Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 13, 2017

Katja hier voor een paar dagen

Het is weer te koud voor mij bij het wakker worden! Dat maakt dat Rick naar zijn werk vertrekt en ik nog wat van mijn warme bed geniet. Niet lang want ik moet er van mezelf uit. Beneden zie ik een eekhoorn van plan om in de horrendeur te springen. Dat lukt hem maar Orions geblaf jaagt hem gauw weg.


Mijn koffie staat al klaar en ik besmeer een paar crackers met sambal Goudkuipje. Daarbij een glas wortel/mango sap en het smaakt me weer prima. Dan doe ik Orion in zijn bench en rijd naar Anytime Fitness.

Daar is het best druk en ik kan nog net een elliptische machine bemachtigen. Daar doe ik een half uur op en dan verhuis ik naar ARC trainer, net iets anders. Na 25 minuten daarop komt Sharon me halen voor personal training. Ik vind het wel fijn mijn cardio klaar te hebben.

Het halve uur gaat snel voorbij en daarna haast ik me naar huis. Gauw laat ik Orion in de achtertuin want er komen mensen naar het vijvertje kijken en dan moet hij binnen zijn. Ook moet er tussen twaalf en drie iemand komen voor onze horrendeur.

Daardoor maak ik maar hier thuis wat voor lunch. Een paar crackers met kaas en een cup a soup moeten maar genoeg zijn. Natuurlijk wacht ik en wacht ik en om drie uur is er nog geen horrendeurmeneer.
De eekhoorn komt wel herhaalde malen terug

Gelukkig heb ik genoeg te doen hier thuis. Meer kerstinkopen online en verder plannen voor onze reis. Katja is inmiddels op weg hierheen maar komt in een aantal files terecht. Het verkeer tussen New York en Washington is altijd onvoorspelbaar.

Rick belt met het bedrijf en een kwartier later staat John met horren voor de deur. Ik heb intussen Orion in zijn bench gedaan met een lekker knietje. Daar heeft hij zodra hij de man in de gaten heeft geen zin meer in en blaft flink.

Grappig is dat hij een andere blaf heeft als hij die man ziet dan als hij bij mij zeurt om uit zijn bench te mogen als de man eens naar buiten gaat. Ik zou graag een hondenvertalingsprogramma zien, wie komt daarmee op de proppen?

Als de horren weer goed zijn betaal ik John met een cheque en net als hij wegrijdt komt Katja aan. Orion en Django moeten elkaar weer even laten weten wie er baas is dus dat is even een geblaf en gegrom van jewelste. We sturen ze de tuin in en dat verbroedert kennelijk want niet veel later staan ze samen te vragen om binnengelaten te mogen worden.

Rick komt lekker vroeg thuis en we gaan Katja's geslaagde interview vieren bij Sushi Yoshi. Daar krijgen we drie stoelen aan de sushi bar. Ik neem veel sashimi en een handrol met krab en komkommer.  Het is gezellig en smaakt zoals gewoonlijk heerlijk!


Het is genieten om onze oudste hier tot donderdag te hebben. Ze moet wel studeren maar we gaan ook leuke dingen doen samen. Voor nu kijken we tv en laten de dieren verder aan elkaar wennen. Iedere keer lijkt het allemaal weer nieuw voor ze.

7 reacties:

De Gulle Aarde zei

Een hondenvertalingsprogramma ken ik niet. Maar misschien kun je wel een eindje op weg komen met de boeken van Turid Rugaas.

Blafgedrag van honden
Kalmerende signalen
Help mijn hond trekt

Ik vond ze in ieder geval heel verhelderend.
Geniet van de tijd met je oudste!
groet,
Hanneke

Anja L. zei

Wat gezellig dat Katja er is.
Een vertaalprogramma voor honden- en kattentaal zou wel prettig zijn :-).
Fijne dinsdag!

Anoniem zei

Gezellig dat Katja bij jullie is; geniet ervan.
Wij zijn vandaag de sinterklaastijd in gegaan , verkleedkleren, kleur- en voorleesboeken naar beneden gehaald; wordt weer genieten.
De kerstverlichting gaan we vast buiten hangen; leuk om vanuit huis als het donker is naar te kijken.

Petr@ zei

Leuk dat Katja er een paar dagen is. Geniet van elkaars gezelschap!

Anoniem zei

Spektakulaire foto van die springende eekhoorn,
Ze zijn bij jullie niet echt schuw meer,
heel bewegelijke diertjes zijn het ook.
Als er maar wat te eten valt he.
Heerlijk ,om Katja weer even thuis te hebben.
Hier in de buurt,bij een verkoop adres staan heel veel kerstbomen met kluit en al in pot en geseald,alweer klaar voor de verkoop.
Daar is weer veel werk aan geweest,om ze zo te kunnen verkopen.

groetjes Joke

Petra zei

@Hanneke - Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken of ik die ergens kan vinden.

@Anja - Omgekeerd ook zodat ze echt luisteren als je ze zegt stil te zijn

@Tineke (denk ik) - Inderdaad zijn die lichtjes in het donker zo gezellig!

@Joke - De eekhoorns zijn hier wel schichtiger dan in de stad maar ze hebben ook door dat ik achter glas niets kan doen

Petra zei

@Petra - Het is zeker gezellig, quality time met haar