Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 08, 2018

Moeder van de bruid jurk besteld!

Ha, de zon schijnt weer! Dat maakt de wereld toch een stuk vrolijker. Rick heeft de koffie voor me klaargezet en na mijn ontbijtquiche maak ik me klaar om naar Anytime Fitness te gaan. Daar doe ik eerst een uur cardio voor Sharon me komt halen voor de personal training.


Tijdens het halve uur steun en kreun ik door de gewichtenroutine. Het is heel goed voor mij en ik kreeg bij de dokter eergisteren nog een compliment over de vele beweging, die ik krijg. Na anderhalf uur sporten sta ik om elf uur weer buiten.

Thuis geef ik Orion een korte wandeling. Jammer genoeg kunnen we eenmaal buiten het plein geen kant op. Aan de ene kant wordt aan de weg gewerkt en aan de andere kant lopen allerlei mensen met hun hond. 

Gelukkig mag Orion weer mee Vienna in. Daar besluit ik weer een soep van Whole Foods te gaan eten met een flesje watermeloen sap met van alles meer erin. Ik kies de Marokkaanse linzensoep en die is zeer smakelijk.

Bij Rite Aid liggen er weer medicijnen klaar. Hun apotheek is nu Walgreens dus we krijgen de kortingen van Rite Aid niet meer. Als ik mijn Walgreens kortingskaart laat zien zegt de apotheker dat hun systemen nog niet gelinkt zijn.

Daardoor denk ik er nu over mijn recepten naar de Walgreens een paar straten verderop over te hevelen. Ik ga niet het volle pond betalen als ik het elders goedkoper kan krijgen. Hoewel ik het vooral slechte service van Walgreens vind. Je neemt toch geen apotheek over en vraagt dan het volle pond van jarenlange klanten?

Nu wil ik mijn moeder van de bruid jurk gaan bestellen, maar realiseer me dat ik het kaartje met het model jurk thuis heb gelaten. Goede gelegenheid om Orion nog even uit te laten en zelf ook een pit stop te maken.

De Swan Bridal Salon is vlakbij ons dus lekker makkelijk om mijn jurk daar te kopen. De Russische eigenaresse en haar heel vriendelijke assistente helpen me fantastisch. Er is ook niemand anders, hoewel de telefoon wel constant gaat.

Op het kaartje wat ik mee heb gebracht staan twee jurken, die ik vorig jaar aan heb geprobeerd, maar ik weet dat ik model in de "eggplant" kleur wil (dan wel in een andere kleur). Ik probeer het nog eens aan en vind het nog steeds een zeer flatterende jurk.
De groene kleur op het kaartje wat ik destijds meekreeg heet "Emerald". Dat blijkt ten eerste een kleur te zijn die het nieuwe seizoen niet meer heeft. Verder vind ik hem toch een stuk blauw-groener dan ik had gedacht en dat komt te dicht bij de kleuren van de bruidsmeisjes.

Dan halen ze toch nog een andere jurk naar beneden en die brengt me weer aan het twijfelen want die kleedt ook wel mooi af. Maar ja, hij is zwart en dat kleedt al af. Ik vind hem ook lang niet zo bijzonder. Het blijft dus bij mijn oorspronkelijke keuze.
Nu de kleur nog want Saskia zegt ook dat Emerald wel erg op haar kleur jurk lijkt. Gelukkig zie ik Pure Jade wat een echt groene kleur is. Die lijkt me zelfs een stuk mooier dan die Emerald kleur en die wordt het dus.
Mijn maat wordt opgenomen en de bestelling wordt meteen doorgebeld naar het atelier. Tussen vijf en vijftien mei zal de jurk klaar zijn! Nu nog bedenken welke schoenen en accessoires erbij te dragen. Zo leuk, allemaal!

Orion wacht me nog geduldig op in de van. Nu zijn de mannen, die aan de weg werkten, weg dus ik kan iets langer met hem wandelen. Gauw voor de kinderen uit school komen. Ik zou hem zo graag meer beweging geven, maar hij trekt zo hard als hij iemand ziet dat ik het zoveel mogelijk vermijd. Gelukkig hebben we de achtertuin.

Om vijf uur komt Chris me halen. We gaan naar Pazzo Pomodoro en bestellen een pizza met ham, ananas en kerstomaatjes om te delen. We zijn hier om te bespreken waar we heen willen tijdens Chris' paasvakantie, de eerste week in april.

Salt Lake City, ons eerste plan, is toch niet praktisch. De vliegtickets zijn te duur en de parken te ver weg. Ik heb wat huiswerk gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat Las Vegas de beste bestemming is. Van daaruit kunnen we Bryce Canyon en Zion National Park bezoeken.

Chris is helemaal opgewonden want zij is nog op geen van die plaatsen geweest. Ik wel, maar de parken zijn al vijftien jaar geleden toen de kinderen kleiner waren. Thuis boek ik de vluchten, hotels en auto tot bewondering van Chris, die niet begrijpt hoe ik dat zo snel voor elkaar krijg. Dat is dan nog de reisagente in mij.

Vanavond hebben wij hier al de Olympische Spelen op tv. Wat we hier veel te zien krijgen is skien en kunstschaatsen. Ik hoop ook de schaatswedstrijden met de Nederlanders te kunnen kijken, al schijnen die op nogal onhandige tijden te zijn voor ons. Altijd weer leuk, de Olympische Spelen en wij zien uit naar de openingsceremonie morgen.

10 reacties:

Petr@ zei

Slechte service van Walgreens. Kun je geen contact met hun opnemen om alsnog de korting proberen te krijgen?

Wat een prachtige jurk! Lastig om er één te vinden die qua kleur ook past bij de bruid en bruidsmeisje hè. Mannen hebben het dan maar makkelijker.

Leuk je reisje met Chris. Zion en Bryce vond ik echt geweldig.is inmiddels ook al weer bijna 6 jaar geleden dat ik daar was.

Anja L. zei

Het model van de jurk vind ik erg goed staan en ik vind de groene kleur van je jurk het mooist.
Helaas is de openingsceremonie van de Olympische Spelen hier midden op de dag dus het wordt opnemen of een herhaling kijken.
Bestaat er geen soort riem zodat Orion niet zo hard kan trekken aan de riem zodat je lekker kunt wandelen met hem!

Anoniem zei

Mooie jurk heb je uitgekozen! Het lijkt mij genieten als de moeder van de bruid om alle voorbereidingen te doen oa. Jurk uitzoeken, bruidsshower. Mijn moeder heeft destijds van alle voorbeidingen genoten.

Groetjes,
Susan

Irene zei

Heb je voor Orion al een halty?
Dat is een riem die ook om de snuit gaat.

Marion2 zei

Leuk om zo met de voorbereidingen van de bruiloft bezig te zijn.
Ik denk dat je jurk heel mooi wordt. Wel knap dat je dat in je
eentje kunt beslissen. Ik ben zo'n twijfelaar, zou er van mijn
leven niet uitkomen. Of beslissen en dan toch weer gaan denken
of een bepaalde kleur niet toch mooier was geweest ofzo.

Onze verhuizing naar het buitenland gaat vooralsnog niet door.
Het is zeer zeker niet uitgesloten dat het in de toekomst wel moet,
maar voor nu blijft alles zoals het is en daar ben ik heel blij om.

Anja zei

Mooie jurk en de kleur groen vind ik ook het mooist.
Leuke trip ga je samen met Chris maken.

Nancy zei

Ik vind het ook een mooie jurk en een hele mooie kleur groen! Leuk dat we de voorbereidingen kunnen volgen.
Bij mij is het al meer dan 20 jaar geleden dat ik in Bryce en Zion ben geweest (wat vliegt de tijd toch!), maar ik heb er hele mooie herinneringen aan, dus dat wordt vast een hele mooie trip!

Anoniem zei

Héél leuk model jurk, fijn dat je iets hebt gevonden waar je je goed in voelt.
Staat je heel mooi!
Lian

Tineke zei

Leuke jurk , past ook goed bij de strandsfeer van de bruiloft.
Onze dochter en gezin vlogen op op Las Vegas om de parken met camper te bezoeken.
Ik heb de opening van de olympische spelen vanmiddag life gezien, altijd indrukwekkend, volgens mij voor het eerst dat kinderen er ook een belangrijke rol in speelde

Petra zei

@Petra - Zeker hebben mannen het makkelijker! Ik zie ernaar uit die parken weer te zien.

@Anja - Hier krijgen we de openingsceremonie ook verlaat te zien.

@Susan - Het is zeker genieten! Ik hoop dat de shower mooi wordt, maar ik denk het wel.

@Irene - Zoiets hebben we geprobeerd maar dat ging niet goed. Nu heeft hij een harnas dat hem minder laat trekken maar hij is heel sterk!

@Marion - De eerste keer dat ik ging passen was ik met Saskia dus dat hielp. Ik twijfelde nu toch ook weer even maar denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Als jij blij bent niet naar het buitenland te hoeven dan is het helemaal goed dus!

@Anja - Ja, ik ga wel heel veel reizen opeens de komende maanden!

@Nancy - Vooral Bryce vond ik zo prachtig en ben heel blij het weer te gaan zien!

@Lian - Dank je wel!

@Tineke - Wij kijken er nu naar. Heel mooi gedaan!