Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 16, 2018

Inpakken en Katja even thuis

Een blik naar buiten laat natte straten zien. Wat ben ik blij dat ik mijn rondleiding gisteren had! Het is wel al zestien graden als we beneden komen. Weer heel warm voor midden februari natuurlijk, maar voor morgen wordt er wat sneeuw voorspeld. Hopelijk zit ik dan echter al in de warmte.

De tulpen binnen blijven mooi!

Rick is wat langzaam vanochtend en we eten samen ontbijt. Dat gebeurt niet vaak en is wel gezellig. Voor de verandering maakt hij mij laat om naar de sportschool te gaan. Zijn auto staat altijd achter mijn van, maar de meeste ochtenden is dat geen probleem als Rick voor mij vertrekt.

Natuurlijk is het nu ook geen probleem, maar ik ben later bij Anytime Fitness dan ik had gewild. Ik doe drie kwartier cardio en dan komt Sharon me halen.

Zij heeft net bericht gekregen dat haar achtentachtigjarige schoonmoeder, die al een tijdje aan het kwakkelen is, waarschijnlijk een hersentumor heeft. Sharon hoopt dat het niet lang gaat duren voor haar schoonmoeder.

We praten een groot deel van het halve uur (terwijl ik echt wel steun en kreun onder de gewichten) over het verschil in levenseinde hier in de VS en in Nederland. Sharon zou zo graag willen dat euthanasie hier ook legaal zou zijn. Haar schoonmoeder heeft al laten weten dat te willen, maar ja.

Als we klaar zijn worden op de grote televisie in het gewichten gedeelte de ritten van de 5000 meter dames schaatsen herhaald. Samen met de personal trainers en een paar van hun klanten kijk ik. Wel leuk om al het commentaar over de "onverslaanbare" Nederlanders te horen. Een van de personal trainers is Frans en wist wel degelijk dat Ted-Jan Bloemen ook (volgens hem) eigenlijk Nederlands is.

Het is zulk lekker weer en even droog dat ik Orion aanlijn voor een echte wandeling. Het lukt me steeds beter hem met snoepjes af te leiden als er iets gebeurt waar hij gewoonlijk eindeloos tegen zou blaffen. Lorraine merkte dat gisteren ook al op.
Hij heeft zin in zijn wandeling!

Thuis haal ik mijn tassen te voorschijn en begin met inpakken. Dan douche ik en is het tijd voor de lunch. Het regent inmiddels weer en ik besluit pho te gaan eten. Orion gaat uiteraard ook mee in de van.

Precies op tijd voor mijn nagelafspraak ben ik klaar. Het plenst inmiddels en is opeens ook een stuk kouder. Ik heb spijt dat ik alleen mijn regenjas aanheb! Ik moet ook mijn teennagels laten doen dus ik loop op teenslippers. Gelukkig is het in de salon wel lekker warm.

T. maakt mijn voeten en handen weer keurig. Ik kies dit keer helder blauw met veel glittertjes. Ik krijg er van alle kanten complimenten over en een dame kiest zelfs dezelfde kleuren. Ik ben er ook blij mee, perfect voor een strandvakantie!

Bij Safeway haal ik nog wat zonnebrandspray en geld. Dan loop ik rillend terug naar de van. Daar word ik zo lief begroet door Orion dat ik me zo bevoorrecht voel met deze hond. Hij geeft zoveel liefde!

Thuis laat ik mijn credit card bedrijven weten dat ik internationaal ga reizen, print mijn tickets voor de excursies uit en haal ik mijn paspoort uit de safe. Ik pak alles in en als ik er vrijwel zeker van ben alles te hebben ga ik even ontspannen en computeren.

Net na vijven bel ik Christine zoals afgesproken. Zoals altijd is het goed om bij te kletsen, ik mis onze wandelingen samen. Chuck heeft wat gezondheidsproblemen en Christine maakt zich duidelijk zorgen om hem. Niets is levensbedreigend, maar wel een operatie in het verschiet. Wat zou ik dan graag dichterbij wonen en echt helpen!

Rick is inmiddels thuis en we besluiten gezellig naar Pazzo Pomodoro te gaan. Het is nog happy hour en heel druk in de bar. We hebben geluk dat een stel net vertrekt van een tafeltje. Rick neemt een hart vorm pizza en ik de inktvis pasta met zongedroogde tomaatjes en gamba's. Het smaakt ons prima!

Thuis gaan natuurlijk de Olympische Spelen weer aan en wachten we op Katja. Zij komt een nachtje logeren op weg naar Richmond waar zij morgenavond uitgaat met Saskia en Leah als een soort mini bachelorette party. Wij krijgen Zorro te logeren tot Katja en Kevin naar hun nieuwe huis verhuizen.

Mijn nacht zal kort zijn (en die van Rick ook). Ik moet om kwart over vier op om mijn vlucht van tien over zes naar Newark te halen. Van daaruit zal ik naar St. Kitts vliegen voor een week in de warmte en zon. Altijd een avontuur om alleen te reizen, maar ik heb er veel zin in!

10 reacties:

Sonja zei

Goede reis en een fijne vakantie in de warmte!

Anoniem zei

Zal ongetwijfeld weer een heerlijke vakantie worden met prachtige fotos!
Verbaasde me over jouw opmerking van de creditcardbedrijven, dat heb ik nog nooit gehoord....
Fyne vakantie!!!
Groetjes
Evelyn

Nynke zei

heerlijk, alvast veel plezier!

Anja L. zei

Dus Katja en Kevin hebben het huis! Leuk voor ze.
Feestelijke nagels heb jem klaar voor een vakantie!
Goede reis en veel plezier!

Petr@ zei

Jee wat triest voor de schoonmoeder van Sharon, op die leeftijd nog zo ziek worden. Sowieso is er geen goede leeftijd voor natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat je er op die leeftijd niet meer voor behandeld wil worden. Dan zou euthanasie een mooie 'oplossing' zijn.

Geniet van je vakantie en het mooie weer!

Sally zei

Oh wat fijn een korte vakantie in het verschiet. Idd een vrolijke zomerse kleur die op je nagels. Fijne reis gewenst

Anja zei

Goede reis en veel plezier!

Anoniem zei

Kijk weer uit naar je vakantie verslagen :)

Idd is euthanasie in zo'n geval een uitkomst. Voor degene die zo moet lijden, maar zeker ook voor de achterblijvers. Het is niet fijn om iemand waar je van houdt zo te moeten zien.....

Goede reis!

Carla

Angela zei

Goede reis en hele fijne vakantie! Ik vind het stoer dat je alleen op vakantie gaat:)

Petra zei

@Allemaal - Dank voor de goede reis wensen! Ik ben in ieder geval goed aangekomen

@Evelyn - Als je niet laat weten dat je gaat reizen blokkeren ze je kaart. Dat doen Nederlandse bedrijven ook weet ik van anderen.

@Anja - Ja, onder voorbehoud want er zijn nog een paar inspecties, maar hoogstwaarschijnlijk is het van hen, erg leuk!

@Petra en Carla - Heel naar, dat euthanasie hier zo'n taboe is.