Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, oktober 22, 2017

Gezellig weekend met Katja en Kevin

Zaterdag

Als ik om kwart voor negen naar beneden kom tref ik daar Rick en Katja. Katja heeft helaas een erge migraine. Niet wat ze wil natuurlijk, maar gelukkig is ze thuis en verzorgen we haar goed. Ze heeft al Excedrin in zich, maar dat doet niet veel. Jammer genoeg heeft ze haar migraine medicijnen niet mee.

Kevin komt ook naar beneden en we bespreken het ontbijt. Het is alweer een prachtige dag en zal heel warm worden voor oktober met 27 graden. Rick en ik gaan Vienna in en halen koffies bij Starbucks en bagels van Manhattan Bagel.


Het is lekker genoeg om buiten te ontbijten, hoewel Katja op de bank blijft liggen. Mijn dunne bagel met gerookte zalm, cream cheese, tomaat en kappertjes smaakt me prima. Dan ga ik op het deck op de plaats "hardlopen". Katja en Kevin kijken tv en Rick helpt zijn vader met computerproblemen.

Katja voelt zich maar niet beter, maar heeft wel zin in eten. We krijgen Katja en Kevins bestellingen voor lunch van Cava en die gaat Rick ophalen. Ik heb liever Chop't twee deuren verderop. Ook de lunch nuttigen we buiten, dat is voor hier heel bijzonder op 21 oktober!

Ricks rijdende grasmaaier doet het niet en Kevin biedt aan ernaar te kijken. Hij ziet dat een zekering is doorgebrand. Rick haalt een nieuwe zekering bij de autowinkel in Vienna en is Kevin heel dankbaar. De grasmaaier start weer perfect en hoeft dus niet opgehaald te worden dinsdag!

Buiten lees ik in mijn Dan Brown boek en Rick computert wat. Tegen vieren zegt Katja dat ze zich toch goed genoeg voelt om naar de stad te gaan. Later vraag ik me af of dat meer wens dan waarheid was.
Intussen wordt onze buurt overgenomen door skeletten

Washington heeft 65 mijl rivieroever en die werd maar een beetje gebruikt voor restaurants e.d. in Georgetown. Nu is de eerste fase van de Wharf geopend aan de Potomac. Een groot complex met winkels, restaurants, hotels en appartementen aan de waterkant. Wij gaan eens kijken hoe het er is.

Dit is een mooi weekend en het is pas open dus we verwachten zeker drukte. De eerste parkeergarage is dan ook vol, maar de volgende niet en Rick vindt een plek voor electrische auto's. We lopen naar buiten en bekijken alles wat er is. Veel is helaas nog niet open en de restaurants die dat wel zijn zijn propvol.

Katja voelt zich steeds slechter en we besluiten ergens anders te gaan eten want in de rij staan is niets voor haar. Ik maak gauw op Open Table een reservering voor de Tadich Grill op Pennsylvania Avenue. Hier hebben we nog nooit gegeten.

We krijgen een tafeltje in ons eigen "kamertje". Prima voor Katja, want het is er rustig en warm. Zij bestelt een salade met avocado en garnalen. Kevin heeft een casserole en Rick een Louie salade. Mijn cioppino, een tomatensoep met veel verschillende zeevruchten, is voortreffelijk!

Dit restaurant bestaat al sinds 1849 in San Francisco en ze hebben enkel een tweede restaurant hier. Die cioppino is een typisch gerecht voor San Francisco (of liever Sausalito aan de overkant). Ook hun brood is zuurdesem zoals in San Francisco. Heerlijk allemaal!

Alleen voelt Katja zich duidelijk vreselijk. Ze heeft online gevraagd wat ze nog meer tegen een migraine zou kunnen doen. Iemand raadt Benadryl, een antihistamine, aan. Die halen we bij Walgreens met een middeltje tegen misselijkheid.

Thuis neemt Katja dat alles in en we kijken Halloween Wars, waarbij bakkers, pompoen beeldhouwers en suikerspinartiesten de engste creaties maken. Na zo'n anderhalf uur helpen de medicijnen Katja gelukkig eindelijk.

Ze krijgt er ook meteen trek bij en Rick haalt ananas "nasi" voor Katja bij Bangkokstreet Thai. Zo te zien smaakt het haar goed en ik ben blij haar weer de oude te zien. Migraine is zo alles overheersend (hoofdpijn sowieso weet ik uit ervaring).  Hopelijk voelt Katja zich morgen weer als vanouds.

Zondag

We slapen lekker uit tot een uur of negen en Katja en Kevin zelfs iets langer. Gelukkig is de migraine voorlopig voorgoed verdwenen al heeft Katja nog een zwijm van hoofdpijn.

Eigenlijk moest ze gisteren al een project inleveren, maar ze heeft daarvoor uitstel tot twaalf uur vandaag gekregen. Katja begint daar dan ook meteen aan. Haar keuze voor het ontbijt is bakkerij Paul en Rick en ik gaan weer op weg om dat te halen.

Bij Starbucks halen we onze koffies en vang ik wat Halloween Pokemon. Ook zijn er dubbele snoepjes tot Halloween. Erg leuk en ik zie weer heel wat mensen spelen. Dit soort acties hernieuwen de interesse ook weer.

Bij Paul bestellen we twee croissants met ham, kaas en roerei en voor mij een mini baguette daarmee. Katja wilde ook een van hun frambozen macarons. Thuis eten we buiten (!) ontbijt, wat zijn die mini baguettes toch hapje voor hapje nostalgisch van toen ik in Senegal woonde!.


Katja werkt verder aan haar project, Kevin houdt haar gezelschap. Rick gaat een stukje fietsen en ik doe weer mijn stappen op de plaats op het deck. Ik zie de painted lady vlinders af en aan vliegen en op een gegeven moment ook een monarch.

Die vind ik zo mooi en ik wil er een foto van maken, maar kan hem niet op de vlinderstruik vinden. Waarschijnlijk was hij op doortocht, want deze vlinders migreren van Canada naar Mexico in deze tijd van het jaar. Ik tel wel twintig painted ladies op de struik, zoveel hebben we er nog nooit gehad!
Drie vlinders op een bloem!

Voor een late lunch besluiten we voor Japans te gaan. We willen wel buiten zitten en het terrasje van Sushi Yoshi zit helemaal vol jammer genoeg. Rick stelt dan Kizuna voor wat voor Kevin een betere keuze blijkt, want zij hebben ramen soep en daar is hij dol op.

Hun terrasje is ook erg gezellig met een fontein en een vijvertje met koi vissen. Rick, Katja en ik bestellen sushi en Kevin dus de ramen. Mijn sushi wordt zo mooi opgediend dat het bijna zonde is om op te eten. Dit is een wat duurder restaurant, maar terecht want het is allemaal top!

Na deze gezellige maaltijd is het tijd voor Katja en Kevin om weer in te pakken. Ze gaan huiswaarts met een heel krat verschillende bieren van Rick, peper en zout vaatjes van de zwager van onze buurvrouw en snoepjes en een speeltje voor Django, want met de BarkBox heeft Orion van beiden teveel.

En dan zijn Rick en ik weer samen. We besluiten optimaal van het mooie weer te genieten. Als het in de schaduw op het deck te fris wordt nemen we stoelen mee naar voren en zitten nog een uurtje in de zon. Orion ligt lief in het gras en gedraagt zich warempel prima als de buren naar buiten komen.

Tegen zessen wordt het echt te koel en gaan we naar binnen. Voor het avondeten bestellen we voor de verandering eens Chinees van Rice Or Noodles. Ik zie op hun menu ook ramen staan en die van Kevin vanmiddag zag er zo lekker uit dat ik de kip ramen bestel.

Wat een enorme teleurstelling is dat! Het is kip, ei en noedels met een paar groene vlekjes erin. De noedels zijn zeker een heel pak ramen, veel te veel, en de soep heeft geen smaak, alleen zout. Bah! Dat is eens maar nooit weer duidelijk! Ook Ricks kipgerecht zou pittig moeten zijn maar is droog en saai. De laatste keer dat we van dit restaurant bestellen, dat is zeker!

Voor het eerst in lange tijd wordt volgende week een "gewone" week. Geen rondleidingen, geen weekendreizen, ook weleens fijn! Iedereen een goede week gewenst!

6 reacties:

Anja L. zei

Wat jammer dat Katja nou net migraine moest krijgen!
Is het nog gelukt met de gordijn roe?
Het nieuwe boek van Dan Brown moet ik nog kopen, in het Algemeen Dagblad stond vandaag een interview met hem.
Wat jammer dat het bestelde eten zo tegenviel.
Fijne maandag!

Marion2 zei

Wat ellendig dat Katja nu net migraine moest krijgen. Ik heb zelf
veel last gehad van klassieke migraine en weet hoe het is: echt
verschrikkelijk. En daarna ook nog eens aan het werk, echt niet leuk.

Over Dan Brown gesproken, hij blijkt hier research te hebben gedaan:
https://nos.nl/artikel/2199222-neuzen-in-mystieke-boeken-die-dan-brown-gebruikte-in-amsterdamse-bieb.html

Misschien vind je dit ook leuk?

https://www.pressreader.com/netherlands/de-telegraaf/20171021/282166471422016

Anoniem zei

Ja,migraine daar ben je goed ziek van,overgeven en ook nog vaak misselijk.
Vaak ook nog in het weekend.Goed dat de pilletjes wat verlichting gaven.

Dat skelet op die fiets,vind ik ook erg geinig om te zien.
De beenderen ervan zullen wel rammelen als er wat wind staat.,..
als de ogen ervan ook nog flikkerlichtjes zouden hebben,dan word het griezelig daar.haha.
Toch leuk wat er zo allemaal gepresenteerd word bij de huizen in jullie buurt.

Geniet nog maar jullie warme zonnetje,duurt niet meer lang ,
dan is het jammer genoeg weer voorbij.

groetjes Joke

Anoniem zei

Wat wordt bedoeld met "ramen"? Nooit van gehoord....

Groetjes,
Marc

Petra zei

@Anja - Nee, ik moet nog terug naar Target om hem om te wisselen

@Marion - Leuk, die links! Dank je wel!

@Joke - Inderdaad, Katja was ook misselijk. Het is op het moment zo leuk om door de buurt te lopen/rijden!

@Marc - Ramen is een bepaalde soort noedels. Meestal geserveerd met lekker veel groentes en pittig, deze was enkel noedels en wat kip. Ramen is een bekend goedkoop eten voor college studenten.

Petr@ zei

Wat sneu voor Katja om net nu migraine te krijgen (nooit fijn natuurlijk). Achteraf had ze vast gewild eerder van dat alternatieve medicijn te hebben geweten.