Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 24, 2017

Een bonusdag met prachtig weer

Vannacht heeft het enorm huisgehouden. Ik hoorde de wind en regen en sommige mensen hebben geen stroom. Wij gelukkig wel en bij het opstaan is er niets meer te zien van het noodweer. Blauwe luchten lachen ons toe.


Dat niet alleen, maar het is ook veel warmer dan voorspeld met al zestien graden. Rick vertrekt naar zijn werk en ik beleg weer een paar crackers met kaas en drink daar broodnodige koffie en een glas V8 bij. Die gesmolten Goudse kaas is zo lekker! Er zijn weinig kazen die daaraan tippen.

Dan moet ik mijn motivatie bijeenrapen om te gaan sporten. Vandaag is zo'n dag dat ik eigenlijk gewoon niets wil doen. Geen optie, want de pijntijd is aangebroken en om dat wat voor te zijn moet ik bewegen.

Gelukkig gaat het zodra ik mezelf op de elliptische machine plant vanzelf. Orion gaat schattig liggen slapen en al spelend en lezend gaat mijn uur interval ook best snel. Na afloop vind ik dat ik goed mijn best heb gedaan met 9000 stappen in een uur.

De rest van mijn stappen krijg ik bijeen als ik Orion uitlaat. Het is wel een uitdaging om bij mensen uit de weg te blijven. Grappig hoe wat ik zo fijn vind van deze buurt, namelijk dat hij overdag niet uitgestorven is, me nu tegenwerkt.

Zonder kleerscheuren, lees enorm getrek, volmaken we de wandeling. Orion is echt een schat en hij doet goed zijn best, maar wat zou ik willen dat ik hem net als Cosmo naar Great Falls of zo zou kunnen nemen. Vooral op een prachtige dag als deze. Hopelijk komt dat nog.

Omdat het alweer 24 graden is wil ik buiten lunchen. Ik heb zin in Noodles & Company's Med salade met kip. Op hun terrasje komt net een tafeltje in de zon vrij en die schijnt op mijn rug. Het helpt mijn pijnen heel erg dus ik blijf nog een tijdje zitten als ik klaar ben.

Dan rijd ik naar Pro Nails 3 waar Jenny (vast niet haar ware naam) mijn nagels weer mooi beschildert. Dit keer neem ik "Starry Night", zwart met "sterren". Zwart voor Halloween, maar de glittertjes maken het minder "Gotisch".

Bij Safeway haal ik nog wat boodschappen en dan ga ik met Orion in de zon voor het huis zitten. Ik heb hem aan zijn lange lijn en een zakje met gedroogde kaas snoepjes bij me. Dit wordt deel van de training om niet te blaffen als mensen langskomen.

Vooral bij onze buren rechts is er nogal wat activiteit en het lukt me Orion iedere keer af te leiden met de kaas. Dat is al een hele verbetering. Nu nog dat hij iedereen, die niet vlakbij hem komt, gewoon negeert. Baby steps, zoals we hier zeggen.
Onze overburen hebben een "Dead & Breakfast", ha ha!

Orion vindt deze wolf helemaal niets twee deuren verderop

Tot na vijven blijft de zon op mijn vlinderbankje voor staan en als ik daarna naar binnen ga voel ik me zelfs een beetje verbrand. Jammer genoeg gaat mijn Dan Brown boek weer te snel! Ik probeer met mondjesmaat te lezen, maar het is weer een spannend verhaal. Het helpt ook altijd als het gedeeltelijk speelt waar ik ook geweest ben.
Mijn wachthond overziet ons domein

Als Rick thuiskomt besluiten we naar Ledo Pizza te gaan. Daar worden we als oude bekenden begroet, al zijn we hier nog maar twee keer geweest. Dat maakt dat mensen terugkeren, je wilt weten dat de eigenaar zijn klandizie waardeert.

Onze ober is een super vriendelijke jongeman. Ik bestel de knapperige ravioli en een glas pinot grigio. De arme jongen laat mijn glas wijn vallen en voelt zich daar vreselijk over. Het is maar een glas en niet veel later staat er een nieuwe voor mijn neus.

De ravioli's zijn heel erg lekker en ik neem de overgebleven mee naar huis. De pizza's laten nogal op zich wachten en de vriendelijke ober komt telkens vertellen hoe lang het nog gaat duren. Eindelijk worden ze geserveerd en dan heeft mijn kip en feta pizza geen feta en dus helemaal geen kaas.

De ober biedt aan feta te brengen, maar koude feta op zo'n pizza vind ik niet lekker. Juist dat knapperige uit de oven maakt het zo smakelijk. Ik wil niet vervelend zijn en zeg dat ik de pizza zo wel opeet. Gezond is dat wel, want nu zijn het enkel groentes en stukjes kip.

Als de manager komt vragen hoe alles is vindt Rick toch dat hij moet weten dat de keuken een belangrijk ingredient op mijn pizza is vergeten. Ondanks dat ik zeg dat het geen probleem is wordt de pizza van onze rekening gehaald en krijgen we een coupon voor een gratis pizza volgende keer. Meer dan schappelijk en we zullen heus wel terugkomen.

Terug thuis gaan de voeten omhoog en de tv aan. We hebben tot nu toe van zomerse temperaturen genoten maar dat kan natuurlijk niet duren. De komende week zal het steeds koeler worden en ik moet naar mijn wintergarderobe en schoenen kijken. Vooral die laatsten moet ik nieuw en wil iets goed voor mijn voeten, maar ook aantrekkelijk. Allerminst makkelijk!

2 reacties:

Anja L. zei

Geweldig die 'Dead & Breakfast'!
Zoals jij traint met Orion zal het toch echt wel een keer zo ver komen dat je op pad kunt met hem.
Jammer hè, als je je winterkleren weer moet pakken! Ook al ben ik geen fan van hele hoge temperaturen vind ik het altijd jammer als de kast weer gevuld is met mijn winterkleren.
Fijne woensdag.

Petra zei

@Anja - Het gaat nog maar heel langzaam met dat trainen. Ja, ik ben geen winterfan zoals je wel weet.