Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 26, 2017

Genieten van de zomerse temperaturen

Voor Rick gaat de wekker heel vroeg, want hij heeft vandaag training. Ik draai me nog een aantal keren om en sta om half negen op. Het is weer prachtig zonnig weer.

Eigenlijk is het te droog, want de orkanen halen alle vochtigheid weg en daaraan hebben we ook de warmte te danken. Maria ligt voor de kust van North Carolina. Ik voel me er stukken beter bij dus vind het wel prima.

Buiten op het deck geniet ik van een crumpet met gerookte zalm, koffie en een glas groentesap. Orion houdt me graag gezelschap. Ondanks het warme weer zijn de eerste tekenen van de herfst wel te zien. Er liggen al heel wat bladeren op het gras en de bomen verkleuren langzaam, al is alles nog overwegend groen.

De afgelopen dagen heb ik niets aan sporten gedaan, tijd dus om naar Anytime Fitness te vertrekken. Voor de personal training doe ik een half uur cardio. Dan heeft Sharon een intensief half uur voor me met gewichten. Het is ook therapeutisch want ze wil natuurlijk alles van het weekend weten. Het helpt te horen dat ik echt niet onredelijk was.


Na afloop doe ik nog een half uur cardio en ga dan weer huiswaarts. Orion gaat graag mee voor zijn wandeling. Daarna rent hij met de honden van de buren langs de hekken. Zo krijgt hij heel wat lichaamsbeweging!  Ik hoop hem als het koeler wordt toch naar wat meer interessante plekken te nemen.

Voor mijn lunch haal ik een zelf samengestelde salade van Chop't. Ze willen dan altijd zo'n grote bak geven, die mij teveel is. Ik heb liever de "bowl", die kleiner is. De medewerkster snapt er niets van maar doet wat ik vraag.

Behalve spinazie, die de basis vormt, doe ik er tomaat, regenboogworteltjes, linzen en quinoa, gepikkelde boontjes en blauwe kaas in.  Als dressing een klein beetje tzatziki, wat alweer met verbazing wordt gedaan. Ik houd er niet van dat een salade enkel naar de dressing smaakt.

Op het deck geniet ik ervan en van het weer. Ik pak mijn Kindle en lees verder in de eindeloze biografie over Isabella van Castilie. Ik heb 359 pagina's gelezen en dat is 51% van het boek.  Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik het uit ga krijgen, maar het is wel heel interessant ook met omliggende geschiedenis.

Opeens gaat de deurbel en ik wijs Orion zijn mat.  Dat doet hij braaf, maar als ik de deur voor de TruGreen man open racet Orion naar buiten en blaft agressief tegen de man! Niet wat ik wil hebben! Gelukkig is de man aan honden gewend en krijg ik Orion al snel naar binnen.

De man geeft me een heel verhaal over insecten op onze struiken en hoe ze die voor $50 per keer (5 tot 8 keer) kunnen verwijderen. Wij vinden dat allemaal weggegooid geld want die beesten komen zo weer terug. Ik zeg dus heel ouderwets dat mijn man deze beslissingen maakt en de man vertrekt.

Mijn hangmatstoel zit zo lekker dat ik er even in wegdoezel. Denkelijk heeft het weekend toch meer energie gevergd dan ik dacht, want ik ben vandaag heel moe. Rick ook en hij komt vroeg naar huis. Onderweg heeft hij avondeten gehaald van Whole Foods.

Jammer genoeg zijn de muggen met dit warme weer ook nog ruim aanwezig. Nu het vroeger donker wordt is het een muggenfeest buiten. We eten dus binnen om niet lek geprikt te worden. De zalm met worteltjes en erwtjes en rozemarijn brood is een heerlijk maal.
Hij zou ook wel een hapje willen!

De Halloween shows zijn weer begonnen en ik kijk naar de Halloween Baking Championship. Echt leuk waar de bakkers mee te voorschijn komen! Dit weekend gaan wij waarschijnlijk versieren. Dan wordt het ook wat koeler, want nu heb ik nog helemaal geen herfstgevoel.

3 reacties:

Anoniem zei

Oh wat geweldig, dat jij dus ook gewoon "mijn man maakt de beslisslingen" als excuus gebruikt! Ik voel me altijd heel schuldig, want dat is helemaal niet zo, en ik vind het zo anti-geemancipeerd, maar het is wel makkelijk hoor!
Ik kan me voorstellen dat het weekend heel wat energie gevreten heeft. Dat zal wel even duren voor je weer in balans bent. You did put yourself out there (ik heb geen idee hoe je dat zegt), en dat alleen al kost al energie, en als het dan niet gaat zoals je hoopt, dan is dat natuurlijk weer een knauw. Dus maar goed aan wat self care doen deze week!

Grts,
Judith

Anja L. zei

Ha, ha, dat excuus gebruik ik ook hoor! Gewoon handig en je bent er van af.
Ik hou er ook niet van als een salade doordrenkt is van de dressing. Ik wil ook de inhoud proeven.
Vanavond lekker weer eens zelf koken, na drie weken uit eten is dat ook weer eens lekker. Ik ga een bietjesstamppot maken, met aardappel, een uitje, spekjes en een zure appel.
Ondertussen doe ik hard mijn best om wakker te blijven, dat wordt numoeilijk want er ligt een tevreden kat op schoot.
Fijne woensdag!

Petra zei

@Judith - Ha ha, en nu blijft die man natuurlijk bellen voor Rick, LOL. Gelukkig is er deze week niet heel veel gaande, want ik merk inderdaad dat ik gewoon moe ben.

@Anja - Die dressing doen ze er altijd zo uitbundig op, ik vraag het altijd apart, behalve bij Chop't want dan heb ik er zicht op. Kan me voorstellen dat een thuisgekookte maaltijd wel lekker was. Ik ben benieuwd of ik die bietenstamppot lekker zou vinden. Ik vind bieten op zich vreselijk, maar meestal in een gerecht met andere dingen wel ok.