieren.  Al met al best lekker, maar ik vond het de prijs echt niet waard. 

Thuis werp ik me op als hondenbabysitter en de anderen gaan naar een pop up bar van Game of Thrones in Washington.  Jammer genoeg voor hen staat er een ellenlange rij en hebben ze geen zin te wachten.  Onverrichterzake keren ze dus weer terug.  Morgen proberen we het misschien nog eens.

Zondag

Al voor achten hoor ik Django buiten blaffen.  Daar zullen de buren blij mee zijn op zondagochtend!  Orion begint ook te blaffen en Katja neemt hem uit onze kamer, want Rick ligt nog in diepe rust.  Ik ben inmiddels genoeg gewekt dat ik mijn telefoon ga lezen. Mijn lichaam wil nog blijven liggen, maar mijn brein is volop wakker.

Tegen negenen gaan wij ook eens naar beneden. Katja wil graag gezellig bij een restaurant ontbijten met zijn vieren.  We gaan naar Amphora, een familierestaurant wat al decennia hier in Vienna is en 24 uur per dag open.  Het staat bekend om zijn uitgebreide ontbijtmenu.

Inderdaad is er voor elk wat wils.  Ik bestel green eggs and ham, de naam gebaseerd op het boekje van Dr. Seuss. Het is erg lekker, roerei met basilicum pesto, ham en Parmezaanse kaas. Katja heeft pancakes, Kai een ei muffin en Rick de French toast.  We kunnen er zeker weer tegenaan!

Tijd voor sporten is er vandaag niet en later vandaag heb ik daar spijt van, maar nu is het ook weleens fijn. Katja en ik gaan onze nagels laten doen bij Pro Nails 3.  Daar zijn we de eerste klanten, maar goed ook, want ik had niet gereserveerd.

Mijn kleurkeuze is turquoise glitters en Katja wil blauw met een zonnebloem getekend op haar ringvingernagels.  Dat laatste vinden de dames maar ingewikkeld.  Katja is dan ook niet erg tevreden over het resultaat.  Ik had het beter gekund, maar ach.

Katja en Rick hebben nog steeds hoop dat we vanmiddag wel makkelijker de Game of Thrones pop up bar in kunnen komen.  We rijden dus naar DC, maar de hoop vervliegt als we de rij zien staan.  Onvoorstelbaar dat iedereen hier uren voor in de rij wil staan!

Rick gaat de auto parkeren en draagt ons op toch te gaan wachten in de rij tot hij terugkomt.  Hij dacht nog dat het allemaal snel zou gaan.  Nou, een half uur later komt Rick eindelijk terug en zijn wij op zijn hoogst twee meter vooruit gegaan.
Het lijkt heel rustig, maar er staat een rij van zeker 200 meter

Dit gaat niet lukken vandaag, daar zijn we het wel over eens.  Rick heeft op weg hierheen Right Proper gezien, een microbrouwerij en restaurant.  We gaan hier wat drinken en hapjes bestellen.

De anderen nemen bier en ik een citroen gember Radler.  We delen wat zalmmousse met bagelchips en bestellen een kaasplankje met vijf verschillende kazen.  Het is lekker en gezellig zo met zijn viertjes.  Jammer, dat deze momenten altijd zo snel voorbij gaan!


Morgen komt er slecht weer en mijn lichaam laat me dat vaak de dag van tevoren al weten.  Naarmate de middag vordert krijg ik steeds meer pijn.  Mijn voornemen om nog een half uur te gaan zwemmen laat ik dan ook maar varen.

Rick en Kai gaan boodschappen doen en Katja moet wat schoolwerk afmaken.  Ik ga in mijn hangmatstoel liggen met een Clamato en mijn boek. Jammer genoeg heeft deze schrijver maar een boek, want ik heb zelden zulke goede historische fictie gelezen.

Voor het avondeten grilt Rick kip spiesjes en worteltjes met verschillende kruiden.  Daar hebben we zoete aardappelfrietjes uit de oven bij dus ons oranje eten past goed bij het kampioenschap van de Oranje dames vandaag. 

Als dessert maken we s'mores.  Dat zijn gegrilde marshmallows met een plak chocolade tussen Graham crackers.  Amerikaanser kan het niet en het is heel lekker! 

Saskia is inmiddels ook wakker en flink ziek. Ze moet eigenlijk naar een lab dat vier uur duurt, maar Katja en ik overtuigen haar ervan dat ze beter naar een dokter kan gaan.  Haar amandelen doen zo'n pijn dat ze er pijnstillers voor moet nemen om te kunnen slikken en ze heeft koorts.  Wat is het dan moeilijk om zo ver weg te zijn!  Ik zou er meteen heen willen vliegen!

4 reacties:

Anoniem zei

Oh Petra wat vervelend dat Saskia zo ziek is. Ik kan me voorstellen dat je er zo naar toe zou willen vliegen. Het is en blijft je kind. Ik hoop dat ze weer snel op de been is. Wat is het dan vervelend dat ze zo ver weg zit. Gelukkig heb je het gezellig gehad met je twee andere kinderen.
Groetjes Marja

Petr@ zei

Fijn dat Katja ook thuis is. Even lekker genieten van twee van de drie kinderen thuis.
Vervelend dat Saskia ziek is, zeker nu ze zo ver weg is. Gelukkig is contact wel eenvoudig gelegd!

Anja L. zei

Wat jammer dat Saskia zich ziek voelt, nooit leuk als je ver weg zit.
Ik zou ook niet in de rij gaan staan voor zo'n pop up bar (en al helemaal niet van Game of Thrones, alleen ooit eens een stukje van gezien maar totaal niet mijn genre).
Ik heb een vraagje over het zwemmen, jij schreef dat je vroeg of je een baan mocht delen met een andere vrouw. Is het niet de bedoeling dat je met meerdere mensen in een baan zwemt? Hier is dat namelijk heel normaal.
Fijne maandag!

Petra zei

@Marja - Door het tijdsverschil hebben we ook niet zoveel tijd om te communiceren. Saskia laat wel zien dat ze echt volwassen is en het allemaal zelf regelt.

@Petra - Inderdaad, ik ben wat blij met het internet

@Anja - Ja, hier is het ook wel gebruikelijk, maar als er al iemand (of meerderen) in zwemt vraagt iedereen het altijd even. Niemand zegt ooit nee.