Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 30, 2017

Een filmmiddagje

Ricks wekker gaat heel vroeg en hij vertrekt ook vroeg naar zijn werk. Hij doet Orion in zijn bench zodat ik nog wat door kan doezelen en als ik een uurtje later beneden kom ligt die lief te slapen. Orion is ook zoals altijd heel blij mij te zien en draagt zijn Lambchop lam rond als begroeting.

Het heeft vannacht enorm huisgehouden met wind en regen. Van alles is omgewaaid in de tuinen en veel mensen hebben geen stroom. Wij gelukkig wel en ik maak er gebruik van door een Weight Watchers ontbijt quesadilla op te warmen in de magnetron.

Het smaakt me prima en dan ga ik op weg naar Anytime Fitness. Voor het eerst in lange broek en met mijn jas aan. Het is werkelijk heel laat in het jaar dat het nog zo warm was en eind deze week zal het weer twintig graden of meer worden. Ik klaag niet!

Tijdens mijn uur cardio kijk ik naar het nieuws. Er is van alles gaande met de (ex)medewerkers van de president. We zullen eens zien waar dit toe leidt. Zal Teflon Don eindelijk gevangen worden of...?


Om half elf komt Sharon me halen voor personal training. Het halve uur gaat altijd lekker snel en ik denk dat ik morgen mijn spieren op een goede manier zal voelen. Ik vind het fijn mijn cardio al gedaan te hebben, zodat ik direct na afloop kan vertrekken.

Op de terugweg rijd ik door de buurt en opeens rent er een mooie vos voor mijn van uit. Ik stop en hij ook op de stoep. Hij gaat zelfs zitten en naar mij kijken! Een nieuwsgierig dier, duidelijk, en zo krijg ik ook een paar goede foto's. Ze zijn zo aan mensen gewend, al loopt hij wat verder weg als ik mijn arm uit het raam doe voor een foto.
 
De zon is er inmiddels ook weer en ik zie nog een aantal grappige Halloween tuinen. Morgen is het dan eindelijk zo ver. Ik ben benieuwd hoeveel Trick or Treaters wij gaan krijgen dit keer. We zullen ons alle drie (Orion ook) verkleden in ieder geval.
Een wel heel vrolijk groepje!

Thuis neem ik Orion de tuin in. Mia is er ook en de honden rennen weer schattig langs het hek. Dan gooi ik snoepjes in het gras en Orion moet ze zoeken. Dat vindt hij leuk om te doen en hoe klein ze ook zijn, hij vindt ze na even snuffelen.

Na mijn douche besluit ik dat het met dit gure weer pho tijd is. Bij Pho Thang Long weten ze al dat ik kip pho wil met een glas limeade. Het is zoals altijd een lekkere en goedkope lunch.
Op een dag als vandaag heb ik zin om naar de film te gaan. Ik heb gisteren nog geprobeerd of iemand mee zou willen maar dat lukte niet. Dan maar alleen want ik wil The Florida Project graag zien en die speelt bij het Angelika Film Center.
Het is een bijzondere film die het (arme) leven buiten de vrolijke themaparken in Orlando laat zien. Voornamelijk gaat het over een zesjarig meisje en haar moeder, die maar geen werk kan vinden en dan de verkeerde kant opgaat. Het is rauw, echt, af en toe grappig, af en toe verdrietig en eindigt zonder conclusie. Ik vind het een superfilm!

Jammer genoeg heb ik enorme hoofdpijn na afloop en haast me naar huis. Ik rijd over de brug waar zaterdag een heel verdrietig ongeluk gebeurde. Een twaalfjarig jongetje sprong er vanaf op de snelweg en doodde daarmee een 22-jarige vrouw.  Of het een zelfmoordpoging was is nog niet duidelijk, de jongen is met zware verwondingen in het ziekenhuis opgenomen. Zo tragisch!

Als Rick thuiskomt bestellen we makkelijk Thais eten en dan kijk ik Halloween Wars en Halloween Baking Championship, lekker breinloze shows. Ik ben heel moe dus laat ga ik het niet maken.

4 reacties:

Petr@ zei

Leuk dat groepje skeletten ��
Toch bijzonder om een vod dichtbij te zien.

Klinkt als een goede film. Eens kijken of ik het hier ook kan vinden.

Hè wat een naar ongeluk. Triest voor alle betrokkenen!!

Petr@ zei

Vod = vos

Anja L. zei

Fred zag gisteren ook een vosje toen hij van zijn werk naar huis reed maar het was donker dus hij kon geen foto maken.
Die skeletten zijn echt leuk!
Ik heb het verhaal opgezocht van de film, het klinkt als een mooie film. Misschien komt hij hier ook in een filmhuis.
Wat een triest ongeluk was dat.
Fijne dinsdag!

Petra zei

@Petra - Ondanks de vele jaren hier vind ik al het wild in onze buurt nog steeds bijzonder.

@Anja - Ik hoop dat die film naar een filmhuis komt want hij is echt goed!