Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 26, 2018

Aan de bruidshower werken

Rick heeft niet zo'n haast vanochtend en we eten gezellig samen ontbijt. Dan vertrekt hij naar zijn werk en ik naar Anytime Fitness. In de week dat ik weg was is de natuur al aardig ontwaakt. De krokussen bloeien bijna en de esdoorns laten hun rode bloesems al vallen wat roodgekleurde straten tot gevolg heeft.


Het is vandaag maar een sombere dag maar gelukkig wel droog en ook vrij warm. Bij de sportschool doe ik drie kwartier cardio en dan komt Sharon me halen voor de personal training. Dat halve uur vliegt altijd voorbij.

Na nog een beetje cardio ben ik er voor vandaag weer klaar mee. Onderweg naar huis stop ik af en toe om wat bloemen foto's te maken. Het is nog maar een begin maar ik ben zo blij alweer wat kleur te zien!

Toverhazelaar, die zie je hier niet vaak, wel mooi!

 

Thuis ziet Orion meteen Mia in de achtertuin en moet daar natuurlijk even lekker mee rennen. Gelukkig lukt het me hem vandaag uit de vijver te houden. Orion is zo grappig want als ik niet in de achtertuin met hem blijf wil hij er ook niet zijn.

Cosmo kon het uren uithouden in "zijn" tuin. Het is bijna een jaar geleden dat Cosmo overleed en ik denk nog dagelijks aan hem. Hij was zo'n lief beest! En heel anders dan Orion, die zich wel diep in mijn hart heeft gewurmd met zijn vele knuffels. Toch zal ik Cosmo nooit vergeten.

Na mijn douche neem ik Orion mee de van in en begin aan mijn middag. Ik heb zin in pho en bestel de kip versie bij Pho Thang Long waar men mij allang kent. Ik hoef al bijna mijn bestelling niet meer te geven, maar ze checken toch maar even of ik hetzelfde wil. Zoals altijd smaakt het prima.

Sharon gaf me vanochtend een goed idee voor een shower cadeautje voor Katja. Wij hebben een heel mooie en chique lingerie zaak in Vienna, Trousseau. Daar had Sharon voor haar nichtje een kimono met "The Mrs." erop gekocht.

Inderdaad hebben ze die van mooie satijnachtige stof en wat blauw met witte kant aan de mouwen. De verkoopster laat me ook nog een mooi setje met een turquoise topje en wit satijnen korte broek met "Bride" erop zien.

Die besluit ik ook te kopen, zodat Katja dat kan dragen terwijl ze haar haar en make up laat doen op de trouwdag.  Het wordt allemaal ook nog eens prachtig ingepakt. Ik ben er plaatsvervangend helemaal blij mee, hopelijk Katja ook. Ik hoop ook dat niemand anders dit idee had, maar dat lijkt me sterk.

Na een cheque op de bank gezet te hebben ga ik nog naar Whole Foods. Tijd voor nieuwe tulpen en ik koop er gelijk avondeten. Orion wacht intussen lief in de auto. Iedere keer dat ik terug kom krijg ik zoentjes van hem, zo schattig!

Thuis ga ik verder aan de voorbereidingen voor de shower. Ik weet inmiddels dat er zeven rechthoekige tafels zullen zijn. Ik heb de afscheidscadeautjes (Delftsblauwe klompjes, stroopwafels en turquoise zeepjes in de vorm van schelpen) en bestel daar zakjes en etiketten voor.

Intussen zoek ik op het internet naar leuke dingen om de tafels mee te versieren. Bij Michaels wil ik gaan kijken hoe ver ik daarmee kom. Ik heb het geheel in mijn hoofd, nu nog even vorm geven. Op Amazon vind ik ook een goede versiering voor Katja's stoel en een tiara waar "Bride to Be" opstaat.

Voor ik het weet is Rick thuis en we eten zalm met worteltjes en erwtjes en rozemarijn ovenfrietjes. Het is erg lekker, nergens is de zalm zo lekker als door Whole Foods bereid wat mij betreft. Het is ook gezellig weer met mijn maatje te eten. Jammer genoeg is dat maar voor de komende drie avonden want Rick en Saskia gaan er vrijdag vandoor voor haar Spring Break.

Nu de Olympische Spelen voorbij zijn kijken we opgenomen series van de afgelopen paar weken. De Amazing Race heeft volgende week de finale. Ik ben heel benieuwd wie er gaan winnen! Dat is een van mijn favoriete competitie shows.



4 reacties:

Petr@ zei

Wat een origineel cadeau voor Katja!
En leuk om zo bezig te zijn met voorbereidingen van het feestje.

Waar gaan Rick en Saskia heen?

Anja L. zei

Heerlijk hè dat de natuur weer begint te ontwaken. Hier bloeien de crocussen ook maar ik ben bang dat ze met de huidige kou kapot vriezen.
Ik vind dat je een heel leuk kado voor Katja hebt gevonden! Hoe lang heb je nog voor de bruidshower?
Fijne dinsdag.

Tineke zei

Wij hebben ook een toverhazelaar in de tuin, de heleborrussen, violen, sneeuwklokjes en crocussen bloeien ook, met de vorst zakken ze soms wat in maar ze herstellen zich weer als de vorst over is.
Even je reisapps bijgelezen, mijn moeder is pas overleden, dus dan zijn er andere bezigheden, we hebben als familie een mooi afscheid gemaakt, en zo mooie herinneringen.
Hier begint de schaatskoorts toe te slaan , verder mooi zonnig vorst weer waar we van genieten.

Petra zei

@Petra - Ik hoop ook dat ze het leuk zal vinden. Rick en Saskia gaan naar Disney World.

@Anja - Ieder zweempje kleur maakt me happy. De shower is op 25 maart.

@Tineke - Gecondoleerd met je moeder en sterkte met het verwerken van het verlies.