Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 04, 2018

Superbowl weekend

Zaterdag
Gisteravond werd het dus ongekend laat voor ons. Pas om half elf voel ik me wakker genoeg om op te staan. Rick blijft nog even liggen maar volgt al gauw. We hebben zo'n geluk dat Orion het net zo lekker vindt om uit te slapen als wij!

Het is prachtig zonnig vriesweer en we gaan gauw naar Starbucks voor onze koffies en broodjes. We worden als oude bekenden welkom geheten. De egg bites zijn op dus ik neem dit keer een croissant met ham en kaas. Inhalen nog voor Croissant Dag die op 30 januari werd "gevierd".

Thuis ga ik meteen naar boven voor mijn uur cardio. Door ons late opstaan is het later dan gewoonlijk en ik wil er maar klaar mee zijn. Orion komt er gezellig bij liggen, op het bed, terwijl hij heel goed weet dat dat niet mag. Hij kijkt zo schattig smekend dat ik het hart niet heb hem eraf te jagen.
Al spelletjes spelend en op de elliptische machine "rennend" gaat het uur snel voorbij (speelt er hier iemand Trivia Crack?). Nu ik toch boven ben pak ik ook meteen maar uit en neem dan een lekker warme douche. Het is hier kouder dan in Seattle maar de zon maakt veel goed.

Rick voelt zich niet zo lekker dus hopelijk heeft niet iets opgelopen in Seattle. Met duizenden mensen bijeen is dat helaas goed mogelijk. Na het late ontbijt neem ik ook een late lunch, maar houd die heel licht zodat ik hopelijk vanavond op een normale tijd trek krijg.

Met Orion in de van rijd ik naar Skorpios in Vienna en haal daar hun lekkere avgolemono soep. Orion krijgt wat van de pita die daarbij geserveerd wordt en is ook helemaal happy.

Na het eten neem ik Orion de tuin in waar we "voetbal" spelen. Hij vindt dat een prachtig spel. De voetbal is lek dus Orion kan hem goed in zijn bek houden en van mij wegrennen. Misschien dat ik eens een doel maak en hem leer de bal daarin te brengen.

Dan gaat de open haard aan en computeren Rick en ik met de voeten omhoog. Heerlijk zo'n rustig dagje thuis (moet alleen niet te lang duren, ha ha). Ik heb weer een aantal rondleiding aanvragen en klets met Kai over wanneer ik het beste een avontuur met hem kan ondernemen. Begin maart lijkt een goed streven.

We hebben allebei geen zin om nog weg te gaan voor het avondeten en bestellen van een van onze favoriete Thaise restaurants. Het smaakt goed en mijn gerecht heeft veel groentes, iets wat ik de afgelopen week gemist heb. 

Voordeel van op reis gaan is ook dat mijn favoriete shows de hele week opgenomen zijn en ik ze nu allemaal kan gaan kijken. Daar vul ik met gemak de rest van de avond mee!

Zondag



Nou het lukt ons ietsje eerder op te staan vandaag. Ik hoorde ergens dat jet lag zoveel dagen duurt als het tijdsverschil dus we zullen zien of het na morgen weer helemaal in het gareel is.

Als ik de lamellen open zie ik dat het buiten sneeuwt. Dat is van korte duur want gaat al gauw over in ijsregen en dan ijzel. Gelukkig zijn de wegen niet koud genoeg om glad te worden, maar de bomen vertonen al snel een laagje ijs.


We besluiten onze koffies en broodjes dit keer bij Peet's te halen. Daar hebben ze een drive thru dus hoeven we de auto niet uit. Hun koffie vind ik eigenlijk lekkerder dan Starbucks, maar Rick heeft de tegenovergestelde mening.

Na het eten bel ik mijn schoonzus Ana Maria in Canada. Intussen loop ik door het huis om mijn stappen bijeen te krijgen. Ana Maria hoopt met mijn nichtje Athena naar Katja's shower te komen. Dat zou echt leuk zijn want ze hebben Katja al jaren niet gezien.

Zoals altijd wordt het een telefoongesprek van een paar uur en als ik ophang is het alweer lunchtijd. Rick en ik hebben beiden zin in iets warms en ik bestel de soba noodle bowl van Panera en Rick de chili. Gelukkig duurt dit weer maar een dag want ik voel me helemaal niet lekker met deze koude nattigheid die door merg en been gaat.

Orion is op het moment zo lief met Snickers! Hij wil duidelijk een maatje.

Kai en ik kletsen via Facebook over onze reis en we besluiten naar Wenen en Boedapest te gaan.  Ik vlieg dan via Frankfurt en Kai met mij mee vanaf daar, trein tussen Wenen en Boedapest. Ik ben zo blij dat ik hem te zien krijg want anders zou het nog tot augustus duren! Lang leve de rondleidingen!

Vandaag is het Superbowl zondag en Rick en ik willen de wedstrijd bij een sportbar gaan kijken. We hebben er verscheidene in de omgeving en het duurt even voor we een keus hebben gemaakt. Die valt op Blackfinn en daar vinden we nog met gemak stoelen aan de bar.

Langzamerhand loopt het echter vol en als de wedstrijd begint zitten we, zoals we al verwachten, tussen de Philadelphia Eagles fans, hoewel er ook een paar Patriots fans zijn. Wij zijn voor de Eagles, maar dat zijn niet de Redskins, dus het is leuk te kijken, maar ik ga niet een slapeloze nacht tegemoet als Philadelphia niet wint (sowieso nooit voor sportwedstrijden).

Vaak vind ik de Superbowl niet interessant omdat een team meestal al gauw laat zien dat zij de besten zijn. Deze wedstrijd gaat nogal gelijk op en blijft dus spannend. De sfeer is ook echt fantastisch in deze bar.

We bestellen wat eten, nachos om te delen, maar die zijn niet zo lekker. Ik probeer het nog met een flatbread maar ook dat ziet er op papier beter uit dan in werkelijkheid. Ik heb genoeg te eten, daar niet van, maar als ik dan ongezond eet wil ik het ook lekker hebben.

De eerste helft van de wedstrijd is heel spannend en we kijken nog naar Justin Timberlake, die tijdens de pauze optreedt. Dan heb ik het wel gehad, alles deed vandaag al pijn en in die ongemakkelijke stoelen zitten is niet bevorderlijk daarvoor.

Thuis kijken we verder en het blijft een spannende wedstrijd. Ik weet nog steeds niet waarom het "football" heet, maar ik kan het spel goed waarderen als de teams aan elkaar gewaagd zijn. Dat is vanavond het geval.

Het blijft spannend tot het einde en de Philadelphia Eagles winnen! Een zeer verdiende winst van de "underdog" is het. De New England Patriots hebben al acht keer gewonnen, inclusief vorig jaar dus heel leuk eens een ander team als winnaars te zien. Ik kan me net zo druk maken tijdens een wedstrijd football als tijdens een wedstrijd voetbal als Nederland speelt.

Nu ga ik dus blij slapen en hopelijk worden we morgen op een goede tijd wakker. Dit was het weekend om uit te rusten. Morgen gaan we weer voor de drukte. Het maakt wel dat de winter snel voorbij gaat, mijn doel is precies dat.



5 reacties:

Anja L. zei

Het kan toch geen kwaad om eens lekker uit te slapen? Daar is het weekend voor.
Trivia Crack ken ik niet, ik ga het eens opzoeken.
Leuk hoor om met Kai op pad te gaan, ik ga in April met mijn zus naar Londen, zij is daar nog nooit geweest. Ik heb er nu al zin in.
Ik vind het wel leuk om naar sport te kijken maar ik lig ook niet wakker van het resultaat. Straks weer naar de Olympische Spelen kijken.
Fijne maandag!

Anoniem zei

Hoi Petra,
Even een kort berichtje om je te laten weten dat ik helemaal vertederd raakte van je hond/kat-foto's - wat lief!
En wat ben ik blij dat je naar Wenen gaat - ik ga daar in September ook naar toe, voor het eerst. Jij weet altijd enorm leuke plekken te vinden in steden dus ik ga na jouw trip schaamteloos kopiƫren :)
Enne - ja, ik speel ook Trivia Crack. De Nederlandse versie natuurlijk, ik neem aan dat jij de Amerikaanse spelt? Hoe dan ook - hartelijke groeten uit Leiden!

Liesbeth

Anja zei

Leuk vooruitzicht om met Kai op reis te gaan.
In Amerika liep ik soms ook door ons huis om stappen bij elkaar te krijgen. Hier in Nederland ben ik snel uitgelopen of het worden kleine rondjes.

Petra zei

@Anja - Nee, maar de dag is dan zo snel voorbij. Olympische Spelen vind ik ook zo leuk!

@Liesbeth - Ik speel het ook in het Nederlands, hoor, dus als je een spelletje wil spelen...

@Anja - Ja, het huis is er zeker groot genoeg voor hier

Nel zei

Wat fijn samen met Kai op vakantie. Wordt alweer een aardig stukje vliegen voor je, maar het doel is natuurlijk wel heel erg leuk. Wenen lijkt me geweldig en heel misschien gaan we in de zomer een autorondreis maken door Oostenrijk en Sloveniƫ. Misschien komen we elkaar wel tegen, dat zou leuk zijn...maar wel heel toevallig :)

Trivia Track heb ik weleens gespeeld, nu niet meer.