maandag, september 25, 2017

Dag 4 Canada: De terugreis

Ondanks dat ik toch best teleurgesteld was gisteravond heb ik goed geslapen. Het is weer even een nieuwe realiteit maar daar raak ik steeds sneller aan gewend. Rick is al op en staat onder de douche.

Intussen pak ik mijn spullen weer in. We zijn van plan om uit te checken en dan te gaan ontbijten. Als ik ook gedoucht heb sjouwen we de spullen naar beneden en gaat Rick de van halen. Ik check intussen uit.

Het is even spannend of Rick ook inderdaad met de van terug zal komen, want al is de garage waar we parkeerden 24 uur per dag open er stond ook dat er niet de hele nacht geparkeerd mocht worden. Gelukkig zie ik Rick even later voor rijden. Het kostte $17,50 versus $40 bij het hotel! De moeite waard dus.

We rijden naar de Byward Market en vinden met gemak een parkeerplaats. We gaan ontbijten bij Zak's Diner. Daar bestellen we beiden de Pacific eggs Benedict met gerookte zalm. We hoeven er geen bonen en aardappels bij waardoor de serveerster zegt ons misschien een korting te kunnen geven.

De koffie hier is lekker en Rick heeft jus d'orange. Als het gerecht komt zien we gepocheerde eieren op spinazie, maar geen zalm. De serveerster heeft "Florentine" in plaats van "Pacific" gehoord.  Geen probleem, ze brengt een schoteltje zalm en we hebben er bonus spinazie bij. Het smaakt heel goed!

Op mijn telefoon zie ik een Pokemon, die ik nog niet heb, bij de Beavertails stand. Terwijl Rick afrekent ga ik die vangen en dat lukt. Dan lopen we nog even door de markt en vind ik het zo jammer dat ik niet een bakje wilde bosbessen mee kan nemen de VS in!

Dan beginnen we aan de terugrit. De weg van Ottawa naar de St Lawrence rivier, de 416, is heel saai! Eenmaal op de 401 moeten we een omleiding doen door Brockville aan de rivier. Wat een leuk plaatsje is dat! Echt wel een bezoekje waard volgende keer!

We rijden nog even door een Starbucks drive thru want we voelen ons allebei slaperig. Die ijskoffies maken ons gelijk goed wakker!

Net voor de grens betalen we tol voor de Canadese brug over de Thousand Islands. We parkeren de van even en lopen de brug op voor een uitzicht over een deel van dit mooie gebied. De verleiding is groot hier een cruise te maken maar daar hebben we natuurlijk geen tijd voor.

Andere keren hier zijn we de uitkijktoren opgegaan, maar de brug is genoeg voor vandaag. Ook de grote souvenirwinkel slaan we over. Bij de grens is er maar een auto voor ons en treffen we een vriendelijke beambte. Binnen vijf minuten zijn we weer in de VS en ik bedenk me dat ik best wat bosbessen mee had kunnen nemen. Maar je weet maar nooit.

Intussen heeft DRAAKJE een drankje nodig en wij ook. We stoppen weer bij Watertown net als op de heenweg. Nu besluiten we tot een uur door te rijden en dan naar een lunchplek te gaan zoeken.  We zijn dan Syracuse al voorbij en rijden eigenlijk wat niemandsland binnen.

Eindelijk zien we een Subway. De man voor mij bestelt daar een salade en ik zie dat je van iedere "sub" een salade kan maken. Dat wordt mijn keuze en die is ontzettend lekker! Dat ga ik vaker doen! Rick heeft weer een dubbele flatbread.

We rijden en rijden, deze weg is wel erg mooi met glooiende landschappen. We komen langs Marathon waar we heel vroeger altijd logeerden bij de Three Bear Inn op weg naar Canada. Heel goedkoop tot we daar vlekken op de lakens zagen. Het bestaat nog steeds en op Trip Advisor lezen we dat mensen er nog steeds niet graag slapen.

Als we de grens met Pennsylvania overgaan hebben we nog precies 300 mijl (480 km) te gaan. Ik praat bij met mijn zus en speel Candy Crush Saga. Rick en ik snoepen ook van de dropjes, die ik zaterdag kocht.

Drop is gevaarlijk voor mij, als ik het eenmaal begin te eten blijf ik doorgaan! Rick houdt vooral van zachte zoute drop. Ik heb tikkels, munten, visjes, griotten, schoolkrijt en meer. Thuis heb ik nog potten vol want zo vaak eet ik het uiteindelijk niet.

Opeens schrikt Rick. Het lichtje van te weinig benzine is aangegaan en we hebben nog maar twintig mijl te gaan. Gelukkig is daar meteen een Sheetz.  Daar kopen we ook nog een paar flesjes water, want die drop maakt dorstig.

Dan beginnen we aan het laatste stuk en wonder boven wonder komen we in geen enkele file te staan. De tegenliggende helft staat vast, maar wij hebben nergens last van. Na precies tien uur rijden komen we bij Taco Bamba in Vienna aan.

Daar gaan we eerst aan de bar binnen zitten, maar de airconditioning en muziek staan keihard. Het is heerlijk buiten dus zodra daar een tafeltje openkomt verhuizen we daarheen. De tostada's zijn weer ontzettend smakelijk en Ricks taco's zien er ook goed uit.

Vijf minuten later zijn we thuis. Lorraine komt net naar buiten en wil weten hoe het gegaan is. Nou, niet zoals ik hoopte dus. Orion komt naar buiten rennen en is super blij ons te zien! Hij is binnen ook helemaal happy en knauwt lekker op zijn hoefje. Gisteren was hij een jaar bij ons en wat heeft hij zich in mijn hart gewurmd. Ik ben dol op het dier!

Zo zijn we weer terug van een lang weekend weg. Niet heel lang van nu gaat dat weer gebeuren, want Rick wil natuurlijk graag naar Michigan om zijn oom te condoleren en zijn vader te zien. Ik wil dan graag mee. Maar voor nu zijn we even lekker thuis en gaan de voeten omhoog om te ontspannen na de lange rit.

Zac's diner wilden wij ook nog gaan eten maar we kozen toch voor the Keg.
Ik heb expres geen drop mee genomen op vakantie, heb deze vakantie alleen nog maar wat M&M s op. Ik ben bang dat dat thuis wel weer anders is.
Ik weet niet hoe een cruise vanuit Amerika is maar wij vonden het heel leuk om langs de vele eilanden te varen, echt de moeite waard.
Wij hebben net de koffers gepakt en morgen vliegen we weer naar huis na drie heerlijke weken in Canada.
Fijne dinsdag!

Sophie zei

Dat was een lange reis, zowel heen als terug. Heb de drie blogs achterelkaar gelezen. Wat zijn die Thousand Islands mooi en Ottawa lijkt me een mooie stad. Grappig dat het alweer zes jaar geleden is dat je naar je broer ging, ik kan het me nog herinneren.

Wat hebben jullie er een leuke reis terug van gemaakt! Northern NY en PA zijn inderdaad zo mooi, daar kwamen wij dit jaar tijdens onze road trip dus ook achter. Enne...wat betreft de drop, wil je mijn adres hebben? ;)
Grts,
Judith

@Anja - Het was een lekker ontbijt, ik weet niet of het ook goed was voor avondeten. Mijn schoonzus komt uit Kingston en daar hebben mijn broers gestudeerd dus we hebben ook heel wat boottochtjes in de Thousand Island regio gedaan in het verleden. Het zou leuk zijn het weer eens te doen.

@Sophie - Ja, een hele rit is het, maar te doen. Grappig is dat ik een limiet heb en dat is tien uur. Langer vind ik gewoon te lang achtereen.

@Judith - LOL, jammer genoeg voor jou gaat die in onze magen verdwijnen.