Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 15, 2017

Middagje "pampering"

Rick moet heel vroeg op pad en ik hoor hem zelfs niet opstaan. Rond kwart over acht word ik wakker en tot mijn verbazing zie ik Django al in de gang liggen. Kennelijk heeft Katja hem uit haar kamer gebonjourd. De buurhonden deden hem waarschijnlijk ook blaffen. 


Dat geblaf gaat beneden gezamenlijk met Orion verder. Ik vind het heel vermakelijk, net of ze elkaar beantwoorden al kunnen die andere honden ze waarschijnlijk niet horen. Katja komt ook snel naar beneden en geeft mij haar bestelling voor het ontbijt.

Bij Starbucks haal ik onze koffies en voor Katja een kalkoenbacon met kaas en eiwit broodje. Ik vind de egg bites van eiwit met groentes lekker pittig. Als we gegeten hebben gaat Katja weer studeren en ik mijn uur boven op de Precor elliptische machine doen.

Orion slaapt weer schattig aan mijn voeten en al Wordfeud en Candy Crush spelend gaat het uur best snel. Ik stel de machine ook op verschillende hoogtes in zodat spieren verschillend worden gebruikt. Na een uur heb ik 8500 stappen bijeen "gerend" en de rest krijg ik vast gedurende de dag bij elkaar.

Als Katja en ik beiden opgefrist zijn is het lunchtijd. We doen Django naar buiten en Orion in zijn bench want de schoonmaaksters zullen komen als wij weg zijn. Katja kiest vandaag Viet Aroma als restaurant voor lunch

Daar worden we als een oude bekende begroet. We bestellen beiden de lunchbox. Die komt met een summer roll (soort loempia in rijstpapier), salade en Katja bestelt de garnalenspiesjes en ik de kipspiesjes. Het smaakt allemaal heel goed en lekker licht.
In het Amerikaanse Engels hebben we zo'n mooie uitdrukking: "pampering yourself". Dat betekent zoiets als goed voor jezelf zorgen, jezelf trakteren. Dat gaan Katja en ik doen bij de nagelsalon. Na een uur daar hebben we weer poezelige voeten en nette nagels.

Het is al bijna tijd voor mijn kappersafspraak want mijn "pampering" gaat nog even door. Ik zet Katja thuis af en rijd door naar Lofty Salon. Dit keer heb ik met Taylor afgesproken want Carmen was online bezet. Carmen komt verbaasd vragen waarom. Niets persoonlijks, ze moeten hun online afspraken aanpassen!

Stiekem vind ik Taylor ook leuker want zij is Katja's leeftijd en heeft een vriend uit Trinidad. Carmen is Costa Ricaans en ook erg aardig maar het is makkelijker kletsen met Taylor. Enfin, onder het genot van een glaasje wijn trekt de kleur in en dan foehnt Taylor mijn haar. Ik laat mijn pony uitgroeien en mijn haar wat langer dus er komt geen knipbeurt aan te pas vandaag.

Het is mij eigenlijk al te donker als ik naar huis rijd. De voorlampen verblinden me nu al. Gelukkig is er nu Uber anders zou ik bijvoorbeeld morgenavond niet naar mijn happy hour kunnen gaan. Het is zeker een reden dat ik de winter moeilijk vind.

Tot onze verbazing komt Rick niet veel later lekker vroeg terug uit zijn werk. Vanavond gaan we naar Mad Fox Brewing Company om te eten. Katja had gehoopt dat ze hun bitterballen nog zouden hebben maar dat is helaas niet het geval.

Rick en Katja genieten van hun verschillende biertjes "flight" en ik bestel een glas rose. We delen wat "frickles", gefrituurde augurkschijfjes. Als hoofdgerecht heb ik weer kipspiesjes net als voor lunch, dit keer met spruitjes met bacon en frietjes. Het smaakt okay, ik vind de spruitjes te hard, de frietjes te zacht en de kip te droog.

Goed voor mijn dieet is het wel want ik eet het bij lange niet op. Ricks schnitzel is ook veel en droog en Katja is niet zo gecharmeerd van haar steak frites als ze had gehoopt. Maar ja, dit is voornamelijk een microbrouwerij en daarvan kun je geen haute cuisine verwachten. Gezellig is het wel en dat is het belangrijkste.

Thuis zien we dat de Bark Box is aangekomen. Er zitten speeltjes in met speciale snoepjes, die Orion en Django meteen een uur bezighouden. Ik vind die Bark Box zo ontzettend leuk! Het thema deze maand is natuurlijk Thanksgiving. De speeltjes zijn een "pie" schijf en een "kalkoenbot".
Voor ze hun tv gaan kijken maken Katja en Rick hun favoriete snack, de Fluffernutter. Zoet en plakkerig en niet mijn ding, maar wel heel Amerikaans!

Rick en Katja gaan naar een serie kijken in de basement en ik schrijf dit blog. Jammer genoeg gaat Katja morgen weer terug maar zien we haar weer in Melbourne over een paar weken. Ik begin zoals altijd de angsten te krijgen dat deze reis om de een of andere reden niet door zal gaan. Ik geloof het pas als ik in het vliegtuig zit!



0 reacties: