Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, augustus 09, 2017

Kai's laatste volle dag thuis

Ondanks dat de zon vrolijk de kamer binnenschijnt heb ik toch moeite met wakker worden. Pas als Rick bovenkomt om te douchen en Orion mij een lik over mijn neus geeft als groet sta ik op. Het is maar negentien graden, maar het belooft een prachtige zomerse dag te worden.

Kai komt ook beneden en Rick neemt afscheid om naar zijn werk te gaan.  Ik maak weer crackers met kaas en een glas groen sap als ontbijt. Kai heeft cereal als ontbijt. Ik geniet er op het deck van.


Het is zulk prachtig weer dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen binnen te gaan sporten.  Ik besluit op de plaats hard te gaan lopen op het deck. Overal lees ik dat dat ook goede cardio is, zolang ik mijn hartslag omhoog krijg.  Dat lukt me prima.

Tot mijn genoegen negeren de vogels mij op een gegeven moment en komen gewoon eten.  Het leuke zwart-witte spechtje met zijn rode kopje en de mooie felgele goudvinkjes en ook het kolibrietje komen allemaal langs. Alleen die laatste laat zich (niet goed, maar ach) fotograferen met mijn telefoon.
Een uur later heb ik bijna negenduizend stappen bijeen.  Ik lijn Orion aan voor de rest.  Met zijn harnas aan en snoepjes voor hem uitgooiend gaat het prima.  Hij negeert een man vlakbij en zelfs een hond aan de overkant van de straat waar hij voorheen zeker tegen geblaft zou hebben.

Vandaag is Kai's laatste volle dag hier alweer.  We besluiten lunch te bestellen van Taylor Gourmet en ik haal die op. Voor mij de heerlijke rucola en watermeloen salade en voor Kai een vegetarische sandwich. Het valt me op dat hij vaak vleesloos bestelt tegenwoordig.  Op het deck smaakt het ons allemaal zeer goed.

Dan maak ik me klaar om naar het zwembad te gaan.  Kai zegt dat hij zal komen als ik klaar ben met mijn baantjes trekken.  Hij heeft geen interesse in zwemmen, maar lezen op een ligstoel is altijd leuk en ontspannend.

Als ik mijn achtendertigste kilometer zwemmen dit seizoen erop heb zitten sms ik Kai dat ik klaar ben.  Intussen heeft Katja een mini crisis.  Het bedrijf waar zij hun huwelijksvoltrekking, diner en feest zouden hebben kan vervroegd beginnen met de aanleg van een hotel.

Om Katja en Kevin zover te krijgen hun bruiloft elders en op een andere datum te houden bieden ze heel wat! Veel luxueuzere plekken aan het strand, gratis eten en gratis hotelkamers en bruidssuites. Katja en Kevin denken er serieus over.  Hun oorspronkelijke datum van 29 juni 2018 is niet meer open, maar wel data in juli en augustus.  Ik ben benieuwd wat het wordt.

Kai en ik doen beiden Italiaanse lessen en ik lees ook wat in een geschiedenisboek over Isabella van Castilie.  Zij en Ferdinand van Aragon fascineren me al vele jaren.  Zij gaven Columbus natuurlijk ook zijn geld om de "nieuwe wereld" per ongeluk te ontdekken (DC=District of Columbia, genoemd naar Cristoforo Colombo).

Tegen zessen lopen we terug naar huis waar Orion ons op het deck al opwacht. Als het niet te warm is is het deck leuker voor hem dan zijn bench.  Ik neem een glas Clamato en ga in mijn hangmatstoel verder lezen. 
Orion overziet zijn domein

Als Rick thuiskomt gaan we naar het door Kai uitgekozen restaurant voor zijn laatste avondmaal in de VS. Dat werd Barrel & Bushel in Tysons Corner. Hier hebben ze een grote buitenbar en tafels.  Het is populair en wie het eerst komt, die het eerst maalt.  Na een half uurtje scoren we een picknicktafel.

Rick gaat ons eten bestellen en iemand komt de borden en glazen van de vorige eters ophalen.  Gelukkig, want dat zijn er nogal wat! Ik bestel het kaas en charcuterie plankje wat met brood, mosterd en honinggraat wordt geserveerd, erg lekker!

Kai heeft de hamburger en Rick de zalm met "deviled potatoes".  Die laatste zou je in Nederland volgens mij nooit op het menu zien.  Het zijn uitgeholde aardappelschillen gevuld met een mengsel van gekruide aardappel.  Ik mag een stukje proeven en het is zeker smakelijk.

Het gesprek vloeit vlot en Kai vertelt over hoe het is in Italie. Dat is weer een heel andere wereld dan hier of zelfs Duitsland.  Ik vind het toch knap van hem dat hij al die culturen gewoon "navigeert". Hij ziet er in ieder geval erg naar uit Bea weer te zien.

Thuis zien we hoe het internationale ruimtestation overvliegt. Kai en Rick gaan daarna onderzoeken hoe goed je dat zou kunnen waarnemen met een telescoop.  Het zou me niet verbazen als Rick de volgende keer een telescoop naar buiten sleept.
Wachten op eten

Jammer genoeg dus de laatste avond met Kai, maar ik weet dat ik hem al snel weer zal zien in Italie. Voor Rick is het moeilijker.  Gelukkig is er Skype e.d. al is Kai daar niet zo goed in als de meisjes. De mannen hebben in ieder geval nog even gezellig tijd met elkaar vanavond.



3 reacties:

Yvonne en Rob zei

Nou dat was weer quality time met Kai. Wat is het toch heerlijk als je je kids weer even voor jezelf hebt, prachtig!
Je zult hem best wel missen als hij weer naar Italiƫ vertrekt, maar gelukkig heb je iets om naar uit te kijken en zie je hem snel weer.

Marion2 zei

Jee, dat is weer snel gegaan met Kai! Maar heerlijk dat hij er zo lang was.
Wat is het toch met mannen, dat ze vaak minder goed communiceren?
Zo herkenbaar voor mij.

Zo'n soort aardappel heb ik inderdaad nog nooit gezien.

Ik vind Italiƫ (en andere landen rond de Middellandse Zee) inderdaad heel
anders qua instelling en dergelijke. Maar wel leuk om er even te zijn en
te genieten van het weer, het landschap en het heerlijke eten.

Petra zei

@Yvonne - Ja, hoewel Kai het wel vervelend vond om zoveel werk te hebben.

@Marion - Ik weet het ook niet, de meisjes communiceren veel meer. Vakantie in die landen is heerlijk, ik zie ernaar uit!