Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 07, 2017

Wat kan het hier toch plenzen!

Als ik wakker word hoor ik de regen op het dak klateren. Mijn spieren laten me ook weten dat ze niet blij zijn en ik heb moeite met opstaan.  Eindelijk om kwart over acht lukt dat me en ik ben verbaasd als ik alleen Rick nog beneden aantref met beide honden.

Hij heeft de koffie al pruttelen voor Katja en mij en de honden zijn al buiten geweest. Ik maak een paar crackers met kaas als ontbijt.  Ik heb een nieuwe Goudse kaas gevonden met licht pittige groene chili's.  Het smaakt me goed.

Zorro is altijd koning over alle dieren als hij hier is

Rick vertrekt naar zijn werk en Katja en Kai komen ook beneden.  Mijn hoop is nog dat Katja mee zal gaan naar de sportschool, maar daar heeft ze op het laatste moment toch geen zin in.  Ik vertrek dus alleen, want ik heb personal training.

Door de stromende regen rijd ik naar Anytime Fitness. Gelukkig zijn er nog plekken in de ondergrondse parkeergarage, want anders zou ik al doorweekt geweest zijn voor ik aan het sporten begon!

Voor Sharon me komt halen doe ik alvast wat cardio.  Mijn lichaam laat van alle kanten weten dit weer maar niets te vinden.  Hoofdpijn, nekpijn, schouderpijn, heuppijn, noem maar op.  Gelukkig helpt beweging zoals meestal wel.

Sharon doet ook weer alle spiergroepen aan bod komen met gewichtsoefeningen. Na afloop doe ik nog een half uur cardio en ga dan weer door de plensbuien terug naar huis.  Daar tref ik Kai werkend en Katja zich ontspannend aan. De honden zijn lekker aan het spelen, Orion gaat Django weer missen!

Saskia vertelt via onze Facebook chat dat ze naar de dokter is geweest en haar amandelen zijn flink ontstoken.  Ze heeft antibiotica en hopelijk zal het daarmee snel beter gaan.  Ze klinkt in ieder geval optimistischer dan gisteren.

Met dit regenachtige weer kiezen we voor pho als lunch.  Eerst rijden we naar Viet Aroma, maar ik was vergeten dat die op maandag gesloten zijn. Dan gaan we naar Pho Thang Long, net zo lekker, alleen geen gratis spring of summer roll. 

Die bestellen Katja en ik dan maar apart.  De "summer" roll is niet gefrituurd, garnalen met groentes gerold in rijstpapier.  Verder bestellen wij de kip pho.  Kai neemt de vermicelli bowl met groente spring rolls (die wel gefrituurd zijn). 

Het is gezellig met ons drieen en ik geniet er echt van om lekker bij te kletsen met mijn twee oudsten.  Na het eten gaan we naar Pet Valu.  Daar hebben ze vijf acht weken oude kittens ter adoptie.  Natuurlijk zijn Katja en Kai er meteen verliefd op en ik moet toegeven dat vooral de rode katertjes zeer verleidelijk zijn. Maar Rick zou me wat doen als ik met een kitten thuis zou komen!

Katja heeft nog wat dingen nodig van CVS en dan gaan we weer huiswaarts.  Katja wil zo snel mogelijk op weg, want ze zal waarschijnlijk de hele route harde regen hebben.  We laden haar spullen in en dan ben ik al doorweekt na een paar minuten!

Katja vertrekt dan ook flink nat.  Door de regen duurt haar gewoonlijk vier uur durende rit weer zes uur.  Gelukkig heeft ze een audio boek om naar te luisteren.
De planten zijn natuurlijk blij met deze regen

Kai heeft veel werk en moet daar de hele middag aan.  Het blijft maar hozen dus ik besluit ook een middagje lezen en computeren in te lassen.  Ik lees mijn boek uit en speel wat spelletjes op mijn telefoon.  Ondanks dat we beiden met onze eigen dingen bezig zijn is het een gezellige middag thuis met Kai.

Als Rick thuiskomt verklaart Kai dat hij nog verder wil werken. Rick stelt voor eten te gaan halen in Vienna, zodat Kai zijn gedachten niet hoeft te onderbreken. De mannen halen van een Libanees en ik zie mijn kans schoon om sushi te eten.

De regen lijkt weer voorbij al blijft mijn hoofdpijn.  Hopelijk morgen een veel betere dag.  Als ik naar het Nederlandse weerbericht kijk of naar hoeveel regen het zuiden van de VS heeft gekregen mag ik natuurlijk niet klagen over deze ene regendag!

3 reacties:

Anja zei

Wij genieten van een "Hollandse" zomer --> wisselvallig :-(
Ik heb het idee dat jullie ook meer regendagen hebben dan in de afgelopen zomers.
Fijn zo samen met Katja en Kai, wat ziet Kai er goed uit!!

Anoniem zei

Hier is het weer niet slecht, voor Nederlandse begrippen, haha. Maar meer zon is altijd welkom. Fijn dat Katja Kai ook nog heeft gezien op zijn vakantie bij jullie. Ik vroeg me af, waar zijn de poezen van Saskia, ik heb je er niet meer over gehoord namelijk, of zijn ze al bij de vriendin van Saskia? Heerlijk dat je zo vaak sushi kunt eten, hier moeten we er ff voor rijden sinds we verhuisd zijn naar "de Buiten" en is het duur. Maar wel lekker. Nou, fijne dag nog. Groetjes Tine.

Petra zei

@Anja - Onze regendagen zijn ongeveer gelijk aan andere zomers, alleen valt er veel meer op zo'n dag. Tot nu toe hebben we maar twee echte regendagen gehad, de rest waren warmte onweren laat in de middag, ook normaal.

@Tine - Flapjack en Pig zijn hier, maar houden zich over het algemeen schuil van Orion. Af en toe trotseren ze hem en komen ze uit de basement waar ze gewoonlijk veilig zitten.