Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, september 15, 2017

Een rustdag voor een druk weekend

Eigenlijk ben ik om vijf uur al klaar wakker, maar ik doezel nog een paar uur tot Rick om half acht opstaat. Het is prachtig weer en ook gezellig zo samen wakker te worden.  Ik hoop dit vroegere opstaan vol te kunnen houden, maar weet van mezelf dat ik mijn bed ook wel erg lekker vind.

Rick maakt koffie en thee en ik bak een paar eieren met kaas. We eten op het deck ontbijt, zo luxe op vijftien september! Dan neemt Rick afscheid en ben ik weer alleen met Orion, die nog steeds niet van mijn zijde wijkt, en Snickers, die zoals het een kat betaamt zijn eigen weg gaat.


Eerst loop ik naar de buren om Lorraine te bedanken voor haar hulp de afgelopen week en een flesje balsamico uit Modena af te leveren. Gelukkig kunnen zij volgend weekend weer voor Orion zorgen, want dan gaan wij weer op pad.  Het is een drukke septembermaand!

Voor mijn beweging besluit ik een uur op de plaats te gaan hardlopen op het deck. Met zulk lekker weer wil ik niet binnen op de elliptical. Het hoeft niet vermeld te worden dat Orion me constant trouw gezelschap houdt.

Helaas kan ik de hoofdpijn waarmee ik opstond maar niet kwijtraken. Ik was van plan met Orion te gaan wandelen, maar ik ben bang dat zijn trekken het erger zal maken. In plaats daarvan train ik met hem binnen, vooral de deurbel. Hij vindt het duidelijk prachtig om weer bezig te zijn.

Dan ga ik uitpakken en me klaarmaken.  De douche helpt wel met mijn hoofdpijn en ik voel me wat meer mens. Misschien is het ook allemaal de jet lag, daar gooien we het maar op.

Intussen is het lunchtijd en ik kan niet wachten een lekkere gezonde salade van Chop't te halen.  Als een oude bekende word ik binnengehaald.  Hun menu is weer eens veranderd en ik stel zelf een lekkere bowl samen met van alles en nog wat.

In mijn eigen "oase" op het deck geniet ik ervan.  Orion rent intussen lekker met Mia en krijgt zo zijn beweging. Mijn zus belt om wat stoom af te blazen en voor we het weten is het een paar uur later!

Tot gisteren zagen mijn nagels er keurig uit, maar alsof ze het wisten bladderden ze opeens allemaal af.  Tijd dus om ze weer netjes te laten maken, want zodra ik kan verval ik in mijn slechte gewoonte van nagelbijten.  Dat doe ik niet als ik nagellak opheb, gek genoeg.

Bij Pro Nails 3 maakt Kimmy (vast niet haar echte naam) mijn nagels weer keurig. Ik kies vandaag "Starry Night" als kleur.  Een donkere kleur, die in het licht eruit ziet als een nachtlucht met sterren. Ik vind het mooi.

De jet lag begint zich nu te laten voelen en ik kan niet ophouden met gapen. Voor mijn gevoel is het tien uur 's avonds.  Een Diet Coke helpt me wat wakkerder worden.

Rick komt om zes uur thuis en we gaan vrijwel meteen eten. De keuze valt op Viet Aroma, lekker licht Vietnamees eten. Ik heb vier spiesjes met garnalen, kip, varkensvlees en rundvlees. Die wikkel ik in rijstpapier en het smaakt weer voortreffelijk! Rick heeft een stoofpotje wat er ook goed uitziet.

Thuis gaan de voeten omhoog en ben ik van plan op tijd mijn bed op te zoeken.  Morgen en overmorgen mag ik onze mooie omgeving weer aan Nederlandse toeristen laten zien en daar heb ik echt zin in!


0 reacties: