Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 27, 2017

Voorlopig laatste echt zomerse dag

Gelukkig hoeft Rick vanochtend niet zo vroeg op. Hij gaat met Orion om half acht naar beneden en ik doezel nog wat door.  Als zij weer boven komen sta ik om kwart over acht ook op. Het weer is vandaag weer heel zomers, hoogst ongewoon voor eind september, maar ik klaag niet!

Rick schenkt mij een kop koffie in en vertrekt dan naar zijn werk. Orion en ik gaan het deck op en ik maak een crumpet met geitenkaas voor mijn ontbijt. Het is verleidelijk lekker in het zonnetje te blijven zitten.


Zin om binnen te sporten heb ik zeker niet dus ik besluit op de plaats hard te lopen op het deck. Zo mis ik geen minuut van dit spectaculaire weer. Orion houdt me geduldig gezelschap, af en toe zijn tuin verdedigend tegen de buurhonden.

Als ik 9000 stappen bijeen heb neem ik Orion mee voor zijn wandeling.  Ik gooi telkens snoepjes voor hem uit, die ook in het gras terechtkomen en dan moet hij er naar zoeken. Hij vindt het prachtig!

Omdat we nog rozemarijn brood overhebben van gisteravond besluit ik naar Whole Foods te gaan om te kijken of ze nog gazpacho hebben. Met dit warme weer is dat zo lekker.  Gelukkig is het er nog en ik koop ook gelijk ingredienten voor het avondeten.
Overal is het "herfst, fall, pompoenen", maar ik heb dat gevoel nog helemaal niet

Op de terugweg stop ik nog even bij Rite Aid om mijn medicijnen op te halen. Ik vind het eigenlijk ergerlijk dat ik ze iedere maand moet halen terwijl het recept al jaren niet is veranderd.  Maar het is niet anders, de apothekers kennen mij inmiddels zeker met al mijn en Orions pillen!

Thuis maak ik een tosti met rozemarijn brood en Goudse kaas, heerlijk! Een bakje gazpacho erbij en het is een perfecte zomerse lunch. De tosti is zo eenvoudig, maar hapje voor hapje een delicatesse! 

De Souper Girl gazpacho is mijn favoriet, helemaal gepureerd dus echt soep. Ze hadden ook een meer traditionele gazpacho met stukjes tomaat en andere groentes dus ik moest even nadenken welke ik wilde.

De rest van de middag geniet ik gewoon van dit ongewone weer. Ik voel me nog steeds moe en dut wat in mijn hangmatstoel. Binnenkort zal ik daar weer een bedekking over moeten doen om hem te beschermen tegen winterweer. Ik heb op het moment erge moeite met de overgang van zomer naar herfst. Hopelijk komt dat nog, want meestal vind ik de herfst hier wel leuk.
Mijn heel zomerse uitzicht

Als Rick thuiskomt maken we samen het avondeten. Ik kook de gramigna pasta, die ik uit Bologna heb meegenomen, die we met pesto eten, en maak de satesaus van een pakje Conimex uit Canada geimporteerd.  De "heirloom" (meerdere kleuren en vormen) tomaten, olijven en verse augurkenplakjes heb ik al voor Rick thuiskwam tot een salade gemaakt.

We genieten er buiten van, de muggen vinden mij niet meer lekker nadat ik me vol heb gespoten met Off!. Het smaakt heel goed en we zien vleermuisjes overvliegen. We hebben genoeg te bespreken en dat is ook altijd belangrijk een keer per dag.

Vanavond is het weer voeten omhoog en morgen heb ik een drukke dag met rondleiding. De twee na laatste tot dusver dit jaar. Ik heb er zin in!


3 reacties:

Marion2 zei

Ik vind herfst in combinatie met een zonnetje echt het mooiste weer
ter wereld. Vooral als het van dat rustige weer is. Misschien nog
wel fijner dan hoogzomer en hitte (daar hou ik ook erg van).

Zo leuk en sfeervol die pompoenen op de foto!

Anoniem zei

Wat een heerlijke rommeldag zo te horen. Ik geniet helemaal mee. Wel jammer dat het inderdaad koeler wordt, helemaal omdat je weet dat de winter er dan echt aan gaat komen (en daar zit ik hier dus voor het eerst in tien jaar ook een beetje angstig op te wachten). Maar heerlijk dat je jezelf de tijd gunt om te ontspannen hoor.
Grts,
Judith

Petra zei

@Marion - Meestal vind ik de herfst ook mooi, misschien komt het nog

@Judith - Ja, die winter in Maine, brr! Heel anders dan Georgia, je bent wel van het ene naar het andere uiterste gegaan!