Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 02, 2017

Een prachtige warme novemberdag

Voor de verandering sta ik eens op voor Rick vertrekt. Hij heeft het deze week heel druk en ik wens hem succes vandaag. Dan schenk ik een kop koffie in en lees mijn email. Als ontbijt eet ik mijn crackers met pepersmeerkaas en drink een glas groentesap.

Dan is het tijd voor de sportschool.  Terwijl ik erheen rijd maken de wolken plaats voor de zon en die maakt de herfstkleuren werkelijk prachtig. Het is een genot om door onze beboste buurt te rijden op het moment.

Bij Anytime Fitness doe ik bijna een uur cardio voor Sharon me komt halen. Ik vind half elf een fijne tijd voor de personal training want dan kan ik van tevoren mijn cardio doen. Het halve uur gewichten is weer intens en na afloop vind ik dat ik goed bezig ben geweest.

Op de terugweg maak ik een aantal foto's van "vlammende" bomen en bladeren. Het is eigenlijk niet op de foto weer te geven al die rode en gele esdoorns. De eekhoorntjes zijn ook druk bezig hun voorraad aan te leggen en het is nu al de zoveelste keer dat ik snel moet remmen om er geen onder wielen te krijgen.

 
 
 
 

De wegwerkzaamheden zijn er weer aan het begin van onze cul de sac en ik neem Orion dus de achtertuin in. Hij vindt het prachtig om snoepjes in het gras te zoeken en is er erg goed in. Jammer genoeg blijft Mia binnen ondanks dat Orion haar smekend toeblaft.

Na mijn douche ga ik Vienna in. Het is inmiddels vijfentwintig graden. Ja, je leest het goed. Op twee november kan ik dus lekker buiten lunchen en dat doe ik bij Noodles & Company. Hun salade met kip en pittige yoghurt dressing smaakt me weer prima.

Het terras is gezellig vol en ik blijf een tijdje zitten. Dan haal ik een grote ijsthee bij Starbucks drie deuren verderop en geniet daar op hun terrasje van. Vienna is een en al bedrijvigheid, ook weleens een leuke verandering.
Zo rood!
 
Op een gegeven moment komt een Nederlandse (hoor ik omdat ze aan de telefoon praat) langs me lopen. Ik herken haar niet en vraag me meteen af hoeveel Nederlanders er in Vienna wonen. Ik zou haar aanspreken, maar ze houdt de telefoon aan haar oor tot ze terug naar haar auto loopt.

Tegen drieen is mijn thee op en kan ik er niet meer onderuit, tijd om de Halloween spullen in de voortuin op te ruimen. Ik leg Orion aan zijn lange lijn en geef hem een echt hambot. Daar maakt hij sneller korte metten mee dan ik had gedacht en ligt verder lekker in het gras.
Intussen gaan de griezels en grafstenen weer in hun respectievelijke tassen. Ik zet ze aan de binnenkant van de voordeur en volgende week zal ik ze stuk voor stuk naar zolder slepen. Het is een warm werkje zo in de zon, ik druip dan ook na afloop. Ook het feeentuintje is weer "gewoon", wachtend op de kerstversieringen.

Lorraine komt gezellig even kletsen. Zij kunnen dit weekend gelukkig weer voor Orion zorgen. Wat zouden we zonder hen doen, verzucht ik voor de zoveelste keer. Straks doen ze dat zelfs de drie weken dat we in Nieuw Zeeland en Australie zijn!

Als ons buurjongetje thuiskomt uit school verhuizen Orion en ik naar de achtertuin. Orion blaft tegen het joch en die is duidelijk bang. Vreemd wel want zij hebben zelf twee grote honden, die ook blaffen.

Gelukkig is nu Mia wel buiten en de honden rennen lekker met elkaar langs het hek. Het is warm genoeg om tot half zes in de schaduw buiten te blijven zitten! Ik voel me zelfs een beetje verbrand, wat is dit genieten!

Als Rick thuiskomt stelt hij voor naar Taco Bamba te gaan. Daar ben ik voor want dit is weer voor hun heerlijke ceviche verde tostada. Jammer genoeg zijn de tafeltjes buiten bezet, maar er is nog plaats aan de bar. Alleen staat de muziek hier zo belachelijk hard! Het is dat het eten zo goed en vooral ook goedkoop is.

We kijken thuis  naar een nieuw seizoen van onze favoriete sitcoms. The Big Bang Theory is erg leuk en Mom ook. Ik weet niet of die laatste in Nederland ook speelt, zo ja, dan is het een aanrader.

PS: Wie het leuk vindt om mijn blog te lezen zal ook begrijpen dat ik reacties net zo leuk vind. Hoeft echt niet uitgebreid, gewoon een "ik lees je blog" is al leuk :)

25 reacties:

Anoniem zei

Wat fijn dat jullie nog van dat lekkere weer hebben, hier in Rotterdam was het gisteren een zeer “grijze” dag met af een toe een bui.
Het zijn weer korte dagen nu afgelopen zondag ook de klok weer naar wintertijd is gegaan, bah ik zo’n hekel aan de winter.
Fijn weekend, grtjes Toos.

Pascale zei

Heerlijk hè, zulk weer? Het was hier ook verrukkelijk vandaag. De bomen beginnen wel al hun bladeren te verliezen, de mooiste tijd hebben we wel gehad. Geniet er maar van zolang het nog kan.

Mijn broer komt 9 december naar DC voor z'n werk, geef je die tijd van het jaar ook nog rondleidingen? Te koud misschien? Of ben je dan al naar Australië (ik weet je reisdata even niet)? Het is ook nog niet zeker of hij er tijd voor heeft, maar ik wilde hem jouw informatie even doorgeven, mocht je beschikbaar zijn.

Anoniem zei

Elke morgen is elke keer even genieten van je blog ! Bedankt !

Anoniem zei

Ik lees je blog graag. Je schrijft fijn en leuk om te lezen wat jullie beleven aan de andere kant van de oceaan.
Groetjes Joyce

Anoniem zei

Dank je wel Petra voor de mooie verhalen. Groet Diny

naomi zei

Ik wandel elke dag door het zuiderpark ter revalidatie. De meeste kleuren en blaadjes zijn nu wel weg. Ook weer actief met de pokemon. Leuke combi lopen en vangen. Scheelt als je alleen loopt.

Vandaag naar Scheveningen naar museum beelden aan zee. Ben benieuwd. En ik lees nog elke dag met veel plezier.

Jullie grote reis gaat opschieten wel gek dat je vlak voor de kerst terugkomt en je dus nu al je voorbereidingen moet doen. Straks ook minder versieren dan maar.

Liefs naomi

Marja zei

Ik lees je blog dagelijks en ik geniet er elke dag van!! Hoop dat nog lang te mogen doen!

Anja L. zei

Gisteren was niet echt geweldig hier. Je voortuin zal wel kaal zijn zonder alle versieringen.
Fijn dat Lorraine op Orion kan passrn als jullie weg zijn.
Blijft hij dan gewoon de hele tijd in jullie huis, ook 's nachts?
Fijne donderdag.

Jeanny zei

Wat zijn de blaadjes mooi van kleur!! Genieten. Groetjes uit Oisterwijk.

Wentje zei

Heerlijk om op afstand mee te genieten van al die rode kleuren! Je foto's vind ik een leuk onderdeel van je blog. Kost het veel tijd om die er tussen te plaatsen?
Groetjes Wendy

Anoniem zei

Je schrijft zo trouw elke dag en ik lees ze trouw elke dag!

Anja zei

Iedere ochtend lees ik je blog, het voelt als "even terug zijn in Amerika".

Anoniem zei

Ik lees je blog ;-)

Anoniem zei

Hoi Petra, gaat het weer beter met je voet/enkel?
Groetjes,
Lian

Marion2 zei

Wat een schitterende herfsfoto's! Van zoiets moois krijg ik nooit genoeg.

Weet je eigenlijk ook hoeveel lezers je dagelijks gemiddeld hebt?

Nicolet zei

Hallo Petra,
Ik lees je blog al heel lang...heerlijk altijd even relaxen. The Big Bang Theory en Mom zijn ook leuke sitcoms die hier te zien zijn. Maar mijn all time favorite is toch wel Friends die hier veel herhaald wordt. Fijne dag!
Nicolet

Anoniem zei

Prachtige foto's van de herfstkleuren, genieten is dat! Wij kijken elke avond naar Mom, elke avond worden er 2 afleveringen na elkaar uitgezonden en direct daarna The Big Bang. Vanaf 10 november beginnen de nieuwe afleveringen van Mom, het voorstukjes laat de intro zien van Two and a half men. Wij zijn benieuwd....... Alvast een heel prettig weekend gewenst.
Groetje van Heny Breedijk.

Anoniem zei

Ik lees ook nog steeds! Ik had een vraagje, als jullie weg zijn past er iemand op Orion. Is er dan de hele dag/deel van de dag, iemand bij jullie in huis? Of is hij in de bench of los en komt iemand hem uitlaten en eten geven? Gewoon nieuwsgierig.
Groetjes Tine.

Charly zei

Iedere dag tijdens mijn lunch geniet ik van je blog. Nu we afgelopen zomer hebben genoten van je rondleiding vind ik het nog leuker om je blog te volgen. Hier helaas geen zomerse temperturen meer. Het is een stuk frisser geworden. Nu de klok weer is terug gezet is het 's avonds weer vroeg donker. Is weer even wennen om in het donker naar huis te rijden. Nog even en dan is het ook donker als ik 's morgens naar het werk vertrek. Zal blij zijn als de dagen weer gaan lengen. Geniet van je weekend!

Anoniem zei

Ik lees (bijna) elke dag je blog!
Groetjes Mieke

Anoniem zei

Ook hier een trouwe lezer, altijd weer boeiend te lezen hoe jullie je leven beleven.

Petra zei

@Allemaal - Leuk al die reacties, bedankt!

@Anja - Ja, hij slaapt 's nachts in zijn bench

@Wentje - Met een gewone snelle internet connectie gaat het vrij snel. Soms duurt het in hotels wel lang vanwege slecht internet

@Lian - Het gaat, maar het is zeker niet weg. Ik denk niet dat het ooit echt beter zal worden.

@Marion - Blogger zegt tussen de 250 en 350 hits per dag, beetje afhankelijk van de dag. Maandagen krijg ik de meeste hits

@Tine - Onze buurvrouw en buurmeisje komen gedurende de dag een aantal keren om met Orion te spelen/uit te laten/eten te geven. Dan komt het buurmeisje na het avondeten tot haar bedtijd bij hem studeren, tv kijken of wat ook en dan slaapt Orion 's nachts in zijn bench

Petr@ zei

Heerlijk om in november nog buiten te kunnen eten! Hier begint het nu echt kouder te worden....volgende week nachtvorst. Tja, het is niet anders.

Jurgen de Bruin zei

Ik lees ook nog mee! En ik heb pas de foto’s zitten bekijken van toen wij in Washington waren. Wat wil ik graag weer terug naar de VS.

Anoniem zei

Ik lees je blog graag, ben heel benieuwd als je in NZ bent!
Gr. Inge