Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 02, 2017

Eindelijk een nieuwe horrendeur

Ricks wekker gaat weer om kwart over zeven af, maar ik blijf nog een uurtje liggen. Het is weer prachtig zonnig weer, alleen wat koel zo vroeg in de ochtend. Uiteindelijk moet het vandaag 23 graden worden dus helemaal perfect!


Rick vertrekt naar zijn werk en ik bak een paar eieren met Parmezaanse kaas als ontbijt. Dan rijd ik naar Anytime Fitness voor cardio en personal training. Sharon is vandaag begonnen met fitness klassen geven in het nieuwe Community Center in Vienna dus wilde later beginnen met de personal training dan gewoonlijk.

Dat nieuwe Community Center vind ik een grote teleurstelling al ben ik er nog niet in geweest. Er was voor de renovatie een enquete, die vroeg of er een therapeutisch zwembad moest komen. Gezien het feit dat er best veel ouderen in Vienna wonen zal daar best veel animo voor geweest zijn. Ik stemde althans voor.

Maar er kwam geen zwembad, enkel een veel groter gymlokaal, in het gigantische gebouw. Sharon is het met me eens dat het teleurstellend is voor al het belastinggeld wat eraan besteed is. Het halve uur personal training gaat weer snel en daarna doe ik nog wat cardio.

Thuis laat ik Orion snel uit en maak me dan klaar. Vanaf twaalf uur kan de monteur van onze nieuwe horrendeur komen en dan wil ik er toonbaar uitzien. Ik verplaats Orion's bench naar de eetkamer zodat hij die monteur straks niet kan zien en geef hem een extra kalmerende pil. Hopelijk wordt hij dan niet zo paniekerig.

Het is inmiddels lekker genoeg om buiten lunch te eten. Ik maak een tosti en schenk een kop tomaten basilicum soep in. Het smaakt me weer opperbest.

Dan ga ik in de voorkamer wachten tot de monteur komt. Dit bedrijf belt niet van tevoren vertelde Rick en ik wil Orion in zijn bench hebben voor de deurbel gaat. Rick vond dat kennelijk toch vervelend voor mij dus hij belt om te zeggen dat ze een uitzondering maken voor mij.
De buddleia is vol met Painted Lady vlinders, die ik af en aan zie vliegen

Net als ik opgehangen heb (ouderwets eigenlijk, ik heb de "end call" op mijn schermpje geklikt) gaat mijn telefoon weer.  De monteur blijkt maar tien minuten weg te zijn. Ik geef Orion zijn runderknietje in de bench en ga buiten wachten zodat de deurbel niet hoeft te gaan.

Het lijkt wel of ik een slapende baby heb! Orion blijft dan ook keurig stil als de horrendeur wordt geinstalleerd. Eindelijk kunnen we de vliegen, wespen en muggen weer buitensluiten. De monteur probeert onze gewone deur ook makkelijker te laten lopen, maar dat doet die sinds de aardbeving in 2011 al niet meer en het lukt hem ook niet.

Jammer genoeg moet er daarna een raam in de eetkamer opgemeten worden voor een nieuwe hor. Daar zit Orion natuurlijk en hij blaft wel wat, maar lang niet zo erg als gewoonlijk. Waarschijnlijk voelt zijn bench ook veilig voor hem, vooral als de monteur hem helemaal negeert.

Nu Orion toch in zijn bench is ga ik ook gelijk maar mijn boodschappen doen. Ik moet Orions Prozac bij Rite Aid halen want die is weer op. Dan loop ik door Whole Foods, neem mijn favoriete geitenkaas mee en vergeet straal te winkelen voor het avondeten!

Pas weer thuis realiseer ik me dat ik daar ook naar had kunnen kijken. Ik heb veel pijn en vaak gaat dat gepaard met mijn brein op non-actief. Ik besluit mezelf vrij te geven en ga buiten in mijn hangmatstoel liggen lezen. Dat is toch wel speciaal dat dat op twee oktober nog kan! Het wordt de komende dagen zelfs nog warmer.

Tot mijn verrassing komt Rick vroeg thuis uit zijn werk. We hangen nog wat Halloween dingen op en doen een groot net over de vijver zodat de bladeren er straks niet invallen. We hebben er met de jaren een heel bos omheen staan en Ricks nachtmerrie van de herfst begint binnenkort weer, eindeloos bladeren ruimen.

Opeens gaat de deurbel en staat ons zesjarige buurmeisje voor de deur. Zij wil ons laten weten dat ze zo dol is op onze Halloween tuin. Zo schattig en voor de verandering blaft Orion niet. Misschien zijn kinderen nu niet meer iets om bang voor te zijn.

Voor het avondeten haalt Rick Grieks van Skorpio's. Ik heb een heerlijke avgolemono soep en gyro pita. Rick heeft zelfs twee gyro's, die echt enorm zijn van dit restaurant. Ik kan de mijne dan ook niet helemaal op, maar lekker is het wel.

Het sitcom seizoen is weer begonnen en we kijken de Big Bang Theory, nog altijd een favoriet, en een nieuwe show 9JKL over een man, die wordt overweldigd door zijn familie. Het is grappig genoeg dat we het wel willen blijven kijken.

2 reacties:

Marion2 zei

Wat ontzettend cute jullie buurmeisje! Hartverwarmend.

Wat een toestanden toch om Orion rustig te houden,
gelukkig dat er toch wat vooruitgang in zit.

Petra zei

@Marion - Ja, Orion is een schat tot er andere mensen in zijn vizier komen